Jump to content




- - - - -

[w201] Automat na lodzie


13 replies to this topic

#1 Offline   andrejko


  • posts 11
  • Joined 28 Aug 2018
  • Miejscowość: Śródlesie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 07 December 2018 - 15:08

Mam dziwną sytuację w samochodzie. Jak mam wrzucone D i wciśnięte hamulce stojąc w korku, to samochód podjeżdża - bardzo powoli ale jednak. Dzieje się tak tylko jeśli jest bardzo ślisko na lodzie. Wtedy jeśli wrzucę N to problem ustaje - stoi w miejscu. Dziwi mnie ta sytuacja bo na przeglądzie technicznym hamulce wychodzą bardzo dobrze, mam nowe tarcze i klocki. Czy ktoś mi wyjaśni o co tu chodzi?



#2 Offline   Sawyer


  • posts 2,499
  • Joined 28 Aug 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Posted 07 December 2018 - 21:48

Taki urok automatu. Nie wiem na 100% jaka jest przyczyna, ale prawdopodobnie ma to coś wspólnego z tym, że poniżej 7 km/h nie funkcjonuje ABS (lub po prostu go brak) i koła przednie jako hamujące mocniej się blokują i "wloką" po lodzie, natomiast na tylne przenoszony jest wciąż napęd (w pozycji D i R) co wystarczy do przejechania z wciśniętym hamulcem niechcianych kilkudziesięciu cm.

Jest to normalne zjawisko występujące na śliskiej nawierzchni podczas zatrzymywania się. Natomiast nie powinno raczej występować kiedy samochód fizycznie zatrzyma się już w miejsu. Wówczas przekazywany na tylną oś napęd nie powinien mieć siły ruszyć auta w żadnym kierunku.

#3 Offline   Fah


  • posts 336
  • Joined 12 Sep 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 December 2018 - 15:37

Przechodziłem to rok temu. Diagnoza - gumy letnie + klocki. Naprawa - zmienić kółka na zimowe, założyć nowe klocki, hamulec dociskać bardziej. Pytanie jeszcze, czy masz z tyłu tarcze, czy bębny? Jak bębny, to w jakim stanie są okładziny?

#4 Offline   Szarik


  • posts 1,163
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 09 December 2018 - 11:46

Wyświetl postUżytkownik Fah dnia 08 December 2018 - 15:37 napisał

czy masz z tyłu tarcze, czy bębny? Jak bębny, to w jakim stanie są okładziny?
A widziałeś w W201 bębny?


#5 Offline   Sawyer


  • posts 2,499
  • Joined 28 Aug 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Posted 09 December 2018 - 15:37

Konkretnie to ma pewnie tarczobębny :E

#6 Offline   Fah


  • posts 336
  • Joined 12 Sep 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 09 December 2018 - 21:30

Szarik, Widziałem, jak orkiestrę wieźli :E

Rzecz jasna miałem na myśli tarczobębny, użyłem skrótu myślowego.

#7 Offline   carl00s


  • posts 2,000
  • Joined 22 Feb 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 10 December 2018 - 20:11

A co mają tarczobebny z hamulcem roboczym wspólnego?

#8 Offline   msmarcin


  • posts 137
  • Joined 04 May 2017
  • Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Jakieś jest

Posted 11 December 2018 - 08:46

Z hamulcem roboczym niewiele.

Wciśnij mocniej pedał hamulca i po sprawie. W automacie w pozycji D napęd cały czas przekazywany jest na tylną oś. Koła na lodzie będą się kręciły dopóki nie zatrzymają ich szczęki hamulca.

#9 Offline   bartekmm


  • posts 11
  • Joined 24 Aug 2018
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 11 December 2018 - 10:57

Ja bym obstawiał gorszą przyczepność opon przednich od tylnych, te z tyłu mają przyczepność do odpychania, a przednie tra po lodzie, ale to musisz sam sprawdzić.

#10 Offline   andrejko


  • posts 11
  • Joined 28 Aug 2018
  • Miejscowość: Śródlesie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 11 December 2018 - 16:58

Mam z tyłu tarczobębny jak każde chyba w201. Pisałem, że mam nowe tarcze i klocki (ate), zimówki z dobrym bieżnikiem. Mimo to jak stanę w miejscu, czyli zatrzymam się zupełnie a mam włączone D to samochód podjeżdża mimo mocnego wciśnięcia hamulca. Wczoraj byłem na badaniach technicznych bo akurat mi się kończyły i wszystko wyszło w b. dobrym stanie.








Podobne tematy Zwiń