[w201/m102] Wymiana filtra paliwa
kah 03 gru 2018 - 17:23
Witam,
Chciałbym wymienić filtr paliwa w w201, silnik benzyna 2.0 (m102), rok 1990. Czy przy wymianie filtra schodzi całe paliwo z zbiornika paliwa?
Na youtube znalazłem klika filmików gdzie jest pokazane, że podczas wymiany trzeba najpierw opróżnić bak.
Z góry dzięki za pomoc.
Chciałbym wymienić filtr paliwa w w201, silnik benzyna 2.0 (m102), rok 1990. Czy przy wymianie filtra schodzi całe paliwo z zbiornika paliwa?
Na youtube znalazłem klika filmików gdzie jest pokazane, że podczas wymiany trzeba najpierw opróżnić bak.
Z góry dzięki za pomoc.
Fah 03 gru 2018 - 21:40
Eeem... co? Przy wymianie filtra paliwa, wyciągasz stary, zakładasz nowy, zalany już czyściutką benzynką. Znaczy jeśli mówimy o głównym filtrze. Nie jestem pewny, czy jest wstępny filterek w okolicach baku i czy czasem to o niego nie chodzi.. ale to wtedy i tak wystarczy zacisnąć gumowy wężyk czymś i już nie spływa z baku
kah 03 gru 2018 - 23:45
Chodzi mi o ten w okolicach baku - pod samochodem, po lewej stronie, na wysokości tylnej kanapy.
https://www.ilcats.r...030&language=en
symbol: A0024770601
Robiłem rozeznanie i wężyk od baku albo jest twardy albo zesztywniał ze starości więc ściskanie niewiele da.
Jest jeszcze jakiś inny filtr paliwa? Mówimy o benzynie.
https://www.ilcats.r...030&language=en
symbol: A0024770601
Robiłem rozeznanie i wężyk od baku albo jest twardy albo zesztywniał ze starości więc ściskanie niewiele da.
Jest jeszcze jakiś inny filtr paliwa? Mówimy o benzynie.
carl00s 03 gru 2018 - 23:49
Filtr paliwa masz w zespole pompy paliwa, ale też w korpusie rozdzielacza paliwa, na wejściu jest filtr siateczkowy chroniący rozdzielacz.
Przy demontażu filtra w zespole pompy paliwo będzie się lało, więc albo opróżnienie zbiornika, albo zacisk na wężu idącym do pompy.
Najwygodniej jest i tak i tak zdemontować cały zespół pompy paliwa i zrobić to na stole na spokojnie, wtedy do rozpięcia masz zasilanie pompy, wąż do pompy, wąż do akumulatora ciśnienia.
Przy demontażu filtra w zespole pompy paliwo będzie się lało, więc albo opróżnienie zbiornika, albo zacisk na wężu idącym do pompy.
Najwygodniej jest i tak i tak zdemontować cały zespół pompy paliwa i zrobić to na stole na spokojnie, wtedy do rozpięcia masz zasilanie pompy, wąż do pompy, wąż do akumulatora ciśnienia.
Marian15 04 gru 2018 - 17:58
Czyli lepiej spuścic paliwo i zdemontowac całość zespołu pompy? Jak potem z odpowietrzeniem układu, wystarczy, że pompa na zapłonie sama zapompuje? Pytam, bo też się chyba przymierzę do wymiany tego filtra, przy okazji zleję ewentualną wodę ze zbiornika
melfio1 04 gru 2018 - 20:44
Sam filtr wymień i wystarczy ,paliwo nie leci bo krek od baku jest szczelny ,jak dobrze pomyślisz to można wymienić sam filtr ,jak nie dzasz rady to tjw.pisał kolega i kup sobie podkładki miedziane ,nie pamiętam numeru rozmiaru ,ale taki jak same jak bedzie przy nowym filtrze,układ sam się odpowietrzy.
kah 08 gru 2018 - 20:23
Dzięki melfio1 za radę, było tak jak napisałeś. Przy wymianie samego filtra wylało mi się ok 0.5l benzyny. W baku miałem ok 10l, więc dużego ciśnienia nie było, a korek z pewnością mam szczelny. Podkładki miedziane są rozmiaru 12/17 mm. Takie spostrzeżenie, po wymianie kultura pracy silnika, na zimno, na wolnych obrotach uległa znacznej poprawie.