←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[W124] m104 2.8E Silnik odpala tylko na hol

- zdjęcie Kamile280 27 lut 2018 - 07:26

Witam Was!
Mam problem i liczę na podpowiedź, bowiem wyczerpały mi się pomysły?!
Pacjent MERCEDES W124 E KLASA 2.8 197KM.
Od pewnego czasu Mercedes rzucił palenie. Jeszcze 2tyg. Temu odpalal po 30min mekki dla rozrusznika, lecz nie tędy droga. A co najlepsze odpala tylko na zaciąg z liny oraz gdy osiągnie temp. 90' przy czym walnie niezłą chmurę z komina o zapachu benzyny...
Dzisiaj wyjalem listwe wtryskowa , bo myślałem że go zalewa któryś wtrysk. 1 i 6 nie lal, ale zauważyłem że przy wtyczce od 6ego wtryskiwacza zwieraja dwa kable przykruszone, więc je zaizolowalrm itp i ku zdziwieniu zaczęły lać pozostałe. Złożyłem i to samo czyli tylko na linkę. Świece nowe, przewody Ok, cewki Ok, przejrzałem wiązke kabel po kablu, wydaje się ok, wymieniłem z dwa mies. Temu czujnik położenia walka rozrządu, czujnik temp. Pompa wody itp... dodam, że przez noc rozladowuje akumulator. Przejrzałem wszelkie tematy na forum, więc gdzie mogę szukać przyczyny??? Pozdrawiam
Odpowiedz

- zdjęcie brajtas 27 lut 2018 - 08:36

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 07:26 napisał

zauważyłem że przy wtyczce od 6ego wtryskiwacza zwieraja dwa kable przykruszone, więc je zaizolowalrm
Jak sam zauważyłeś izolacja kabli sypie się więc wiązka silnika do regeneracji (to podstawa i od tego trzeba zacząć) i radze zajrzeć również do kabla przepływomierza i przepustnicy bo tam też może być podobna sytuacja. Następnie kasowanie błędów ECU i ew. dalsze poszukiwanie kolejnych usterek.

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 07:26 napisał

dodam, że przez noc rozladowuje akumulator
To może świadczyć o zwarciu w tej Twojej "pokruszonej" wiązce i grozi pożarem instalacji więc nie lekceważyłbym tego tematu :smoke:
Ponadto Twój M104 ma :193 hp/142 kW at 5500/min. 197KM ma C280 z silnikiem M112.
Użytkownik brajtas edytował ten post 27 lutego 2018 - 08:49
Odpowiedz

- zdjęcie Kamile280 27 lut 2018 - 09:06

145kw mam wszędzie popisane, ale nie będę się spieral. Nie chce wymieniać po kolei wszystkiego, lecz napotkać przyczynę. Sama wiązka na start to koszt ok.700zl +/- . Dziwi mnie to, że z liny bez problemu. Wydaje mi się, że jest to jakaś elektroniczna rzecz?! Dzięki za podpowiedź.
Odpowiedz

- zdjęcie brajtas 27 lut 2018 - 09:29

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 09:06 napisał

Nie chce wymieniać po kolei wszystkiego, lecz napotkać przyczynę. Sama wiązka na start to koszt ok.700zl +/-

Uwierz mi, dobra wiązka silnika to podstawa !
Dla silników M111 i M104 (wyprodukowanych do 1995roku) sypiąca się izolacja wiązki silnika, przepływomierza i przepustnicy to podstawowa przyczyna wielu problemów. Trudno z pozycji monitora komputera ocenić przyczynę Twoich problemów ale wystarczy, że zrobisz fotkę wiązki, która biegnie w korytku przy wtryskiwaczach oraz w okolicy wtyczki do przepływomierza wcześniej zdejmując z niej izolację.
Może się bowiem okazać, że to co zrobiłeś wcześniej:

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 07:26 napisał

....wymieniłem z dwa mies. Temu czujnik położenia walka rozrządu, czujnik temp
było niepotrzebne.

Jeśli w brifie "stoi", że masz 145kW to zwracam honor bo do polskich dowodów rejestracyjnych urzędnicy i diagności wpisywali różne rzeczy :eek:
Użytkownik brajtas edytował ten post 27 lutego 2018 - 09:48
Odpowiedz

- zdjęcie Kamile280 27 lut 2018 - 10:37

Szczerze to przepływomierza nie mam z 5lat. Uważasz, że taki wpływ może mieć przepustnica? Myślę jednak by zacząć faktycznie od tej wiązki silnika tylko jak ja wypiac?! Co wchodzi w skład wiązki silnika? Chodzi mi jakie wtyczki w jakiej kolejności wyjmować, bo przez lpg trochę mam bałagan pod maską z kablami. Może inaczej, przepływomierz jest tylko wtyczki brak 🙂
Użytkownik Kamile280 edytował ten post 27 lutego 2018 - 10:38
Odpowiedz

- zdjęcie brajtas 27 lut 2018 - 11:11

Skoro nie masz przepływomierza to na podstawie wskazania jakiego czujnika zbudowane są mapy paliwa dla LPG skoro PB działa prawdopodobnie w trybie awaryjnym?
Silniki M111 (2.2) i M104 mają ECU sterujący zapłonem i paliwem oznaczony jako HFM-SFI co oznacza: Sequential multiport fuel injection/ ignition system a to oznacza, że podstawowym parametrem na podstawie, którego buduje się mapę paliwa jest właśnie przepływ powietrza i to on nie jako determinuje jaka ilość paliwa w funkcji obrotów otwarcia przepustnicy (i wielu innych parametrów) jest podawana na wtryskiwacze. Skoro tej informacji nie ma, układ pracuje w trybie awaryjnym ustalając dawkę paliwa wyłącznie w funkcji temperatury, obrotów silnika, wskazań TPS-a etc.
Użytkownik brajtas edytował ten post 27 lutego 2018 - 11:19
Odpowiedz

- zdjęcie tRawski 27 lut 2018 - 11:24

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 07:26 napisał

Jeszcze 2tyg. Temu odpalal po 30min mekki dla rozrusznika

Ty tak serio? I nie denerwuje Cie to?

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 09:06 napisał

Sama wiązka na start to koszt ok.700zl +/-

Robisz wiazke silnika i przepustnicy u Kubasza i zapominasz o poprzednio wspomnianym.

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 10:37 napisał

Szczerze to przepływomierza nie mam z 5lat

I przez te 5 lat palil na dotyk czy go chechlales pol godz przed kazdym startem? :E :E

Zrob jak brajtas pisze i bedziemy myslec co dalej.

A tak z ciekawosci - ile pali bez przeplywomierza?
Przez te 5 lat napewno bys uzbieral na wiazke z tego przepalonego paliwa.
Odpowiedz

- zdjęcie Kamile280 27 lut 2018 - 12:40

Więc co Panowie radzicie w tej sytuacji skoro macie już jakiś pogląd na mój problem? Palił na dotyk kolego przez caly czas bez problemu, a spalanie to już inna kwestia jakieś 22l miasto, na szczęście to mój garazowy samochód jak żona domowy zabiera
Odpowiedz

- zdjęcie Fah 27 lut 2018 - 12:47

Ło matkoboskoropodajno, a ja myślałem, że mój żrący 12l w mieście, to coś dużo. To tak - wiązka na bank, skoro już się kable sypią. Drugie - zmień tytuł, póki administracja się nie przyczepiła. Trzecie - znajdź jakiegoś dostawcę rozruszników, bo przy półgodzinnym "chechłaniu" taki ktoś będzie ci bardzo przydatny. Czwarte - wymigaj błędy, będziesz wiedział, od czego zacząć
Odpowiedz

- zdjęcie Kamile280 27 lut 2018 - 12:51

Nie zamierzam go już męczyć, szkoda tym bardziej po regeneracji... pojadę na komputer, a następnie wezmę się za wiązke. Jaki tytuł sugerujesz by nie było balaganu?
Odpowiedz