←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[W124] m104 3.2 dolot powietrza i przepływka

Zablokowany

- zdjęcie Patryko124 11 lip 2018 - 00:47

Witam mam takie pytanie, borykałem się z problemem kulejącego silnika na biegu jałowym. Obroty były nie równe silnik lekko podszarpywał, z wydechu wydobywały się nie równomierne spaliny. Wszystko sprawdzone, nowa wiązka, podciśnienia, cewki, kable i szczelność dolotu, zero efektów. Dzisiaj spróbowałem lekko zaślepić dolot przed przepływką. Gdy to zrobiłem silnik zaczą pracować równiutko jak w zegarku. po krótkiej jeździe nic się nie zmieniło jeśli chodzi o moc silnika. Czyli przed tym zabiegiem silnik dostawał zbyt dużo powietrza i mieszanka była zbyt uboga. Teraz moje pytanie, czy możliwe, że to przez przepływkę która źle mierzy ilość zasysanego powietrza? Dzięki za pomoc ;)
Odpowiedz

- zdjęcie hadrianus 11 lip 2018 - 06:23

wybłyskaj błędy, sprawdź zawór MOT.
Odpowiedz

- zdjęcie Patryko124 11 lip 2018 - 09:25

Błędy sprawdzałem jest tylko błąd nr 11 czyli grzałka sondy lambda. Zawór mot sprawdzony, działa poprawnie.
Odpowiedz

- zdjęcie hadrianus 11 lip 2018 - 14:26

Sprawdzić sondę. Ewentualnie daj inną
Odpowiedz

- zdjęcie Patryko124 11 lip 2018 - 15:04

Dzięki, jak będę miał możliwość to podmienie sondę i sprawdzę. Bo chyba tylko ona zostaje, chociaż dziwne żeby przez sondę aż tak głupiał silnik ;)
Użytkownik Patryko124 edytował ten post 11 lipca 2018 - 15:04
Odpowiedz

- zdjęcie metis 11 lip 2018 - 21:17

U mnie w m104 3.2 brak błędów na komputerze a dalej kuleje na jałowym ( i przez chwilę na P jak wezmę z D) . Co dalej zacząć podmieniać / wymieniać aby nie narazić się na koszty ? Minimalny gaz niweluje problem.
Auto stało przez 2 lata pod chmurką nie odpalane. i później takie rzeczy zaczęły się dziać. Wiązka wymieniana.

Posiadam pełna wersję HFM Scan może z stamtąd podać któregoś screena z działania
Odpowiedz

- zdjęcie Patryko124 11 lip 2018 - 23:16

Na początek posprawdzaj szczelność dolotu, kolektor, podciśnienia, zawór mot. Wiązka przepustnicy też była robiona?
Odpowiedz

- zdjęcie hadrianus 12 lip 2018 - 00:12

Wstaw, może ktoś kto zna się wypowie. U mnie prucz zaworu mot, stare były przewody gumowe podciśnienia, a nawet uszczelka przy przepływomierzu. Naprawdę wszystko musi być szczelne.
Odpowiedz
Zablokowany