←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[W124] Szaleje predkosciomierz.

Zablokowany

- zdjęcie jakubbi 08 lip 2019 - 20:50

W moim nowym zabytku, szaleje predkosciomierz. Jak jadę, na początku jest ok, by po chwili wskazówka zaczęła skakać, aby po dłuższej chwili opasc na ogranicznik. W tym momencie, naturalnie przestaje też działać licznik kilometrów. Czym to może być spowodowane, gdzie zajrzeć? Linka wydaje się być ok. Dziś dokrecilem ja mocno, przez chwilę było ok, by znowu opadła.

Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz

- zdjęcie Szarik 08 lip 2019 - 21:35

To raczej linka nie jest ok. Może już pęka w środku i zaraz całkiem przestanie działać.
Odpowiedz

- zdjęcie jakubbi 08 lip 2019 - 21:40

To odpowiedź rodzi kolejne pytanie, czy w W124, linki są jednakowe, niezaleźnie diesel - benzyna??? Mój Mercedes to W124 2.0 pb z 89 roku.
Odpowiedz

- zdjęcie Szarik 09 lip 2019 - 05:21

Od silnika, to nie wiem. Ale z tego co pamiętam, to skrzynie 4b i 5b miały różne. Ja kupiłem z Febiego, przelałem ją olejem przekładniowym i nawet chodziła. Ale oryginał był lepszej jakości (budowa pancerza itp.).
Odpowiedz

- zdjęcie jakubbi 09 lip 2019 - 22:32

Dzięki. Mam skrzynię 5b, więc będę szukał do takiej. Dziś pojeździłem w ciszy i usłyszałem że linka chyba na wejściu do licznika zaczęła chrobotać, więc prawie na pewno mam winowajcę.
Odpowiedz

- zdjęcie jakubbi 13 lip 2019 - 23:13

Wymiana linki, na używany oryginał zamknęła temat problemów z licznikiem.
Odpowiedz

- zdjęcie mattberninger 17 lip 2019 - 22:52

Masz jakiś dobry sposób aby dokręcić linkę za zegarami? Bo tam jest taki dramatyczny dostęp ręką, że nie mogę do końca dokręcić i do prędkości 30km/h wskazówka mi skacze, później się stabilizuje. Nie mam pojęcia jak to dokręcić, ta linka jest bardzo napięta.
Odpowiedz

- zdjęcie Fazik 18 lip 2019 - 23:35

1. Odkręcasz linkę przy skrzyni, klucz 10mm jeśli dobrze pamiętam.
2. Zasuwasz do sklepu rowerowego po dwie szprychy (poważnie !) i robisz dokładnie coś takiego... Ja zainwestowałem 40zł w oryginał MB, ale szprychy też dają radę.
Dokładnie taki jak na fotce poniżej, szlag mnie trafiał gdy miałem wymienić przepaloną żarówkę w liczniku, a kombinacji więcej jak przy wymianie mostu :D
Dołączona grafika
3. Wkładasz haki pomiędzy licznik i konsolę.
4. Przekręcasz o 90 stopni i zdrowo ciągniesz. Jeśli nie był nigdy wyciągany będzie się trzymał diabelnie mocno, spokojnie nic tam nie urwiesz.
Nie ma żadnych śrub, zatrzasków itp. Licznik do konsoli mocowany jest wyłącznie na "wcisk: na uszczelce o szer. ok 15mm jak się zapiecze to powodzenia :mrgreen:

Tak zaleca serwisówka MB. Nie wyobrażam sobie odkręcenia linki przy liczniku bez odkręcenia jej przy skrzyni, zwłaszcza że to 5 minut roboty.

Powodzenia.
Użytkownik Fazik edytował ten post 18 lipca 2019 - 23:48
Odpowiedz

- zdjęcie mattberninger 19 lip 2019 - 05:15

Wyobraź sobie że ja wymieniałem żarówki właśnie bez odkręcenia linki przy skrzyni, straszne manewry musiałem robić dłonią aby ta linkę przykręcić za zegarami. W którym miejscu przy skrzyni jest ta linka? Ma ktoś jakieś foto?
Odpowiedz

- zdjęcie Fazik 19 lip 2019 - 06:39

Wyświetl postUżytkownik mattberninger dnia 19 lipca 2019 - 05:15 napisał

Wyobraź sobie że ja wymieniałem żarówki właśnie bez odkręcenia linki przy skrzyni, straszne manewry musiałem robić dłonią aby ta linkę przykręcić za zegarami. W którym miejscu przy skrzyni jest ta linka? Ma ktoś jakieś foto?

No to respect !

Ja mam za wielkie łapska.
Linka jest z boku skrzyni ( na 90% po prawej patrząc w kierunku przodu auta ), wejdziesz pod auto od razu ją zobaczysz, wykręcenie jej to 2min później szprychy i za kolejne 2 min. masz licznik na kolanach.
Patrzę, że masz 124 ja też, ale ja próbowałem to zrobić w 201 i łap tam nie włożyłem jednak rozmiar ma znaczenie :mrgreen:
Zakupiłem sobie oryginała, bo na nic nowszego się na razie nie przesiadam.
Odpowiedz
Zablokowany