←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[w201] Automat na lodzie

- zdjęcie andrejko 07 gru 2018 - 15:08

Mam dziwną sytuację w samochodzie. Jak mam wrzucone D i wciśnięte hamulce stojąc w korku, to samochód podjeżdża - bardzo powoli ale jednak. Dzieje się tak tylko jeśli jest bardzo ślisko na lodzie. Wtedy jeśli wrzucę N to problem ustaje - stoi w miejscu. Dziwi mnie ta sytuacja bo na przeglądzie technicznym hamulce wychodzą bardzo dobrze, mam nowe tarcze i klocki. Czy ktoś mi wyjaśni o co tu chodzi?
Odpowiedz

- zdjęcie Sawyer 07 gru 2018 - 21:48

Taki urok automatu. Nie wiem na 100% jaka jest przyczyna, ale prawdopodobnie ma to coś wspólnego z tym, że poniżej 7 km/h nie funkcjonuje ABS (lub po prostu go brak) i koła przednie jako hamujące mocniej się blokują i "wloką" po lodzie, natomiast na tylne przenoszony jest wciąż napęd (w pozycji D i R) co wystarczy do przejechania z wciśniętym hamulcem niechcianych kilkudziesięciu cm.

Jest to normalne zjawisko występujące na śliskiej nawierzchni podczas zatrzymywania się. Natomiast nie powinno raczej występować kiedy samochód fizycznie zatrzyma się już w miejsu. Wówczas przekazywany na tylną oś napęd nie powinien mieć siły ruszyć auta w żadnym kierunku.
Odpowiedz

- zdjęcie Fah 08 gru 2018 - 15:37

Przechodziłem to rok temu. Diagnoza - gumy letnie + klocki. Naprawa - zmienić kółka na zimowe, założyć nowe klocki, hamulec dociskać bardziej. Pytanie jeszcze, czy masz z tyłu tarcze, czy bębny? Jak bębny, to w jakim stanie są okładziny?
Odpowiedz

- zdjęcie Szarik 09 gru 2018 - 11:46

Wyświetl postUżytkownik Fah dnia 08 grudnia 2018 - 15:37 napisał

czy masz z tyłu tarcze, czy bębny? Jak bębny, to w jakim stanie są okładziny?
A widziałeś w W201 bębny?
Odpowiedz

- zdjęcie Sawyer 09 gru 2018 - 15:37

Konkretnie to ma pewnie tarczobębny :E
Odpowiedz

- zdjęcie Fah 09 gru 2018 - 21:30

Szarik, Widziałem, jak orkiestrę wieźli :E

Rzecz jasna miałem na myśli tarczobębny, użyłem skrótu myślowego.
Odpowiedz

- zdjęcie carl00s 10 gru 2018 - 20:11

A co mają tarczobebny z hamulcem roboczym wspólnego?
Odpowiedz

- zdjęcie msmarcin 11 gru 2018 - 08:46

Z hamulcem roboczym niewiele.

Wciśnij mocniej pedał hamulca i po sprawie. W automacie w pozycji D napęd cały czas przekazywany jest na tylną oś. Koła na lodzie będą się kręciły dopóki nie zatrzymają ich szczęki hamulca.
Odpowiedz

- zdjęcie bartekmm 11 gru 2018 - 10:57

Ja bym obstawiał gorszą przyczepność opon przednich od tylnych, te z tyłu mają przyczepność do odpychania, a przednie tra po lodzie, ale to musisz sam sprawdzić.
Odpowiedz

- zdjęcie andrejko 11 gru 2018 - 16:58

Mam z tyłu tarczobębny jak każde chyba w201. Pisałem, że mam nowe tarcze i klocki (ate), zimówki z dobrym bieżnikiem. Mimo to jak stanę w miejscu, czyli zatrzymam się zupełnie a mam włączone D to samochód podjeżdża mimo mocnego wciśnięcia hamulca. Wczoraj byłem na badaniach technicznych bo akurat mi się kończyły i wszystko wyszło w b. dobrym stanie.
Odpowiedz