[W124] m104 2.8E Silnik odpala tylko na hol
Kamile280 27 lut 2018 - 07:26
Witam Was!
Mam problem i liczę na podpowiedź, bowiem wyczerpały mi się pomysły?!
Pacjent MERCEDES W124 E KLASA 2.8 197KM.
Od pewnego czasu Mercedes rzucił palenie. Jeszcze 2tyg. Temu odpalal po 30min mekki dla rozrusznika, lecz nie tędy droga. A co najlepsze odpala tylko na zaciąg z liny oraz gdy osiągnie temp. 90' przy czym walnie niezłą chmurę z komina o zapachu benzyny...
Dzisiaj wyjalem listwe wtryskowa , bo myślałem że go zalewa któryś wtrysk. 1 i 6 nie lal, ale zauważyłem że przy wtyczce od 6ego wtryskiwacza zwieraja dwa kable przykruszone, więc je zaizolowalrm itp i ku zdziwieniu zaczęły lać pozostałe. Złożyłem i to samo czyli tylko na linkę. Świece nowe, przewody Ok, cewki Ok, przejrzałem wiązke kabel po kablu, wydaje się ok, wymieniłem z dwa mies. Temu czujnik położenia walka rozrządu, czujnik temp. Pompa wody itp... dodam, że przez noc rozladowuje akumulator. Przejrzałem wszelkie tematy na forum, więc gdzie mogę szukać przyczyny??? Pozdrawiam
Mam problem i liczę na podpowiedź, bowiem wyczerpały mi się pomysły?!
Pacjent MERCEDES W124 E KLASA 2.8 197KM.
Od pewnego czasu Mercedes rzucił palenie. Jeszcze 2tyg. Temu odpalal po 30min mekki dla rozrusznika, lecz nie tędy droga. A co najlepsze odpala tylko na zaciąg z liny oraz gdy osiągnie temp. 90' przy czym walnie niezłą chmurę z komina o zapachu benzyny...
Dzisiaj wyjalem listwe wtryskowa , bo myślałem że go zalewa któryś wtrysk. 1 i 6 nie lal, ale zauważyłem że przy wtyczce od 6ego wtryskiwacza zwieraja dwa kable przykruszone, więc je zaizolowalrm itp i ku zdziwieniu zaczęły lać pozostałe. Złożyłem i to samo czyli tylko na linkę. Świece nowe, przewody Ok, cewki Ok, przejrzałem wiązke kabel po kablu, wydaje się ok, wymieniłem z dwa mies. Temu czujnik położenia walka rozrządu, czujnik temp. Pompa wody itp... dodam, że przez noc rozladowuje akumulator. Przejrzałem wszelkie tematy na forum, więc gdzie mogę szukać przyczyny??? Pozdrawiam
brajtas 27 lut 2018 - 08:36
Użytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 07:26 napisał
zauważyłem że przy wtyczce od 6ego wtryskiwacza zwieraja dwa kable przykruszone, więc je zaizolowalrm
Użytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 07:26 napisał
dodam, że przez noc rozladowuje akumulator
Ponadto Twój M104 ma :193 hp/142 kW at 5500/min. 197KM ma C280 z silnikiem M112.
Użytkownik brajtas edytował ten post 27 lutego 2018 - 08:49
Kamile280 27 lut 2018 - 09:06
145kw mam wszędzie popisane, ale nie będę się spieral. Nie chce wymieniać po kolei wszystkiego, lecz napotkać przyczynę. Sama wiązka na start to koszt ok.700zl +/- . Dziwi mnie to, że z liny bez problemu. Wydaje mi się, że jest to jakaś elektroniczna rzecz?! Dzięki za podpowiedź.
brajtas 27 lut 2018 - 09:29
Użytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 09:06 napisał
Nie chce wymieniać po kolei wszystkiego, lecz napotkać przyczynę. Sama wiązka na start to koszt ok.700zl +/-
Uwierz mi, dobra wiązka silnika to podstawa !
Dla silników M111 i M104 (wyprodukowanych do 1995roku) sypiąca się izolacja wiązki silnika, przepływomierza i przepustnicy to podstawowa przyczyna wielu problemów. Trudno z pozycji monitora komputera ocenić przyczynę Twoich problemów ale wystarczy, że zrobisz fotkę wiązki, która biegnie w korytku przy wtryskiwaczach oraz w okolicy wtyczki do przepływomierza wcześniej zdejmując z niej izolację.
Może się bowiem okazać, że to co zrobiłeś wcześniej:
Użytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 07:26 napisał
....wymieniłem z dwa mies. Temu czujnik położenia walka rozrządu, czujnik temp
Jeśli w brifie "stoi", że masz 145kW to zwracam honor bo do polskich dowodów rejestracyjnych urzędnicy i diagności wpisywali różne rzeczy
Użytkownik brajtas edytował ten post 27 lutego 2018 - 09:48
Kamile280 27 lut 2018 - 10:37
Szczerze to przepływomierza nie mam z 5lat. Uważasz, że taki wpływ może mieć przepustnica? Myślę jednak by zacząć faktycznie od tej wiązki silnika tylko jak ja wypiac?! Co wchodzi w skład wiązki silnika? Chodzi mi jakie wtyczki w jakiej kolejności wyjmować, bo przez lpg trochę mam bałagan pod maską z kablami. Może inaczej, przepływomierz jest tylko wtyczki brak 🙂
Użytkownik Kamile280 edytował ten post 27 lutego 2018 - 10:38
Użytkownik Kamile280 edytował ten post 27 lutego 2018 - 10:38
brajtas 27 lut 2018 - 11:11
Skoro nie masz przepływomierza to na podstawie wskazania jakiego czujnika zbudowane są mapy paliwa dla LPG skoro PB działa prawdopodobnie w trybie awaryjnym?
Silniki M111 (2.2) i M104 mają ECU sterujący zapłonem i paliwem oznaczony jako HFM-SFI co oznacza: Sequential multiport fuel injection/ ignition system a to oznacza, że podstawowym parametrem na podstawie, którego buduje się mapę paliwa jest właśnie przepływ powietrza i to on nie jako determinuje jaka ilość paliwa w funkcji obrotów otwarcia przepustnicy (i wielu innych parametrów) jest podawana na wtryskiwacze. Skoro tej informacji nie ma, układ pracuje w trybie awaryjnym ustalając dawkę paliwa wyłącznie w funkcji temperatury, obrotów silnika, wskazań TPS-a etc.
Użytkownik brajtas edytował ten post 27 lutego 2018 - 11:19
Silniki M111 (2.2) i M104 mają ECU sterujący zapłonem i paliwem oznaczony jako HFM-SFI co oznacza: Sequential multiport fuel injection/ ignition system a to oznacza, że podstawowym parametrem na podstawie, którego buduje się mapę paliwa jest właśnie przepływ powietrza i to on nie jako determinuje jaka ilość paliwa w funkcji obrotów otwarcia przepustnicy (i wielu innych parametrów) jest podawana na wtryskiwacze. Skoro tej informacji nie ma, układ pracuje w trybie awaryjnym ustalając dawkę paliwa wyłącznie w funkcji temperatury, obrotów silnika, wskazań TPS-a etc.
Użytkownik brajtas edytował ten post 27 lutego 2018 - 11:19
tRawski 27 lut 2018 - 11:24
Użytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 07:26 napisał
Jeszcze 2tyg. Temu odpalal po 30min mekki dla rozrusznika
Ty tak serio? I nie denerwuje Cie to?
Użytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 09:06 napisał
Sama wiązka na start to koszt ok.700zl +/-
Robisz wiazke silnika i przepustnicy u Kubasza i zapominasz o poprzednio wspomnianym.
Użytkownik Kamile280 dnia 27 lutego 2018 - 10:37 napisał
Szczerze to przepływomierza nie mam z 5lat
I przez te 5 lat palil na dotyk czy go chechlales pol godz przed kazdym startem?
Zrob jak brajtas pisze i bedziemy myslec co dalej.
A tak z ciekawosci - ile pali bez przeplywomierza?
Przez te 5 lat napewno bys uzbieral na wiazke z tego przepalonego paliwa.
Kamile280 27 lut 2018 - 12:40
Więc co Panowie radzicie w tej sytuacji skoro macie już jakiś pogląd na mój problem? Palił na dotyk kolego przez caly czas bez problemu, a spalanie to już inna kwestia jakieś 22l miasto, na szczęście to mój garazowy samochód jak żona domowy zabiera
Fah 27 lut 2018 - 12:47
Ło matkoboskoropodajno, a ja myślałem, że mój żrący 12l w mieście, to coś dużo. To tak - wiązka na bank, skoro już się kable sypią. Drugie - zmień tytuł, póki administracja się nie przyczepiła. Trzecie - znajdź jakiegoś dostawcę rozruszników, bo przy półgodzinnym "chechłaniu" taki ktoś będzie ci bardzo przydatny. Czwarte - wymigaj błędy, będziesz wiedział, od czego zacząć
Kamile280 27 lut 2018 - 12:51
Nie zamierzam go już męczyć, szkoda tym bardziej po regeneracji... pojadę na komputer, a następnie wezmę się za wiązke. Jaki tytuł sugerujesz by nie było balaganu?