Jump to content




- - - - -

W124 2.2 na 3.6 M104 Problem z odpalaniem


1 reply to this topic

#1 Offline   Maniac


  • posts 3
  • Joined 18 Oct 2018
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 24 November 2018 - 15:46

Problem polega na tym że po postoju w nocy gdzie juz są niskie temperatury pojawił się problem z odpalaniem

włączam zapłon i odpalam obrotomierz gwałtownie idzie do końca skali , opada , ja dalej kręce i nie odpala , powtarzam czynnośc obrotomierz już bez wariacji kręci i odpala później juz bez problemów

zauważylem że rano po zimnej nocy jak przykladowo 2-3 razy włacze zaplon i wyłącze samochód odpala normalnie , kiedy jest ciepło ten problem nie występuje



#2 Offline   brajtas


  • posts 186
  • Joined 09 Dec 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Posted 07 December 2018 - 13:01

Obrotomierz dostaje impulsy z czujnika położenia wału poprzez ECU silnika. Z tytułu postu rozumiem, że w Twój 124 to swap z 2.2 na 3.6 więc od razu nasuwa mi się pytanie na jakim ECU (sterowniku) pracuje silnik ?
Tak na odległość określić przyczynę usterki jest ciężko a tym bardziej usterki występującej okresowo, to co mogę zasugerować to sprawdzenie pinów w kostkach i samym ECU silnika, mas ECU silnika i połączenia korpusu silnika z nadwoziem oraz rzeczony czujnik położenia wału tj. stan styków wtyczka-gniazdo + pomiar jego rezystancji np. na "zimno" i na "ciepło".
Jak robi się zimno metal się kurczy i wtedy może gdzieś okresowo występować brak styku lub w którymś z obwodów występuje "zimny lut", być może występuje to w samym ECU silnika np. w obwodzie czujnika położenia wału, stąd głupoty pokazuje obrotomierz a silnik nie chce zapalić.

Edited by brajtas, 07 December 2018 - 13:19.









Podobne tematy Zwiń