←  Modyfikacje,Tuning

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[S124] skrzynia dyfer

- zdjęcie Szatan 24 wrz 2018 - 07:18

Wyświetl postUżytkownik Vengeance dnia 23 września 2018 - 17:20 napisał

no i jak panowie? co sądzicie?
Szukam silnik i tak myślę czy za 3000-3500 nie kupić całego okulara bo mam w okolicy z tym silnikiem i w takiej cenie
Co do mostu to masz trochę krótkie przełożenie, lepszy był by 3,26, A co do okulara to masz sprawę rozwiązaną. Kupujesz za 3500 okulara, wyciągasz silnik przekładasz wiązkę silnika, imo off. I na dzień dobry masz 177KM po programie 220-230KM. Odpada tobie przerabianie pompy. Wał skrzynia, półosie, most, lampy sprzedasz od ręki za ok 1200zł.
Odpowiedz

- zdjęcie Vengeance 24 wrz 2018 - 14:32

No tak stary, ale czytając po necie to nie jest takie proste z tymi kablami, dlatego ogarnąłem sobie pompę mechaniczną, żeby wsadzić tylko silnik sprzęgnąć z manualem i git. Na prawdę boję się tego, że coś nie będzie gralo z elektroniką, a wiele takich projektów było, które padały własnie przez coś w elektronice. Jestem z Barlinka w okolicy nie znam osoby, która ma taki swap, żeby podejrzeć lub liczyć na pomoc w razie prolemu.

Do tego mostu 3.26 jaką zapinać skrzynię z 2.5TD ??
Użytkownik Vengeance edytował ten post 24 września 2018 - 14:43
Odpowiedz

- zdjęcie Szatan 24 wrz 2018 - 18:49

Ja jestem ze Stargardu wiec mogę podpowiedzieć co nie co i zrobić Immo off. Daleko nie ma do Barlinka. Skrzynia z 2,5 TD numer to 717,433
Odpowiedz

- zdjęcie Vengeance 25 wrz 2018 - 16:53

Ok więc taką skrzynię postaram się zakupić w dobrym (hmm jak się uda) stanie. Powiedz mi czy ona ma takie przełożenia jak ta moja tylko ta od 2.5 TD jest pod większe nM??

Rozumiem iż skrzynia i dyfer z ew. dawcy okulara odpada? przeróbek dużo ?
No daleko nie ma ;)
Możesz mi podesłać jakieś foto lub opis co należy przenieść jeśli już (choć daleko myślami jestem) zdecydowałbym się na przerzutkę silnik z dawcy? Gdzieś na forum widziałem naszym lub innym, ale to była mega długa lista wyszczególniona i gryzie mi się to z tym co pisałeś, że nie jest tak strasznie
Użytkownik Vengeance edytował ten post 25 września 2018 - 16:58
Odpowiedz

- zdjęcie Szatan 25 wrz 2018 - 19:36

Wyświetl postUżytkownik Vengeance dnia 25 września 2018 - 16:53 napisał

Ok więc taką skrzynię postaram się zakupić w dobrym (hmm jak się uda) stanie. Powiedz mi czy ona ma takie przełożenia jak ta moja tylko ta od 2.5 TD jest pod większe nM??

Rozumiem iż skrzynia i dyfer z ew. dawcy okulara odpada? przeróbek dużo ?
No daleko nie ma ;)
Możesz mi podesłać jakieś foto lub opis co należy przenieść jeśli już (choć daleko myślami jestem) zdecydowałbym się na przerzutkę silnik z dawcy? Gdzieś na forum widziałem naszym lub innym, ale to była mega długa lista wyszczególniona i gryzie mi się to z tym co pisałeś, że nie jest tak strasznie
Hej, nie podałeś mi numeru swojej skrzyni wiec ciężko powiedzieć. Na pewno ta która tobie podałem powinna sobie poradzić z OM606. Jeżeli chodzi o wał i skrzynie okulara to jest to temat do ogarnięcia ale dużo rzeźby z elektryką. Poza tym tam wyjście ze skrzyni ma inny wymiar i nie podjedzie pod twój wał. Dyfer też ma inne mocowanie a poza tym duża główka i nie podejdzie. Jak masz teraz manuala to masz juz wybierak na 5b wodziki wiec wszystko zostaje. Silnik wkładałem do w201 wiec fotki raczej się nie przydadzą ;)
Odpowiedz

- zdjęcie Vengeance 27 wrz 2018 - 00:39

W sumie skrzynia i tak do zmiany i tak bo już ledwo zipie. Nie ma chyba co kombinowac. Poszukam tej skrzyni o której pisałeś.
Jednak może jakiś nieco szybszy most da radę podmienić niż 3.26, żeby przy 170-180 miał nieco ponad 3k obrotów?

ja faktycznie sprawdzę jeszcze swoją numeracje skrzyni. 717.433 na necie tez wyskakuje mi jako pod 300D.
Użytkownik Vengeance edytował ten post 27 września 2018 - 00:42
Odpowiedz

- zdjęcie Szatan 27 wrz 2018 - 07:28

Wyświetl postUżytkownik Vengeance dnia 27 września 2018 - 00:39 napisał

W sumie skrzynia i tak do zmiany i tak bo już ledwo zipie. Nie ma chyba co kombinowac. Poszukam tej skrzyni o której pisałeś.
Jednak może jakiś nieco szybszy most da radę podmienić niż 3.26, żeby przy 170-180 miał nieco ponad 3k obrotów?

ja faktycznie sprawdzę jeszcze swoją numeracje skrzyni. 717.433 na necie tez wyskakuje mi jako pod 300D.

Skrzynia 717,433 i most 2,87 = przy 180km/h 3324 obr. Tylko będzie trzeba coś z licznikiem pokombinować bo jest ryzyko że może oszukiwać ze względu na inne przełożenie mostu, ale z tego co czytałem na ang. forach wystarczy zmienić tarczę prędkościomierza na V max 260. Nie sprawdzałem tego jeszcze.
Odpowiedz

- zdjęcie Vengeance 01 paź 2018 - 12:34

Jeśli będzie to niewielkie przekłamanie to dałbym sobie spokój nawet, w W123 też mi oszukuje o 10km i zawsze mam to w pamięci jadąc. Myślę, że z tym przełożeniem mostu da radę się też bujać przy rozpędzaniu i wyprzedzaniu.

Ps. Czy pakować dyfer z ASD i krótszymi półośkami, czy to kolejne kombinacje z czujnikami itd? i lepiej wstawiać tradycyjny tylko z ABS jak mam teraz
Odpowiedz

- zdjęcie Vengeance 01 paź 2018 - 19:43

ok sprawdziłem właśnie numeracje skrzyni. 717.433 :)
Odpowiedz

- zdjęcie Andriei 31 sty 2021 - 16:56

Witam, jeśli bym mógł to odmroził bym temat. Mam podobny problem, posiadam OM606 na mechanicznej pompie z sekcjami 7,5mm. Szacowany moment tego silnika to jakieś 400Nm. Obecnie mam to spięte ze skrzynią o numerach: 722 427 0. na ten moment skrzynia ta wyzionęła ducha i zastanawiam się czy to przez zbyt duży moment obrotowy silnika czy może tak po prostu umarła? Czy istnieje jakaś rozpiska przenoszonych momentów obrotowych przez te automatyczne skrzynie? Nie wiem jakiej teraz mam szukać by to wszystko zniosła.Proszę o podpowiedź.
Odpowiedz