Jump to content




- - - - -

[W201] Przycisk podnoszenia anteny. Czy powinien być?


9 replies to this topic

#1 Offline   SQ5NAZ


  • posts 123
  • Joined 06 Feb 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Posted 09 July 2019 - 20:21

Zapoznawania się z nim w201 ciąg dalszy.
Zgodnie z VINem mam elektrycznie podnoszoną antenę do radia. Jak kupiłem, miała uszkodzony promiennik, więc wymieniłem. Silniczek działa. Pozostali mi zamontować antenę na swoje miejsce.

W niektórych W201 widuję przycisk do podnoszenia anteny na prawo od zegarów. U mnie go nie ma!
Czy powinien być? Jeżeli nie, to jak sterowana jest antena? Z radia?
U mnie jest Becker Europa 2000. Nie mam pojęcia, czy oryginalnie.
Chętnie dowiem się czegoś o tym. Jeżeli podobny temat już był, chętnie się zapoznam.

Pozdrawiam!



#2 Offline   VALENTINE


  • posts 371
  • Joined 30 Sep 2007
  • Miejscowość: z miasta
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 09 July 2019 - 21:50

Ten przycisk do podnoszenia anteny jest tylko dla aut w wersji amerykańskiej, w europejskiej nie ma ich.Jeżeli masz wersję europejską to sterowanie anteną jest z radia.Jest tam z tyłu pin poniżej gniazda zasilania który steruje anteną.Jak się radio włączy pojawia się tam 12V i antena się wysuwa ,a jak wyłączy to nie ma napięcia i antena się chowa.

#3 Offline   SQ5NAZ


  • posts 123
  • Joined 06 Feb 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Posted 09 July 2019 - 23:23

Serdecznie dziękuję za szybką odpowiedź!
Wszystko jasne.

#4 Offline   Ukaniu


  • posts 676
  • Joined 30 May 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Posted 10 July 2019 - 06:41

W wersji USA też jest z radia. Przełącznik ma 3 położenia, antena schowana zawsze, antena wyjeżdża po włączeniu radia do połowy i wyjeżdża całkowicie.

#5 Offline   msmarcin


  • posts 137
  • Joined 04 May 2017
  • Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Jakieś jest

Posted 14 July 2019 - 10:39

Swoją drogą możliwość wysunięcia anteny do połowy to fajna opcja.

#6 Offline   MarcinRed


  • posts 12
  • Joined 18 Jan 2020
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 03 October 2020 - 08:25

Witam.
U mnie w wersji japońskiej antena po załączeniu radia wysuwa się do połowy.
W radiu jest przycisk góra-dół i można antenę ustawić na dowolnej wysokości.
Po wyłączeniu radia lub zatrzymaniu samochodu antena chowa się samoczynnie.

Chcę wymienić radio na inne, które nie ma przycisku do sterowania anteny i tu jest problem. Przy kablu antenowym zakończonym wtyczką antenową jest kabelek do sterowania anteny.
Antena działa tak: "+" na kabelek sterowania - antena idzie do góry. Jak długo jest "+" tak długo się wysuwa, aż ko końca i się wyłączy. Pozostaje wysunięta po odłączeniu "+"
By antenę schować trzeba ten kabelek zewrzeć do masy. Odłączając masę można chowanie anteny przerwać.

Nowe radio wysuwa antenę ale po wyłączeniu stacyjki antena zostaje u góry.
Mam oryginalny przełącznik anteny i mogę nim sterować anteną góra-dół ale po wyłączeniu stacyjki muszę ręcznie ją chować - nie dzieje się to automatycznie jak przy poprzednim radiu.

Czy ktoś wie jak mogę to zrobić by antena chowała się automatycznie po wyłączeniu stacyjki?
Mam pomysł z przekaźnikiem ale czy dobry?

Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie rady.

Edited by MarcinRed, 03 October 2020 - 08:27.


#7 Offline   Gerri


  • posts 2,646
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 03 October 2020 - 14:54

Pomysł z przekaźnikiem też jako pierwszy przyszedł mi do głowy. Pytanie - czy po dojściu anteny do krańcowego położenia (obojętnie: górne czy dolne) antena się wyłącza i przestaje pobierać prąd, czy jakiś układ czasowy musi być poza anteną. Proponuję tak: antenę podłaczamy na stole przez amperomierz i podłączamy kablek sterujący do plusa. Antena wyjeżdża, dochodzi do końca i w tym momencie obserwujemy amperomierz. Wyłączy się silniczek, czy nie. To samo po podaniu minusa na sterujący: antena się chowa, i obserwujemy amperomierz czy prąd spadnie do zera po schowaniu, czy nie. Jak spada w obu przypadkach - to można kombinować z przekaźnikiem. Jak prąd się utrzymuje (a nawet rośnie - bo wtedy silniczek pracuje na zwarciu) to niestety będą kłopoty z podłączeniem.

#8 Offline   MarcinRed


  • posts 12
  • Joined 18 Jan 2020
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 03 October 2020 - 17:51

W krańcowych położeniach antena nie pobiera prądu - słychać, ze silnik anteny ciężej pracuje po czym wyłącza się.
Wymyśliłem takie połączenie anteny.
Dołączona grafika
Po załączeniu stacyjki przekaźnik załącza się - styk wisi w "powietrzu". Można ręcznie sterować anteną, czyli wysuwać i chować ją na dowolną wysokość.
Łącznik anteny ma takie samo działanie jak łącznik elektrycznych szyb.
Po wyłączeniu stacyjki przekaźnik odpada i zwiera styk do minusa. Antena się chowa :))
W poniedziałek to połączę i sprawdzę czy działa.

Dziękuję GERRI za zainteresowanie i zwrócenie uwagi na krańcowe położenia anteny. Przyjąłem to jako pewnik ale po Twojej sugestii sprawdziłem i jest ok.

#9 Offline   Gerri


  • posts 2,646
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 04 October 2020 - 13:42

Masz jeszcze takie coś - eliminujesz przełacznik i ręczną obsługę:
Dołączona grafika

#10 Offline   MarcinRed


  • posts 12
  • Joined 18 Jan 2020
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 04 October 2020 - 17:53

O takim rozwiązaniu nie pomyślałem. Proste jak "myśl Stalina" :)
Przy Twoim rozwiązaniu przekaźnik można umieścić przy antenie w bagażniku - zajęło by to pól godziny.
Ja musiałem wymontować schowek by przełożyć kabelki od wyłącznika do radia :(

Już mam zamontowany przełącznik do ręcznego sterowania i chyba przy nim zostanę bo mogę sobie ustawiać wysokość wysuwania anteny.
Gerri, serdeczne dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.

Edited by MarcinRed, 04 October 2020 - 17:54.









Podobne tematy Zwiń