M111 turbo ile max RPM
Prze_Cinek 07 gru 2017 - 21:38
Witam , tak się zastanawiam do ilu można zakręcić silnik m111.982 + turbo , zaciekawił mnie turbobandit który m104 kręci do 8 tys znaleziony cytat na jego stronie:
"M103 i M104.992 (3.2) mają pojedyncze sprężyny zaworów i nie powinny być odkręcane więcej niż 6800 obr / min
M104.980 3.0 ma podwójne sprężyny i może być reved do 8000 rpm"
Znalazłem zdjęcia tych podwójnych sprężyn z m104 i faktycznie ciekawie wyglądają :
http://turbobandit.com/dualsprings
Niestety jak robiłem remont mojego m111.982 to nie cyknąłem żadnego zdjęcia i już nie pamiętam jak wyglądały, zauważyłem też ze liczniki obrotomierza w w124 300-24 jest wyskalowany do 8 tys a reszta m103 i m104 3.2 i m111 do 7 tys , czy te sprężynki są faktycznie lepsze czy te z m111 evo z 2002 r są już może równie dobre mimo tego że są pojedyncze z tego co pamiętam ?
Użytkownik Sawyer edytował ten post 16 grudnia 2017 - 03:18
"M103 i M104.992 (3.2) mają pojedyncze sprężyny zaworów i nie powinny być odkręcane więcej niż 6800 obr / min
M104.980 3.0 ma podwójne sprężyny i może być reved do 8000 rpm"
Znalazłem zdjęcia tych podwójnych sprężyn z m104 i faktycznie ciekawie wyglądają :
http://turbobandit.com/dualsprings
Niestety jak robiłem remont mojego m111.982 to nie cyknąłem żadnego zdjęcia i już nie pamiętam jak wyglądały, zauważyłem też ze liczniki obrotomierza w w124 300-24 jest wyskalowany do 8 tys a reszta m103 i m104 3.2 i m111 do 7 tys , czy te sprężynki są faktycznie lepsze czy te z m111 evo z 2002 r są już może równie dobre mimo tego że są pojedyncze z tego co pamiętam ?
Użytkownik Sawyer edytował ten post 16 grudnia 2017 - 03:18
Prze_Cinek 11 gru 2017 - 17:41
Dobra wszystko już opanowane
Ktoś wie gdzie można dostać popychacze mechaniczne od m102 2.3 16V lub 2.5 16v oraz sprężyny zaworowe od m104.980 3.0 24V ?
Ktoś wie gdzie można dostać popychacze mechaniczne od m102 2.3 16V lub 2.5 16v oraz sprężyny zaworowe od m104.980 3.0 24V ?
Ukaniu 12 gru 2017 - 13:36
Sprężyny kupowałem w ASO. Szklanki i płytki regulacyjne do M102 16V to jest pieczeń z jednorożca.
M104 miały ze 3 rodzaje sprężyn. Pojedyncza, podwójna i stożkowa.
Warto to iść tą drogą? Z ciśnieniem już poszedłeś maksymalnie w górę?
M104 miały ze 3 rodzaje sprężyn. Pojedyncza, podwójna i stożkowa.
Warto to iść tą drogą? Z ciśnieniem już poszedłeś maksymalnie w górę?
Prze_Cinek 15 gru 2017 - 22:27
Myślę że warto Czemu nie przy lagu do 3 i odcince 6 zabawa szybko się kończy , sprężynki podwójne już mam Popychacze prawie też od m102 16v są w aso po 200 za sztuke ale takie same montowali w audi 4.2l s6 ahk nr części 077109309J wiec temat uważam za zamknięty... Kręcimy do 8
Ukaniu 16 gru 2017 - 00:34
Kto szuka ten znajduje. Faktycznie w audi były 33,5 i 35 mm popychacze. Ina robi zamienniki, pewnie będzie taniej.
Do tego wkładki regulacyjne są od 1,9 do 2,9 mm.
Siły wynikające z bezwładności wzrosną o 80% to już jest coś. Pytanie gdzie leży granica skroplenia żelaznego deszczu.
Mój zestaw też zaczyna pompować od ok 3 tys przy silniku 2,6, przejście na 3.0 powinno mi obniżyć dziurę.
Do tego wkładki regulacyjne są od 1,9 do 2,9 mm.
Siły wynikające z bezwładności wzrosną o 80% to już jest coś. Pytanie gdzie leży granica skroplenia żelaznego deszczu.
Mój zestaw też zaczyna pompować od ok 3 tys przy silniku 2,6, przejście na 3.0 powinno mi obniżyć dziurę.
cobesh 17 gru 2017 - 00:27
A co ze skokiem tłoka? Wiesz jaką prędkość będzie miał tłok przy 8k rpm?
Prze_Cinek 21 gru 2017 - 20:25
Z kilku źródeł wczytałem że prędkość tłoka nie powinna przekraczać 25m/s na serii miałem 19.1m/s po wymianie sprężynek i popychaczy przy 8tys będzie 23.5m/s a m104 3.0 24V w serii przy 8 ma 21.4 zaś m102 16V kręciły się seryjnie od 7 do 7.7tys wiec myślę że będzie dobrze