[W124] m104 2.8E Silnik odpala tylko na hol
#1
Napisano 27 lutego 2018 - 07:26
Mam problem i liczę na podpowiedź, bowiem wyczerpały mi się pomysły?!
Pacjent MERCEDES W124 E KLASA 2.8 197KM.
Od pewnego czasu Mercedes rzucił palenie. Jeszcze 2tyg. Temu odpalal po 30min mekki dla rozrusznika, lecz nie tędy droga. A co najlepsze odpala tylko na zaciąg z liny oraz gdy osiągnie temp. 90' przy czym walnie niezłą chmurę z komina o zapachu benzyny...
Dzisiaj wyjalem listwe wtryskowa , bo myślałem że go zalewa któryś wtrysk. 1 i 6 nie lal, ale zauważyłem że przy wtyczce od 6ego wtryskiwacza zwieraja dwa kable przykruszone, więc je zaizolowalrm itp i ku zdziwieniu zaczęły lać pozostałe. Złożyłem i to samo czyli tylko na linkę. Świece nowe, przewody Ok, cewki Ok, przejrzałem wiązke kabel po kablu, wydaje się ok, wymieniłem z dwa mies. Temu czujnik położenia walka rozrządu, czujnik temp. Pompa wody itp... dodam, że przez noc rozladowuje akumulator. Przejrzałem wszelkie tematy na forum, więc gdzie mogę szukać przyczyny??? Pozdrawiam
#2
Napisano 27 lutego 2018 - 08:36
Użytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 07:26 napisał
Użytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 07:26 napisał
Ponadto Twój M104 ma :193 hp/142 kW at 5500/min. 197KM ma C280 z silnikiem M112.
Użytkownik brajtas edytował ten post 27 lutego 2018 - 08:49
#3
Napisano 27 lutego 2018 - 09:06
#4
Napisano 27 lutego 2018 - 09:29
Użytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 09:06 napisał
Uwierz mi, dobra wiązka silnika to podstawa !
Dla silników M111 i M104 (wyprodukowanych do 1995roku) sypiąca się izolacja wiązki silnika, przepływomierza i przepustnicy to podstawowa przyczyna wielu problemów. Trudno z pozycji monitora komputera ocenić przyczynę Twoich problemów ale wystarczy, że zrobisz fotkę wiązki, która biegnie w korytku przy wtryskiwaczach oraz w okolicy wtyczki do przepływomierza wcześniej zdejmując z niej izolację.
Może się bowiem okazać, że to co zrobiłeś wcześniej:
Użytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 07:26 napisał
Jeśli w brifie "stoi", że masz 145kW to zwracam honor bo do polskich dowodów rejestracyjnych urzędnicy i diagności wpisywali różne rzeczy
Użytkownik brajtas edytował ten post 27 lutego 2018 - 09:48
#5
Napisano 27 lutego 2018 - 10:37
Użytkownik Kamile280 edytował ten post 27 lutego 2018 - 10:38
#6
Napisano 27 lutego 2018 - 11:11
Silniki M111 (2.2) i M104 mają ECU sterujący zapłonem i paliwem oznaczony jako HFM-SFI co oznacza: Sequential multiport fuel injection/ ignition system a to oznacza, że podstawowym parametrem na podstawie, którego buduje się mapę paliwa jest właśnie przepływ powietrza i to on nie jako determinuje jaka ilość paliwa w funkcji obrotów otwarcia przepustnicy (i wielu innych parametrów) jest podawana na wtryskiwacze. Skoro tej informacji nie ma, układ pracuje w trybie awaryjnym ustalając dawkę paliwa wyłącznie w funkcji temperatury, obrotów silnika, wskazań TPS-a etc.
Użytkownik brajtas edytował ten post 27 lutego 2018 - 11:19
#7
Napisano 27 lutego 2018 - 11:24
Użytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 07:26 napisał
Ty tak serio? I nie denerwuje Cie to?
Użytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 09:06 napisał
Robisz wiazke silnika i przepustnicy u Kubasza i zapominasz o poprzednio wspomnianym.
Użytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 10:37 napisał
I przez te 5 lat palil na dotyk czy go chechlales pol godz przed kazdym startem?
Zrob jak brajtas pisze i bedziemy myslec co dalej.
A tak z ciekawosci - ile pali bez przeplywomierza?
Przez te 5 lat napewno bys uzbieral na wiazke z tego przepalonego paliwa.
#8
Napisano 27 lutego 2018 - 12:40
#9
Napisano 27 lutego 2018 - 12:47
#10
Napisano 27 lutego 2018 - 12:51
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Czesc, Hello, Servus, Salut, Hola... |
Wątek Powitalny | szafa |
|
|
|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|