←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[W201/W124] M102, M103, problemy z silniki...

- zdjęcie Jakub95 04 gru 2013 - 21:22

Witam wszystkich nigdzie nie mogę się doszukać podobnego problemu który występuje w mojej ślicznotce 2.0 benzynie m111 (nigdy nie widziała gazu). Od paru dni zaczęły jej dziwnie falować obroty na biegu jałowym i czasami gaśnie. Elegancko się wkręca, pali z pierwszego na zimnym jak i ciepłym ale od czasu do czasu coś ją boli. Proszę o szybką pomoc i z góry dziękuję.


Oto film (praca silnika bez mojej ingerencji)


Użytkownik vorlog edytował ten post 19 stycznia 2015 - 20:54
Odpowiedz

Gość_Arkezar_ 07 gru 2013 - 22:09

Temat wałokowany był milniony razy. Silniczek krokowy lub kołnierz wtrysku(kalosz) lub obydwa
Odpowiedz

- zdjęcie wnusio87 08 gru 2013 - 12:29

Wyświetl postUżytkownik Arkezar dnia 07 grudnia 2013 - 22:09 napisał

Temat wałokowany był milniony razy. Silniczek krokowy lub kołnierz wtrysku(kalosz) lub obydwa
Bzdury !!


http://mb201-124.eu/...y-silnika-m111/ - Jakub95

Kłania sie diagnostyka " czytanie błędow" , lub jak najszybciej regeneracja wiazki silnika oraz wiązki przepustnicy!!
Odpowiedz

- zdjęcie w0jta5 08 gru 2013 - 14:19

Wyświetl postUżytkownik Jakub95 dnia 04 grudnia 2013 - 21:22 napisał

Witam wszystkich nigdzie nie mogę się doszukać podobnego problemu który występuje w mojej ślicznotce 2.0 benzynie m111

Wyświetl postUżytkownik Arkezar dnia 07 grudnia 2013 - 22:09 napisał

kołnierz wtrysku(kalosz)
Ale to M111 i kalosza tam nie ma.
Odpowiedz

- zdjęcie Jakub95 08 gru 2013 - 15:40

Wnusio87 tylko jest problem w tym że silnik nie dławi się, nie szarpie tylko i wyłącznie gaśnie albo spada z obrotów na chwilkę tak jak jest na filmiku. Wczoraj jechałem do ciotki ok.100 km spokojnie 60km/h przez las na 4 biegu 1500-1600 obrotów i tylko gdy wcisnąłem sprzęgło silnik gasł na krzyżówkach. Odpaliłem bez żadnych problemów silnik odpalał za pierwszym obrotem rozrusznika równo pracował na 800 obrotach.

Może to Wam coś powie.
Z góry dzięki za zainteresowanie.
Użytkownik Jakub95 edytował ten post 08 grudnia 2013 - 15:41
Odpowiedz

- zdjęcie rolbas 08 gru 2013 - 16:04

IMO : Wnusio dobrze radzi , ja bym sie wzial w pierwszej kolejnosci za wiazke przepustnicy bo sie prawdopodobnie zbiodegradowala ( jak pewnie i reszta wiazki)
Użytkownik rolbas edytował ten post 08 grudnia 2013 - 16:06
Odpowiedz

- zdjęcie Jakub95 08 gru 2013 - 18:52

To co mam zrobić? gdzie się znajduje ta wiązka? jak ją naprawić czy od razu kupić nowa.
Odpowiedz

- zdjęcie tRawski 08 gru 2013 - 18:59

Kolego poczytaj forum.
Jest takie cos jak wyszukiwarka.
Odpowiedz

- zdjęcie wnusio87 08 gru 2013 - 20:51

Wyświetl postUżytkownik Jakub95 dnia 08 grudnia 2013 - 18:52 napisał

To co mam zrobić? gdzie się znajduje ta wiązka? jak ją naprawić czy od razu kupić nowa.

Nowa z ASO koszt okolo 3tys także chyba odpada:)

Regeneracja : kable o przekroju 0,75 odporne na wysoka temperature - tyczą sie wiązki silnika!
1,5 możesz uzyc do wiazki cewek zapłonowych.

W moim temacie masz podane jakie kable.

Wiązka silnika to kable : które wychodzą od sterownika silnika "znajdujacego sie na nadkolu od strony kierowcy, czarna skrzynka" tzw. PMS

Posiada on dwie wtyczki gorna, która zostawiasz w spokoju i dolna .
Dolna odpinasz i własnie trzymasz początek wiazki silnika ,po tym kablu lecisz i odpinasz reszte: czujniki silnika znajdujace sie na przodzie silnika, wtryski, wtyka wejscia zasilania cewek, gniazdo gdzie wpina sie przepustnice ..
Pózniej masz wiązke samych cewek , no i wiazke przepustnicy !!

Było gdzies to juz pisane co i jak z tym się walczy . Duzo pisania , poszukasz znajdziesz..

Jezeli masz mozliwosci i umiesz bawic sie lutownica - wiazke samemu 1 dzien max i masz od nowa zrobiona!

Gdzies na forum coupe gosciu robi chyba za 350zl taka wiazke , za przepustnice z 50zł - moim zdaniem drogo!

Ja za swoją regeneracje wiązki przepustnicy,cewek, silnika wydalem max 100zł , tylko tyle ze sam robiłem kabel po kablu !!
A ciekawostką jak zleciłem do naprawy elektoromechanikowi to tak poje... ze upaliło mi moduł (PMS) .. Chodz to było jakies 2 lata temu to do dzis nie moge sobie wydarowac ze byłem głupi i nie dosc ze utopiłem kase to jeszcze sam musiałem po nim poprawiac!!

P.s Bardzo wazne jest aby robic kabel po kablu jak i od pinu do pinu (nie zostawiac starych przewodów)
Użytkownik wnusio87 edytował ten post 08 grudnia 2013 - 20:55
Odpowiedz

- zdjęcie wnusio87 08 gru 2013 - 21:37

Dopisze bo nie gra mi to ze :
1. na filmiku masz zegary wyskalowane do 220km ! (chyba ze ktos podmienił)?
2. w podpisie masz 91r. ,a m111 były wypuszczane od koncówki roku 92r !

Czy napewno masz silnik m111???
Użytkownik wnusio87 edytował ten post 08 grudnia 2013 - 21:38
Odpowiedz