Witam
Ostatnio wygrzebałem zegary żeby wymienić popalone żarówki i przedmuchać. Po złożeniu do kupy wszystko gra włącznie z kontrolkami. Po odpaleniu i dodaniu gazu obrotomierz nie idzie wyżej niż +-3tyś obrotów. Bezpiecznik w porządku, nawet podmieniony na nowy. Srebrny przekaźnik jest ok i był przelutowywany. Czy ten obrotomierz ma jakiś nastawnik czy coś w tym stylu ?
Zegary mam jeszcze nie wciśnięte więc jest czas na poprawki.
Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
2
W124 D - obrotomierz staje na 3tyś obrotów
Started by bodzin, Jun 30 2019 17:06
11 replies to this topic
#1
Posted 30 June 2019 - 17:06
#2
Posted 30 June 2019 - 19:12
Jak dmuchałeś, to najpewniej do obrotomierza dostał się metalowy opiłek. W polu magnetycznym ustawia się "na sztorc" i blokuje ruch wskazówki. Kiedyś to przerabiałem - nawet więcej niż jeden raz.
P.S.: Co to jest "tyś"? Czy to skrót od TYŚĘCY?
Użytkownik bodzin dnia 30 June 2019 - 17:06 napisał
nie idzie wyżej niż +-3tyś obrotów
#3
Posted 30 June 2019 - 19:19
Tak to skrót od "tysięcy". Czyli trzeba wymontować i sprawdzić jeszcze raz.
Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
#4
Posted 01 July 2019 - 19:18
Jednak przedmuchanie nic nie pomogło. Nadal staje przed 3tyś.
Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
#5
Posted 01 July 2019 - 20:09
Wciśnij zegary i wtedy sprawdź.U mnie przy nie wciśniętych obrotomierz wogóle nie działał
#6
Posted 01 July 2019 - 20:12
Miałeś sprawdzić oczami - a nie przedmuchać. Przecież to bardzo precyzyjne urządzenie - prawie jak mechaniczny zegarek. Uzwojenie, delikatne ułożyskowanie, sprężyny włosowe - a ty to przedmuchałeś
Szkoda że nie miałeś pod ręką pędzla. Albo szczotki drucianej...
Jeżeli w pole magnetyczne dostał się jakiś metalowy opiłek, to jest prawdopodobne, że przedmuchanie go nie usunie. Pole magnetyczne jest dosyć silne.
Szkoda że nie miałeś pod ręką pędzla. Albo szczotki drucianej...
Jeżeli w pole magnetyczne dostał się jakiś metalowy opiłek, to jest prawdopodobne, że przedmuchanie go nie usunie. Pole magnetyczne jest dosyć silne.
#7
Posted 01 July 2019 - 20:19
Gerri do dmuchania użyłem powietrza z puszki takiego jak do kompa. Optycznie sprawdzałem wszystkie te zakamarki i nic nie było. Temat wygląda tak że faktycznie nie sprawdzałem ich docisnietych a zamontowałem w nich pierscionki chromowane i teraz się zastanawiam czy to one w jakiś sposób nie cisną na tarczę. Całe zegary hasają od A do Z. Wcisnę je tak jak kolega radzi i sprawdzę.
Nie biorę pod uwagę żadnych opiłków bo w zegarach miałem czyściej niż w pokoju 😂
Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
Nie biorę pod uwagę żadnych opiłków bo w zegarach miałem czyściej niż w pokoju 😂
Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
Edited by bodzin, 01 July 2019 - 20:22.
#8
Posted 01 July 2019 - 21:06
No to ja już innej rady nie mam - co wiedziałem to poradziłem Może to faktycznie te "pierścionki". .
#9
Posted 02 July 2019 - 05:40
No o tych pierścionkach to wcześniej nie pisałeś...
#10
Posted 08 July 2019 - 21:40
Witam ponownie. Po zdemontowaniu pierścionków obrotomierz idzie normalnie. Ciekawi mnie ten przypadek bo ludzie je montują i hasają. Normalnie każda tarcza styka się z obudową. Te pierścionki mają z tyłu zakończenie z rantem aby łapać za obudowę i wówczas dochodzi do sytuacji gdzie tarcza dotyka pierścionka zaś pierścionek obudowy czyli tarcze są minimalnie oddalone od obudowy. Te pierścionki na oko wyglądają na równe i wszystkie dają razem równa płaszczyznę. Możliwe że przez takie minimalne odchylenie obrotek wariuje ?
Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Przekłamywanie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Daksig |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
2.5D '86 dołożenie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WalterW |
|
||
[w124] nie działa obrotomierz |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
M104 3.2 brak napędu powyżej 1400 obrotów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | KrystaGG |
|