Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] 300e 24V 3.4 Potrzebny SWAP silnika. m117 5.6?


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   seweryn24


  • Postów: 406
  • Na forum od: 10 sie 2014
  • Miejscowość: Północ
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL 320 R129 1995r.

Napisano 10 lipca 2019 - 18:21

Cześć! Potrzebuje porady.

Nabyłem W124 z 90r w którym oryginalnie po numerze VIN siedział silnik 3.4 200kw, jednak ktoś 12 lat temu wymienił go na 2.3 i manualną skrzynie :idontknow: Buda jest w stanie względnym bez dziur i korozji jednak do remontu. Ostał się oryginalny pakiet AMG (zderzaki, progi i ducktail) i ładne wnętrze czteroosobowe.

Obecny silnik i skrzynia nie są dla mnie zadowalające, opcje jakie rozważam są trzy:

1. Wyremontować budę, kupić dawcę i wrzucić m104 3.0 24V + skrzynia getrag.

2. Wyremontować budę, kupić dawcę w126 z silnikiem m117 5.6L i zrobić mniej lub bardziej udaną replikę AMG Hammer.

3. Ściągnąć pakiet, wnętrze, wszystko to co wartościowe i schować na lepsze czasy. Resztę sprzedać/wyzłomować.

Nie wiem co robić. W drugiej opcji wiem że tanio nie będzie, nie pomaga też to że prace musiałbym zlecić profesjonalistom. Wiem też że może się nie powtórzyć opcja na tak szalony projekt. Szkoda mi też pozbywać się takiego samochodu.

zdjęcie poglądowe. niestety.
Dołączona grafika

Użytkownik seweryn24 edytował ten post 10 lipca 2019 - 18:29




#2 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lipca 2019 - 13:18

Wszystko zależy od stanu auta, które kupiłeś. Pakiety, szmery, bajery - to jest wszystko tylko plastik, łatwo zdjąć, łatwo założyć, łatwo naprawić. Z nadwoziem jest sam wiesz jak. Od tego bym zaczął - porządna inspekcja blacharska, i na tej podstawie dalsza walka - jeśli buda jest zdrowa, to wyrzucanie VINu do kosza mija się z celem i potraktowałbym ją jako bazę do dalszych prac.

Opcję ze swapem 5.6 od ręki bym skreślił - ingerencja w nadwozie w komorze silnika, kłopotliwe serwisowanie takiego silnika, nadal jest to zasrany kejet ze wszystkimi jego bolączkami.

Wstawianie cywilnej M103 czy M104 - jeśli już M104, to tylko i wyłącznie zelektronizowana wersja 3.2, ale to nadal słabo.

Osobiście poszukałbym rozbitej lub zgnitej C36 w nadwoziu 202 i z niej wykonał swapa.

#3 Offline   seweryn24


  • Postów: 406
  • Na forum od: 10 sie 2014
  • Miejscowość: Północ
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL 320 R129 1995r.

Napisano 13 lipca 2019 - 20:24

carl00s, Faktycznie silnik z C36 wydaje się być najlepszym rozwiązaniem, z tego co wyczytałem najlepiej jej przedliftowa wersja.

Gdyby ktoś chciał podzielić się wiedzą odnośnie takiego swapa byłbym ogromnie wdzięczny.








Podobne tematy Zwiń