Jump to content




- - - - -

[W124] wymiana silnika M104.992


4 replies to this topic

#1 Offline   Marcin73


  • posts 4
  • Joined 03 Jan 2017
  • Miejscowość: mszczonów
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 01 December 2018 - 23:08

Witam,
od niedawna jestem właścicielem E320 CE rok 1994, z silnikiem M104.992
chcąc doprowadzić mechanicznie silnik do porządku zabrałem się za uszczelnienie, po rozebraniu okazało się że ktoś wcześniej lał wodę, poszła uszczelka, mam skorodowane tuleje cylindrów.
poszukuję PILNIE nowego słupka silnika do przekładki.
A pytanie konkretnie tyczy się czy M104.994 podejdzie plug&play zamiast mojego? (tych w używkach jest najwięcej, przeważnie z W140)
a może inna końcówka lepiej się nadaje, czego najlepiej szukać?
Może ktoś z forumowiczów - znajomych - ma godny polecenia odpowiedni silniczek?
pozdrawiam
Marcin



#2 Offline   brajtas


  • posts 186
  • Joined 09 Dec 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Posted 05 December 2018 - 12:48

M 104.994 nie będzie pasował P&P inna jest misa olejowa a w związku z tym inna też pompa oleju, natomiast sam blok jest taki sam więc jeśli możesz wykorzystać swój wałek rozrządu (ssący tzn. ten z wariatorem faz rozrządu) oraz misę z pompą oleju to teoretycznie w takim zakupionym silniku nawet głowicy nie musisz demontować. Jednakże mając doświadczenie i wiedzę, że silniki M104 po wielu latach eksploatacji dewastują uszczelkę pod głowicą nie polecam takiego postępowania. Jak silnik "będzie na stole" dobrze jest zdjąć czapkę wymienić uszczelkę, koniecznie splanować głowicę i założyć nowe uszczelniacze trzonków zaworowych o uszczelniaczach wału korbowego (zwłaszcza tym tylnym) nie wspomnę :old:
Czego lepiej szukać ? A to zależy już tylko od tego ile planujesz wydać i jak szybko chcesz - musisz dokonać zakupu. Chyba najtańsza opcja to właśnie silnik z W140, potem z W210 (tu w zależności od roku produkcji auta może wystarczyć wymiana samego wałka ssącego bo misa olejowa jest taka sama jak w W124).

Edited by brajtas, 05 December 2018 - 13:04.


#3 Offline   Marcin73


  • posts 4
  • Joined 03 Jan 2017
  • Miejscowość: mszczonów
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 December 2018 - 15:16

przejrzałem kilka ofert,
widziałem w jakim stanie są te oferowane "idealne" silniki
i zdecydowałem że naprawiam ten co mam, robię "kapitalkę", bo z tymi nowo kupionymi też trzeba by zajrzeć do środka i zapewne inwestować.
a tak zrobię swojego i chyba nawet taniej mnie to wyjdzie, i będę wiedzał co mam i na ile starczy.

ale bardzo dziękuję za odpowiedz / rady

pozdrawiam

Edited by Marcin73, 08 December 2018 - 15:20.


#4 Offline   brajtas


  • posts 186
  • Joined 09 Dec 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Posted 09 December 2018 - 14:24

Jeżeli trzeba będzie szlifować tuleje cylindrów to koszt zakupu nowych tłoków (z pierścieniami) bedzie spory: 300-500zl za 1szt. ? x 6 szt. 1800-3000zl, do tego panewki, uszczelki: 1000-1500zl, robocizna.

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka



#5 Offline   Marcin73


  • posts 4
  • Joined 03 Jan 2017
  • Miejscowość: mszczonów
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 09 December 2018 - 21:56

tuleje będą wymieniane na nowe, dopasowane pod stare tłoki
co najwyżej wymienię pierścienie na nowe ori.








Podobne tematy Zwiń