←  Modyfikacje,Tuning

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[W201] M102 Swap silnika M111 Kompressor

Zablokowany

- zdjęcie Sysy95 09 sty 2018 - 00:20

Witajcie. Dłuższy czas temu zostałem szczęśliwym posiadaczem W201 88' na wąskiej. Auto używane na co dzień, silnik m102 2.0 + gaz. skrzynia 4, Bez ABS. Za bardzo się przywiązałem do tego autka i szkoda mi go zmieniać na jakiekolwiek inne. Blacharkę zrobiłem, zawieszenie również. Ale Ostatnimi czasy K jet zaczął okazywać fochy. zaczął się pocić, Eha leje. brak wolnych obrotów na benzynie, cofające się paliwo itp, na gazie chodzi świetnie. Trochę jeszcze wytrzyma ale nie widzę sensu pakować nowego k-jeta. Efi też nie wchodzi w grę. Mocy zaczyna brakować więc pojawił się pomysł na SWAP silnika, próbowałem poszukać trochę informacji ale coś nie bardzo udało mi się znaleźć. Myślałem nad swapem M104 3.0 albo 3.2 jednak podobno jest o wiele więcej zabawy niż silnikiem M111 2.3 kompressor. Moje pytanie brzmi, jak to jest w przypadku zmiany silnika z M102 na M111 2.3 Kompressor?. Wiem że muszę rozciąć przedni pas, Wyrzucić ze zbiornika komorę tłumiącą przerzucić Pompę. czy skrzynia z M102 podejdzie? domyślam się że 4 będzie za krótka. z czego sprzęgło. z czego wał. z czego łapy (podobno maska się nie domyka). Jak rozwiązać problem z Imo oraz licznikiem, czy może ktoś z forum mnie wyprzedził i ma jakiś schemat jak się wpiąć?. Wiem że dawca musi być bez ASR. Chłodnica podobno z M102 wydala bezproblemowo. Myślę że dawca będzie W208 albo W203, w zależności co się trafi. Jestem Zawzięty i łatwo się nie poddaje. Jednak najpierw zbieram wszelkie niezbędne informacje na temat tego swapu. Chętnie też się dowiem co i jak w przypadku zmiany z M102 na M104. Z góry wszystkim dziękuje ;)
Odpowiedz

- zdjęcie Sawyer 09 sty 2018 - 17:52

Jest użytkownik Showtime, który właśnie taki swap wykonał. Nie wiem czy się czegoś konkretnego dowiesz, ale zapytaj ;)
Odpowiedz

- zdjęcie carl00s 09 sty 2018 - 19:03

On go nie wykonał, tylko zlecił i zapłacił, więc niczego się nie dowiesz z techniki.

M111k pasuje do skrzyni z M102 5b. Łapy pasują z W124 M111 2.0 lub 2.2 i nie trzeba rzeźbić. Najlepiej jest szukać auta dawcę z manualną skrzynią - odpada rzeźba w elektronice, zostaje tylko rzeźba w samej skrzyni, żeby dorobić napęd do prędkościomierza. Podobno przekłada się cały tył skrzyni i działa. Komputer silnika to inna bajka, trzeba ogarnąć IMMO przede wszystkim, są magicy którzy okłamują komputer chowając gdzieś cały moduł stacyjki wraz z pętlą immo i przymocowaną pestką z kluczyka / cały kluczyk w stacyjce, tylko kable do rozruchu idą od stacyjki oryginalnej i w ten sposób masz normalny kluczyk jak teraz. O ASR nic nie wiem, o module licznika wiem, że też chowają całą elektronikę licznika pod deską. Ale - w PL to jest jeszcze wiedza tajemna i pewnie fachowców liczyć można na palcach jednej ręki. Na zachodzie takie swapy śmigają zazwyczaj na komputerach SA, dużo łatwiej i przyjemniej takie coś uruchomić i wystroić.
Odpowiedz

- zdjęcie tomipe 22 lut 2018 - 11:17

Witam.

2.3
Nic nie tniesz przy 4cylindrach, wchodzi jak trzeba, nawet łapy powinny pasować. Tak jak kolega powyżej napisał, czeka wymiana dupki skrzyni begów na wersję z linką na prędkościomierz, choć powinna pasować skrzynia od 190tki, najlepiej wrzucić komplet (silnik ze skrzynią z dawcy - cokolwiek znaczy dawca). Jak kupisz sam silnik bez sterownika itp itd to będziesz się bawił z instalacją.

3.0 (3.2)
Tu już masz dużo zabawy, pas przedni i wiele związanych z tym modyfikacji, bo chłodnicę musisz schować pod pas, trzeba zrobić dolne mocowanie jej mocowanie, zmienisz pas na ten z 2.6B lub 2.5D (bo tam chyba też dawali skręcany pas) i czeka Cię zmiana zamka, linki otwierania maski, rygla, mocowanie pręta, który usztywnia pas... zaczyna się robić trochę temat rzeka i to nie na kilka tygodni (chyba, że masz czas, sporo gotówki i jeszcze więcej chęci i zapału). Jak będziesz chciał wstawić wał z mocniejszej wersji to zapomnij, że to zrobisz bez zmiany uchwytu podpory wału w tunelu karoserii.

P.S.

Maska się domyka nawet przy m104, nie zauważyłem na wygłuszeniu żadnych odcisków (choć sam się zastanawiam jak to jest możliwe). Ciężki temat to kwestia obrotomierza, nie mam go do dzisiaj, W 2.0B sygnał brany był z koła pasowego wału, a nie wiem skąd pochodzi w m111 czy m104.
Odpowiedz

- zdjęcie adamp1 22 kwi 2020 - 16:27

a czy ktoś zmienial silnik przy ASR ? szukam rozwiązania. wstępnie celuje w silnik z bmw

m54b30 lub

M111


ma ktoś doświadczenie w asr ?

Odpowiedz
Zablokowany