Jump to content




- - - - -

W124 D - obrotomierz staje na 3tyś obrotów


11 replies to this topic

#1 Offline   bodzin


  • posts 68
  • Joined 14 Jul 2014
  • Miejscowość: Żary
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 30 June 2019 - 17:06

Witam
Ostatnio wygrzebałem zegary żeby wymienić popalone żarówki i przedmuchać. Po złożeniu do kupy wszystko gra włącznie z kontrolkami. Po odpaleniu i dodaniu gazu obrotomierz nie idzie wyżej niż +-3tyś obrotów. Bezpiecznik w porządku, nawet podmieniony na nowy. Srebrny przekaźnik jest ok i był przelutowywany. Czy ten obrotomierz ma jakiś nastawnik czy coś w tym stylu ?
Zegary mam jeszcze nie wciśnięte więc jest czas na poprawki.


Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka





#2 Offline   Gerri


  • posts 2,644
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 30 June 2019 - 19:12

Jak dmuchałeś, to najpewniej do obrotomierza dostał się metalowy opiłek. W polu magnetycznym ustawia się "na sztorc" i blokuje ruch wskazówki. Kiedyś to przerabiałem - nawet więcej niż jeden raz.

Wyświetl postUżytkownik bodzin dnia 30 June 2019 - 17:06 napisał

nie idzie wyżej niż +-3tyś obrotów
P.S.: Co to jest "tyś"? Czy to skrót od TYŚĘCY?

#3 Offline   bodzin


  • posts 68
  • Joined 14 Jul 2014
  • Miejscowość: Żary
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 30 June 2019 - 19:19

Tak to skrót od "tysięcy". Czyli trzeba wymontować i sprawdzić jeszcze raz.

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka



#4 Offline   bodzin


  • posts 68
  • Joined 14 Jul 2014
  • Miejscowość: Żary
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 01 July 2019 - 19:18

Jednak przedmuchanie nic nie pomogło. Nadal staje przed 3tyś.

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka



#5 Offline   andrzejrz


  • posts 519
  • Joined 30 Dec 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Posted 01 July 2019 - 20:09

Wciśnij zegary i wtedy sprawdź.U mnie przy nie wciśniętych obrotomierz wogóle nie działał

#6 Offline   Gerri


  • posts 2,644
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 01 July 2019 - 20:12

Miałeś sprawdzić oczami - a nie przedmuchać. Przecież to bardzo precyzyjne urządzenie - prawie jak mechaniczny zegarek. Uzwojenie, delikatne ułożyskowanie, sprężyny włosowe - a ty to przedmuchałeś :s
Szkoda że nie miałeś pod ręką pędzla. Albo szczotki drucianej...
Jeżeli w pole magnetyczne dostał się jakiś metalowy opiłek, to jest prawdopodobne, że przedmuchanie go nie usunie. Pole magnetyczne jest dosyć silne.

#7 Offline   bodzin


  • posts 68
  • Joined 14 Jul 2014
  • Miejscowość: Żary
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 01 July 2019 - 20:19

Gerri do dmuchania użyłem powietrza z puszki takiego jak do kompa. Optycznie sprawdzałem wszystkie te zakamarki i nic nie było. Temat wygląda tak że faktycznie nie sprawdzałem ich docisnietych a zamontowałem w nich pierscionki chromowane i teraz się zastanawiam czy to one w jakiś sposób nie cisną na tarczę. Całe zegary hasają od A do Z. Wcisnę je tak jak kolega radzi i sprawdzę.

Nie biorę pod uwagę żadnych opiłków bo w zegarach miałem czyściej niż w pokoju 😂

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka

Edited by bodzin, 01 July 2019 - 20:22.


#8 Offline   Gerri


  • posts 2,644
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 01 July 2019 - 21:06

No to ja już innej rady nie mam - co wiedziałem to poradziłem Może to faktycznie te "pierścionki". .

#9 Offline   andrzejrz


  • posts 519
  • Joined 30 Dec 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Posted 02 July 2019 - 05:40

No o tych pierścionkach to wcześniej nie pisałeś...

#10 Offline   bodzin


  • posts 68
  • Joined 14 Jul 2014
  • Miejscowość: Żary
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 July 2019 - 21:40

Witam ponownie. Po zdemontowaniu pierścionków obrotomierz idzie normalnie. Ciekawi mnie ten przypadek bo ludzie je montują i hasają. Normalnie każda tarcza styka się z obudową. Te pierścionki mają z tyłu zakończenie z rantem aby łapać za obudowę i wówczas dochodzi do sytuacji gdzie tarcza dotyka pierścionka zaś pierścionek obudowy czyli tarcze są minimalnie oddalone od obudowy. Te pierścionki na oko wyglądają na równe i wszystkie dają razem równa płaszczyznę. Możliwe że przez takie minimalne odchylenie obrotek wariuje ?

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń