(w124) Kiwak, siłownik.
W124POWER 11 cze 2018 - 00:10
Witam jakie są objawy zepsute go kiwaka i amortyzatora. Wydaję mi się że mam wyrobione tulejki w siłowniku. Gdy silnik jest na wolnych obrotach nic się nie dzieje daje trochę gazu to zaczyna żeżolić gdy a potem przy wyższych obrotach przestaje. W czym jest problem? Silnik 3.0 d.
andrzejrz 11 cze 2018 - 05:56
Właśnie takie są objawy.Tak jak piszesz,najczęściej wybija się tulejka w amortyzatorku i siadają łożyska w kiwaczce
Damian85 11 cze 2018 - 07:08
U mnie z kolei na biegu jałowym słychać było metaliczne piski i rzegotanie. Po dodaniu gazu powyżej 1tys obr była cisza. Zrzuć pasek i poruszaj kiwaczkiem. Z pewnością będzie miał luzy. Ja założyłem kiwaczek z łożyskiem INA.
W124POWER 12 cze 2018 - 00:42
Luz kiwaczek miał i to spory jak wymieniałem pasek. Czy dam radę sam to zrobić? Ten kiwak jest przykręcony?
andrzejrz 12 cze 2018 - 05:51
Dasz radę.W OM602 chłodnicę trzeba odkręcić,pewnie w OM605 podobnie.
lukas125p 12 cze 2018 - 20:25
Wystarczy wyjąć wentylator z wiskozą i obudowę (plastik) tą od chłodnicy do wentylatora, kiwaczka przykręcona jest dużym imbusem. Obudowa trzyma się na takie wsuwki od góry i wyciąga się ją do góry po odkręceniu wiskozy. Robiłem w w210 300td w tych naszych jest to samo.
W124POWER 14 cze 2018 - 18:30
Mam pytanie czy znajdę gdzieś do kupienia śrubę na imbus którą przykręcona jest rolka od napinacza (kiwaka)? W zestawie nie ma tej śruby a nie mogę odkręcić że starego kiwaka.
Użytkownik W124POWER edytował ten post 14 czerwca 2018 - 18:32
Użytkownik W124POWER edytował ten post 14 czerwca 2018 - 18:32
T34 15 cze 2018 - 08:46
Weź kiwak i nowa rolke rolkę do metalowego i sobie dobierz odpowiednio długą, Bodaj M6