[W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów-...
Szarik 02 kwi 2019 - 15:43
Sens jest. Ale pewnie usłyszysz podobną diagnoze, do mojej, czyli spalone sprzęgła. Ktoś musi ją rozebrać i ocenić, czy warto naprawiać.
Szarik 02 kwi 2019 - 19:39
Dokładnie tego nikt nie powie, bez diagnozy. Mnie mechanik powiedział ok.1000zł za robotę. A reszta, to części. Zależy, czy tylko tarcze są spalone, czy jeszcze coś uległo zniszczeniu (np. podobno przekładnia planetarna piątego biegu lubi się rozsypać). Dać komuś, kto rozbierze, popatrzy i powie, czy warto remontować, czy złom.
Loocyfer9 28 kwi 2019 - 09:48
Pytałem w wątku o problemy z asb, to teraz czas napisać jak się to zakończyło.
Od końca stycznia do marca coupe było u "speca" od w124 w tym też i od skrzyni.. Temat wyraźnie go przerósł do czego nie potrafił się przyznać i oddał mi auto w stanie fatalnym (głównie asb)...
Chciałem zawieźć Mercedesa do Görlitz, jednak po rozmowie telefonicznej skrzyniarz skierował mnie do ASB Długołęka. Skrzynia przeszła kompeltny remont, jest na gwarancji i działa tak jak powinna. Koszt +/- jak za Passata B5 w klekocie ale od zakupu auta wiedziałem z czym to się wiąże.
Z całą też pewnością mogę polecić każdemu Długołęka. Profesjonalizm, konkretna rozmowa, kurczowo trzymali się terminów, błyskawiczna diagnoza, gwarancja.
Mam nadzieję że teraz skrzynia przejedzie kolejne 25 lat
Od końca stycznia do marca coupe było u "speca" od w124 w tym też i od skrzyni.. Temat wyraźnie go przerósł do czego nie potrafił się przyznać i oddał mi auto w stanie fatalnym (głównie asb)...
Chciałem zawieźć Mercedesa do Görlitz, jednak po rozmowie telefonicznej skrzyniarz skierował mnie do ASB Długołęka. Skrzynia przeszła kompeltny remont, jest na gwarancji i działa tak jak powinna. Koszt +/- jak za Passata B5 w klekocie ale od zakupu auta wiedziałem z czym to się wiąże.
Z całą też pewnością mogę polecić każdemu Długołęka. Profesjonalizm, konkretna rozmowa, kurczowo trzymali się terminów, błyskawiczna diagnoza, gwarancja.
Mam nadzieję że teraz skrzynia przejedzie kolejne 25 lat
janekc124 19 lip 2019 - 08:57
Witam. Pacjent m103 skrzynia 4b. Podczas jazdy oraz na neutralu jak dodaje gazu słyszę buczenie huczenie. Jest to meczace jak jadę w dalszą trasę... Jak podczas jazdy wrzucę neutral to ustaje. Nie jest to wiskoza ani dziurawy wydech przypuszczam że jest to jakieś łożysko w skrzyni. Poza tą usterka wszystko działa jak należy. Co jeszcze poza skrzynia może tak hałasować... Robił ktoś z was ostatnio skrzynie i może polecić sprawdzony warsztat.
janekc124 19 lip 2019 - 13:33
Olej w skrzyni był wymieniany w 2016r metoda dynamiczna i przejechane od tamtej pory 10000km. Oleju nie ubywa poziom jest idealny.
janekc124 19 lip 2019 - 16:40
Byłem sprawdzić na podnisniku skąd dochodzi ten hałas i diagnoza padła jednak na wiskoze jest cały czas zapieta.
mbw124300ce 24 sie 2019 - 19:25
Cześć, w swojej gwieździe mam problem z ASB 4b. Skrzynia przy 40-50km/h wrzuca 4 i nie chce redukować (zarówno na E i S), po wscisnieciu knock downa rowniez nie redukuje, co to może być? Linka zostala sprawdzona i napinana więc z nią jest wszystko ok, czy może to być wina oleju? Usterka pojawiła się po serwisie u mechanika, który wymieniał mi filtr, uszczelkę oraz misę olejową.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Sawyer 27 sie 2019 - 13:47
Mechanik pewnie nie wie jak się wymienia olej w automacie. Mógł popełnić (i pewnie popełnił) kilka błędów. Sprawdź sobie jego poziom, potem zmień olej jeszcze raz u kogoś poinformowanego.
pio 20 wrz 2019 - 08:20
Cześć,
Przeczytałem wątek i niestety nie znalazłem odpowiedzi na dolegliwość w moim samochodzie, może ktoś z was będzie znał rozwiązanie.
Główny problem to zbyt wczesna zmiana biegu z 2 na 3, sytuacja występuje tylko przy normalnej delikatnej jeździe. Tj. biegi zmieniane są przy ok 1700 a z 2 na 3 dużo niżej ok 1000 a dokładnie kiedy obroty spadają po pierwszym biegu, załącza 2 i od razu 3. Jest wrażenie jakby pomijał 2.
Przy dynamicznym przyspieszaniu wszystkie biegi są wyczulane, normalnie ciągnie na 2.
Przy delikatnej jeździe głownie powolnej w zatłoczonym mieście bardzo często redukuje do 1 zamiast toczyć się na 2 jest to bardzo niekomfortowe bo auto robi się dynamiczne.
Kolejny problem już bardziej poważny to szarpnięcie/uderzenie przy hamowaniu. Tuż przed zatrzymaniem, uderza mocno z tyłu samochodu, występuje to tylko wtedy jak hamuje po jeździe na 4 biegu. Moim zdaniem wygląda to jakby redukował od razu z 4 na 1. Jest to bardzo niepokojące mam wrażenie że za chwile mi się coś urwie, aż się boje jeździć.
Samochód był już u jednego mechanika, który jak twierdzi, że wyczyścił sterownik skrzyni i naprawił. Kiedy odebrałem samochód z warsztatu okazało się, że 2 bieg powrócił tylko bardzo późno/wysoko skrzynia zmieniała biegi, jak się okazało podciągnął na lince. Oczywiście ją poluzowałem bo nie dało się jeździć i problem powrócił z brakiem 2.
Wszystkie tuleje luzy posprawdzane - brak.
Skrzynia 4 biegowa zawsze rusza z pierwszego biegu. Zmiana biegów w miarę płynna bez poślizgu i szarpnięć, olej czysty zmieniany 40 tyś km temu.
Opisany wyżej problem pojawił się nagle i niespodziewanie, dotychczas skrzynia pracowała wzorowo.
Mam ogromną nadzieję, że problem okaże się błahy. Byłem już w dwóch warsztatach polecanych na forum, nikt nie zna rozwiązania i nawet nie chce się bardzo tym zająć.
Piotr
Przeczytałem wątek i niestety nie znalazłem odpowiedzi na dolegliwość w moim samochodzie, może ktoś z was będzie znał rozwiązanie.
Główny problem to zbyt wczesna zmiana biegu z 2 na 3, sytuacja występuje tylko przy normalnej delikatnej jeździe. Tj. biegi zmieniane są przy ok 1700 a z 2 na 3 dużo niżej ok 1000 a dokładnie kiedy obroty spadają po pierwszym biegu, załącza 2 i od razu 3. Jest wrażenie jakby pomijał 2.
Przy dynamicznym przyspieszaniu wszystkie biegi są wyczulane, normalnie ciągnie na 2.
Przy delikatnej jeździe głownie powolnej w zatłoczonym mieście bardzo często redukuje do 1 zamiast toczyć się na 2 jest to bardzo niekomfortowe bo auto robi się dynamiczne.
Kolejny problem już bardziej poważny to szarpnięcie/uderzenie przy hamowaniu. Tuż przed zatrzymaniem, uderza mocno z tyłu samochodu, występuje to tylko wtedy jak hamuje po jeździe na 4 biegu. Moim zdaniem wygląda to jakby redukował od razu z 4 na 1. Jest to bardzo niepokojące mam wrażenie że za chwile mi się coś urwie, aż się boje jeździć.
Samochód był już u jednego mechanika, który jak twierdzi, że wyczyścił sterownik skrzyni i naprawił. Kiedy odebrałem samochód z warsztatu okazało się, że 2 bieg powrócił tylko bardzo późno/wysoko skrzynia zmieniała biegi, jak się okazało podciągnął na lince. Oczywiście ją poluzowałem bo nie dało się jeździć i problem powrócił z brakiem 2.
Wszystkie tuleje luzy posprawdzane - brak.
Skrzynia 4 biegowa zawsze rusza z pierwszego biegu. Zmiana biegów w miarę płynna bez poślizgu i szarpnięć, olej czysty zmieniany 40 tyś km temu.
Opisany wyżej problem pojawił się nagle i niespodziewanie, dotychczas skrzynia pracowała wzorowo.
Mam ogromną nadzieję, że problem okaże się błahy. Byłem już w dwóch warsztatach polecanych na forum, nikt nie zna rozwiązania i nawet nie chce się bardzo tym zająć.
Piotr