←  Modyfikacje,Tuning

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[W124] 200E Modyfikacje

- zdjęcie machxx 15 sty 2019 - 13:57

Witam!
Przychodzę tutaj z Moim sedanem 200E z 89 roku.
Czy macie jakieś ciekawe propozycje modyfikacji na tle mechanicznym, aby auto zyskało trochę mocy?
Jest to zwykła dwu litrówka, z silnikiem 88KW 118KM R4-8V.
Wrzuciłem mu niedawno 5 biegową skrzynię bo miał 4 i zyskał trochę dynamiczności jazdy.
Macie może jakieś ciekawe pomysły aby poprawić trochę osiągi? oczywiście bez SWAP'a

Z góry dziękuję, proszę o przyjęcie pierwszego postu z dystansem.

Pozdrawiam
Odpowiedz

- zdjęcie godzix 15 sty 2019 - 15:57

Z M102 nie ma jak uzyskiwać większych mocy. Można turbić, ale koszty przerosną SWAPA, który będzie dużo bardziej rozwojowy i bezproblemowy.
Odpowiedz

- zdjęcie Mati046 15 sty 2019 - 16:51

Wg chłopaków z KJet Killers konwersja na ich wtrysk elektroniczny doda do 10 KM w zależności od kondycji samego silnika, do tego optymalizacja dolotu i wydechu powinny dodać 8-10%. Efekt byłby taki, że wtedy moc by wzrosła do jakichś 138-140 KM. Czy warto? Moim zdaniem zdecydowanie bardziej opłacalne by było zmienić sam słupek z 2.0 na 2.3 plus jeszcze sterownik wtrysku i moduł zapłonu, moc może będzie minimalnie niższa (132 albo 136 KM) ale aż tak to nie będzie odczuwalne.
Odpowiedz

- zdjęcie godzix 15 sty 2019 - 18:06

Zmiana słupka na 2.3 + EFI od kjet killers i masz koszt rzędu 2200zł. A kupujesz za to silnik 2.2, albo 2.3 kompressor z C klasy, albo nawet z W124 poliftowego i masz na starcie 150-190 koni, a silnik i skrzynia pasuje p&p. Tylko do przeróbki elektronika.
Odpowiedz

- zdjęcie elspasoo 15 sty 2019 - 18:39

Taaa, tylko elektryka. Większość takich projektów w kolejnym etapie umiera, jak tylko właściciel zaczyna ładować kasę ,a końca nie widać. Jeździć tym co jest, sprzedać i kupić mocniejszy lub wydać min. 10tysi cebulionow na swap.
Odpowiedz

- zdjęcie godzix 15 sty 2019 - 22:28

No jeżeli on chce zastępować układ Ke-jeta układem EFI to i tak ma do zrobienia elektryke. Stawia M111 na Standalone, podpina czujniki, tworzy mape i ma sprawny pojazd.
Odpowiedz

- zdjęcie Ukaniu 16 sty 2019 - 08:04

A ile na to jest kasy? bo może szkoda pisać ;-)
Odpowiedz

- zdjęcie Sawyer 16 sty 2019 - 08:09

Rozwiejmy wątpliwości.
1. Nie ma delikatnych modyfikacji w przypadku M102, możesz ewentualnie lepiej ustawić KE żeby oddychał pełną piersią
2. Montaż EFI bardzo fajnie brzmi, tylko ręka do góry komu to chodzi BEZ ZASTRZEŻEŃ? I czy to aby na pewno takie "lekkie i przyjemne" w zainstalowaniu?
3. Turbo wymaga najpierw pkt. 2. Są turbo na KE, ale nawet nie pytam jak to jest rozpracowane... :E
4. Swap jest drogi i jak już robić to porządnie. Odpada więc zwykłe p&p z 2.3 bo to nic nie da. Chyba że 2.3 kompressor, ale to z kolei nie jest takie siup
5. O stożkach i wodorowaniach silnika zapomnij od razu
6. Można zwiększać moc albo redukować masę. Rozumiem że auto ma być do normalnej jazdy, więc wyrzucenie kanapy to średnio :E Ale jakby ktoś złapał bakcyla i zaczął walczyć z każdym 0.1 kg to kto wie... Zapasówka out, klima out, dekory out, części z magnezu, błotniki plastik..... :D
Odpowiedz

- zdjęcie Krystek 16 sty 2019 - 09:02

A sportowy wałek rozrządu?
Odpowiedz

- zdjęcie tomsad 29 sty 2019 - 10:36

Mam na sprzedaz 2.3~134 konie panewki stan idealny bez przetarc. Cylindry ładne honowania przebieg okolo 400. Nowa uszczelka pod gliwica jezdzikem na nim rok ale wpadł 2.8. Ten silnik wkładasz w jeden dzien do 2.0 roznica spora zwlaszcza wolne i srednie obroty, przy max obr nie ma wielkiej roznicy. Chwile wspolpracowal z komoressorem to audi 2.7tdi szlo równo pozdrawiam.
Odpowiedz