Mam dziwną sytuację w samochodzie. Jak mam wrzucone D i wciśnięte hamulce stojąc w korku, to samochód podjeżdża - bardzo powoli ale jednak. Dzieje się tak tylko jeśli jest bardzo ślisko na lodzie. Wtedy jeśli wrzucę N to problem ustaje - stoi w miejscu. Dziwi mnie ta sytuacja bo na przeglądzie technicznym hamulce wychodzą bardzo dobrze, mam nowe tarcze i klocki. Czy ktoś mi wyjaśni o co tu chodzi?
2
[w201] Automat na lodzie
Started by andrejko, Dec 07 2018 15:08
13 replies to this topic
#1
Posted 07 December 2018 - 15:08
#2
Posted 07 December 2018 - 21:48
Taki urok automatu. Nie wiem na 100% jaka jest przyczyna, ale prawdopodobnie ma to coś wspólnego z tym, że poniżej 7 km/h nie funkcjonuje ABS (lub po prostu go brak) i koła przednie jako hamujące mocniej się blokują i "wloką" po lodzie, natomiast na tylne przenoszony jest wciąż napęd (w pozycji D i R) co wystarczy do przejechania z wciśniętym hamulcem niechcianych kilkudziesięciu cm.
Jest to normalne zjawisko występujące na śliskiej nawierzchni podczas zatrzymywania się. Natomiast nie powinno raczej występować kiedy samochód fizycznie zatrzyma się już w miejsu. Wówczas przekazywany na tylną oś napęd nie powinien mieć siły ruszyć auta w żadnym kierunku.
Jest to normalne zjawisko występujące na śliskiej nawierzchni podczas zatrzymywania się. Natomiast nie powinno raczej występować kiedy samochód fizycznie zatrzyma się już w miejsu. Wówczas przekazywany na tylną oś napęd nie powinien mieć siły ruszyć auta w żadnym kierunku.
#3
Posted 08 December 2018 - 15:37
Przechodziłem to rok temu. Diagnoza - gumy letnie + klocki. Naprawa - zmienić kółka na zimowe, założyć nowe klocki, hamulec dociskać bardziej. Pytanie jeszcze, czy masz z tyłu tarcze, czy bębny? Jak bębny, to w jakim stanie są okładziny?
#5
Posted 09 December 2018 - 15:37
Konkretnie to ma pewnie tarczobębny
#7
Posted 10 December 2018 - 20:11
A co mają tarczobebny z hamulcem roboczym wspólnego?
#8
Posted 11 December 2018 - 08:46
Z hamulcem roboczym niewiele.
Wciśnij mocniej pedał hamulca i po sprawie. W automacie w pozycji D napęd cały czas przekazywany jest na tylną oś. Koła na lodzie będą się kręciły dopóki nie zatrzymają ich szczęki hamulca.
Wciśnij mocniej pedał hamulca i po sprawie. W automacie w pozycji D napęd cały czas przekazywany jest na tylną oś. Koła na lodzie będą się kręciły dopóki nie zatrzymają ich szczęki hamulca.
#9
Posted 11 December 2018 - 10:57
Ja bym obstawiał gorszą przyczepność opon przednich od tylnych, te z tyłu mają przyczepność do odpychania, a przednie tra po lodzie, ale to musisz sam sprawdzić.
#10
Posted 11 December 2018 - 16:58
Mam z tyłu tarczobębny jak każde chyba w201. Pisałem, że mam nowe tarcze i klocki (ate), zimówki z dobrym bieżnikiem. Mimo to jak stanę w miejscu, czyli zatrzymam się zupełnie a mam włączone D to samochód podjeżdża mimo mocnego wciśnięcia hamulca. Wczoraj byłem na badaniach technicznych bo akurat mi się kończyły i wszystko wyszło w b. dobrym stanie.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Pinned [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
[W124] Zmiana skrzyni manualnej na automat |
Modyfikacje,Tuning | Zbychu2802 |
|
||
[W201] Pierwszy automat w życiu brać czy nie brać? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
||
[124] Niedziałający silnik dmuchawy w EKlasse z automatem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hhaalloo |
|