Silnik się przegrzewa w korkach, wisko chy...
Marxim 04 wrz 2019 - 20:25
Witam wszystkich potrzebuję pomocy w diagnozie
objawy:
Temperatura zwykła to koło 100 st
Co zostało sprawdzone:
objawy:
Silnik się przegrzewa
Ogrzewanie działa tylko przez chwilę tak jakby woda w nagrzewnicy po chwili się ochładzała, i nie przepływała nowa. strefa od pasażera w ogóle rzadko grzeje.
Temperatura zwykła to koło 100 st
Co zostało sprawdzone:
Wymieniony regulator temperatury
Wymieniony czujnik temperatury
sprawdzone wisko - przy wyższych temperaturach mocniej się obraca, nie da się zatrzymać ręką
wymieniony korek płynu chłodniczego , od innego sprawnego auta.
brakło mi pomysłów, może koś się spotkał z podobnym problemem ?
Marxim 04 wrz 2019 - 23:01
dopiszę że chodzi o W124 '91 300D , automat , bez klimy,
Damian85 05 wrz 2019 - 06:35
Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że problem jest z obiegiem cieczy w układzie. Chłodnica jest drożna i prawidłowo się nagrzewa?.
100 C to nie jest zwykła temperatura, przynajmniej w moim 250D. Mało tego, BARDZO rzadko się zdarza, żeby mój silnik taką osiągnął nawet w upalne dni, no chyba, że w wakacje w górach . Ale wtedy włączenie ogrzewania załatwia sprawę i temp. ładnie spada.
Jeśli nie możesz schłodzić ogrzewaniem, to znaczy, że nie ma wymiany cieczy w nagrzewnicy. Elektrozawory raczej sprawne, skoro ogrzewanie działa przez chwilę.
100 C to nie jest zwykła temperatura, przynajmniej w moim 250D. Mało tego, BARDZO rzadko się zdarza, żeby mój silnik taką osiągnął nawet w upalne dni, no chyba, że w wakacje w górach . Ale wtedy włączenie ogrzewania załatwia sprawę i temp. ładnie spada.
Jeśli nie możesz schłodzić ogrzewaniem, to znaczy, że nie ma wymiany cieczy w nagrzewnicy. Elektrozawory raczej sprawne, skoro ogrzewanie działa przez chwilę.
Marxim 05 wrz 2019 - 10:58
dzięki za odpowiedź, W takim razie sprawdzę jak się nagrzewa chłodnica, nie wiem czy układ jest drożny.
w0jta5 05 wrz 2019 - 11:22
W pierwszej kolejności sprawdzić czy chłodnica się cała równomiernie nagrzewa po osiągnięciu 88'C - tak jak pisał kolega wyżej.
Jeżeli nie ma temperatury na chłodnicy, to pewnie termostat.
Jak chłodnica tylko częściowo (nie równomiernie) łapie temp. to chłodnica zarośnięta. Ale tu ocena pływu w zbiorniczku wyrównawczym da pogląd w jakiej kondycji jest układ.
Pompę wody zostawiłbym całkowicie na koniec.
Jeżeli nie ma temperatury na chłodnicy, to pewnie termostat.
Jak chłodnica tylko częściowo (nie równomiernie) łapie temp. to chłodnica zarośnięta. Ale tu ocena pływu w zbiorniczku wyrównawczym da pogląd w jakiej kondycji jest układ.
Pompę wody zostawiłbym całkowicie na koniec.
Fah 05 wrz 2019 - 12:05
Dodam tylko, że póki jest drożnie - nie jest źle. Na szczęście jeszcze jest ciepło i można układ podratować. Spuszczasz płyn, lejesz wodę demineralizowaną z octem do układu, pałujesz silnik, jak już się rozgrzeje. Część najtrudniejsza - zlewasz całość ze śmieciami na gorącym silniku, z gorącą wodą, wyczepiając wąż chłodnicy spod auta. Odczepiony ma być w najniższej położony w całym układzie. Jak wszystko zleci - płuczesz układ demineralizowaną, aż przestanie wylatywać syf. Zalewasz układ świeżym płynem i powinno wszystko działać, jak trzeba
Marxim 06 wrz 2019 - 01:28
co ciekawe ogrzewanie jednak działa., w strefie kierowcy, ale kiedy na strefę pasażera włącze też grzanie to nie działa a po chwili i w strefia kierowcy leci chłodne powietrze , mimo że nic nie regulowane dla lewej strony
Damian85 06 wrz 2019 - 07:04
Nawet jeśli jest problem z elektrozaworami nagrzewnicy to i tak silnik powinien trzymać normalną temperaturę.
W pierwszej kolejności sprawdź chłodnice. Jak jest "zimna", to zacina się termostat w pozycji "zamknięte" i nie puszcza prawidłowo na duży obieg.
Jak jest nagrzana nierównomiernie, to jest problem z drożnością i wtedy płukanka, jak kolega Fah powiedział.
Rozumiem, że wtyczka przewodu zegara temperatury po odpięciu z czujnika i podpięciu do masy powoduje, że wskazówka temperatury idzie na 120 C (max zakres)?. Bo może być taka sytuacja, że zegar źle pokazuje a silnik trzyma dobrą temperaturę...
W pierwszej kolejności sprawdź chłodnice. Jak jest "zimna", to zacina się termostat w pozycji "zamknięte" i nie puszcza prawidłowo na duży obieg.
Jak jest nagrzana nierównomiernie, to jest problem z drożnością i wtedy płukanka, jak kolega Fah powiedział.
Rozumiem, że wtyczka przewodu zegara temperatury po odpięciu z czujnika i podpięciu do masy powoduje, że wskazówka temperatury idzie na 120 C (max zakres)?. Bo może być taka sytuacja, że zegar źle pokazuje a silnik trzyma dobrą temperaturę...
Marxim 06 wrz 2019 - 15:11
Chłodnica nagrzewa się równomiernie.
Diagnoza jest ciężka, bo już dwa razy stałem na wolnych po 15 -20 min i temp trzyma idealnie na 90.
Ten błąd z jedną niegrzejącą strefą może jest jakąś wskazówką. może to generuje jakieś zwarcie, zaburza wszystko i elektrozawory głupieją.
Może zacznę od płukania, to zawsze się przyda. Dzięki Fah za dokładny opis .
Diagnoza jest ciężka, bo już dwa razy stałem na wolnych po 15 -20 min i temp trzyma idealnie na 90.
Ten błąd z jedną niegrzejącą strefą może jest jakąś wskazówką. może to generuje jakieś zwarcie, zaburza wszystko i elektrozawory głupieją.
Może zacznę od płukania, to zawsze się przyda. Dzięki Fah za dokładny opis .
Szarik 06 wrz 2019 - 15:13
Odepnij wtyczkę od elektrozaworów i zobacz, czy będzie wiać ciepłym i czy będzie się przegrzewać.