←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[W124] Nawiew raz działa, raz nie

- zdjęcie Fah 02 mar 2018 - 16:49

Taki problem mam od kilku dni. Po odpaleniu nie działa mi nawiew. Pod pokrętłem siły czuć, że ciśnienie się zmienia, ale wentylator milczy. Bezpieczniki całe. Po rozgrzaniu silnika, jeździe w mrozie cisza. Wysiadłem na 5 minut, po powrocie wszystko hula na każdym biegu (silnik cały czas pracował, nawiew na 3 biegu). I hulało następne kilka godzin. Dzisiaj znowu cisza, po rozgrzaniu i 15 km jazdy z prędkością 110 km/h nadal nic. Ciepłe powietrze ledwo leciało, zależnie od prędkości auta. Coś zamarzło?
Użytkownik Fah edytował ten post 02 marca 2018 - 16:51
Odpowiedz

- zdjęcie Mike69 02 mar 2018 - 17:33

Być może stacyjkę masz wyrobioną i kluczyk nie wraca aby mógl zaskoczyć nawiew. Spróbuj zrobić tak, jak odpalisz i nawiew nie będzie wiał, minimalnie cofnij kluczyk w lewo aż poczujesz jak pstyknie. Wtedy powinien zaskoczyć nawiew. Mam tak u siebie, też nawiew raz działał raz nie. Lekko cofam kluczyk i dmucha jak talala.
Odpowiedz

- zdjęcie hadrianus 02 mar 2018 - 19:43

Potwierdzam, kluczyk.
Warto sprawdzić jeszcze bezpieczniki i ich styki, jak nie pomorze instalację. Jak to nie pomorze to szczotki mogą być już krótkie i wieszają się. Można kupić same szczotki za grosze.
Odpowiedz

- zdjęcie Fah 02 mar 2018 - 20:43

Kluczyk sam w sobie jest dość luźny w stacyjce, lata góra dół jak mu się podoba.

Edyta - próbowałem też odpalić REST. Przekaźnik przy nogach pasażera zaskakuje, tak samo jak przy przełączaniu między osuszaniem, a EC. Nawiew milczy

Nie mogę edytować - opcja z kluczykiem odpada. Sprawdziłem w każdą stronę i nie zaskakuje

Edyta - poczytałem trochę forum. Wychodzi na to, że silnik dmuchawy jest pod szybą, od strony silnika, a nie jak sądziłem we wnętrzu. Jest możliwość, że mógł się czymś zalać/coś się skropliło i póki jest mróz, to trzyma i nie ruszy?
Użytkownik markslew edytował ten post 03 marca 2018 - 21:54
Odpowiedz

- zdjęcie Mroziak 03 mar 2018 - 15:22

Kiedyś miałem coś podobnego u siebie i rezystor dmuchawy nie łączył, przy okazji fajnie by było jak byś przed odpaleniem auta sprawdził czy dochodzi/wychodzi z niego napięcie.
Odpowiedz

- zdjęcie Fah 03 mar 2018 - 16:19

Prąd chyba jest w porządku. Godzinę temu odpaliłem i dmuchało. Przy konkretnym nicnierobieniu, tj rano cisza, zamknąłem auto, po 2 godzinach wracam i działa
Odpowiedz

- zdjęcie melfio1 03 mar 2018 - 16:28

Fah, problem jest w stacyjce ,szkoda czasu na dłubanie ,pisał kolega wyżej jak sprawdzić,każdy miał ten problem albo będzie miał.
Odpowiedz

- zdjęcie Fah 04 mar 2018 - 18:40

Sprawdziłem i to kilkakrotnie trik z kluczykiem. Rzyca, nie zaskakuje. Co więcej, znalazłem pozycję, gdzie wszystko się opina (czyli zegary na spoczynek, silnik ma lżej), a motor pracuje.
Odpowiedz

- zdjęcie Gerri 04 mar 2018 - 22:13

Jeżeli problem jest w stacyjce to wystarczy na próbę podać prąd z akumulatora na bezpiecznik dmuchawy. Do sprawdzenia silniczka bez demontażu wystarczy wyjąc wtyczkę z opornika dmuchawy na dzwonie nad kolumną kierowniczą (pod listwą podszybia) i na nią podać prąd.
Użytkownik Gerri edytował ten post 04 marca 2018 - 22:17
Odpowiedz

- zdjęcie Fah 05 mar 2018 - 13:38

Chyba mam - podstawa bezpiecznika 12 jest wytopiona, najwyraźniej nie ma już styku i cuda się dzieją. Ale bezpiecznik (czerwony) cały
Użytkownik Fah edytował ten post 05 marca 2018 - 13:39
Odpowiedz