←  Modyfikacje,Tuning

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

M111 turbo ile max RPM

Zablokowany

- zdjęcie Prze_Cinek 07 gru 2017 - 21:38

Witam , tak się zastanawiam do ilu można zakręcić silnik m111.982 + turbo , zaciekawił mnie turbobandit który m104 kręci do 8 tys znaleziony cytat na jego stronie:

"M103 i M104.992 (3.2) mają pojedyncze sprężyny zaworów i nie powinny być odkręcane więcej niż 6800 obr / min
M104.980 3.0 ma podwójne sprężyny i może być reved do 8000 rpm"

Znalazłem zdjęcia tych podwójnych sprężyn z m104 i faktycznie ciekawie wyglądają :
http://turbobandit.com/dualsprings

Niestety jak robiłem remont mojego m111.982 to nie cyknąłem żadnego zdjęcia i już nie pamiętam jak wyglądały, zauważyłem też ze liczniki obrotomierza w w124 300-24 jest wyskalowany do 8 tys a reszta m103 i m104 3.2 i m111 do 7 tys , czy te sprężynki są faktycznie lepsze czy te z m111 evo z 2002 r są już może równie dobre mimo tego że są pojedyncze z tego co pamiętam :) ?
Użytkownik Sawyer edytował ten post 16 grudnia 2017 - 03:18
Odpowiedz

- zdjęcie Prze_Cinek 11 gru 2017 - 17:41

Dobra wszystko już opanowane :)
Ktoś wie gdzie można dostać popychacze mechaniczne od m102 2.3 16V lub 2.5 16v oraz sprężyny zaworowe od m104.980 3.0 24V ?
Odpowiedz

- zdjęcie Ukaniu 12 gru 2017 - 13:36

Sprężyny kupowałem w ASO. Szklanki i płytki regulacyjne do M102 16V to jest pieczeń z jednorożca.
M104 miały ze 3 rodzaje sprężyn. Pojedyncza, podwójna i stożkowa.
Warto to iść tą drogą? Z ciśnieniem już poszedłeś maksymalnie w górę?
Odpowiedz

- zdjęcie Prze_Cinek 15 gru 2017 - 22:27

Myślę że warto :) Czemu nie przy lagu do 3 i odcince 6 zabawa szybko się kończy , sprężynki podwójne już mam :) Popychacze prawie też od m102 16v są w aso po 200 za sztuke ale takie same montowali w audi 4.2l s6 ahk nr części 077109309J wiec temat uważam za zamknięty... Kręcimy do 8 :)
Odpowiedz

- zdjęcie Ukaniu 16 gru 2017 - 00:34

Kto szuka ten znajduje. Faktycznie w audi były 33,5 i 35 mm popychacze. Ina robi zamienniki, pewnie będzie taniej.
Do tego wkładki regulacyjne są od 1,9 do 2,9 mm.
Siły wynikające z bezwładności wzrosną o 80% to już jest coś. Pytanie gdzie leży granica skroplenia żelaznego deszczu.
Mój zestaw też zaczyna pompować od ok 3 tys przy silniku 2,6, przejście na 3.0 powinno mi obniżyć dziurę.
Odpowiedz

- zdjęcie cobesh 17 gru 2017 - 00:27

A co ze skokiem tłoka? Wiesz jaką prędkość będzie miał tłok przy 8k rpm?
Odpowiedz

- zdjęcie Prze_Cinek 21 gru 2017 - 20:25

Z kilku źródeł wczytałem że prędkość tłoka nie powinna przekraczać 25m/s na serii miałem 19.1m/s po wymianie sprężynek i popychaczy przy 8tys będzie 23.5m/s a m104 3.0 24V w serii przy 8 ma 21.4 zaś m102 16V kręciły się seryjnie od 7 do 7.7tys wiec myślę że będzie dobrze :)
Odpowiedz
Zablokowany