←  Mercedes S, CL i SEC

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[W140] S500 1998r. Zawieszenie NIVO

Zablokowany

- zdjęcie bolekf22222 11 maj 2020 - 04:30

Witam stałem się posiadaczem wyżej wymienionego pojazdu, wszystko jest ok. oprócz tylnego zawieszenia, z przodu jest ok., a z tyłu stuka, po wjechaniu lub szybkim zjeżdżaniu z progu zwalniającego, ewentualnie krawężnika. Jest to takie charakterystyczne głuche stuknięcie. Słychać je również jak się jedzie po wybitej drodze. Auto sprawdzone na stacji, żadnych luzów, wymienione łączniki stabilizatora z gumami i nadal stuka.
Auto jest wyposażone w NIVO, tylko jakby bez ADS, bo nie doszukałem się czujników, nie ma przycisku na desce, ani kontrolki w zegarach. Czy możliwe, że auto fabrycznie wyposażone jest w zwykłe NIVO, bez ADS, bo obiło mi się o uszy, że W140 powinno mieć również ADS, a tu go najwyraźniej nie ma? VIN samochodu to WDBGA51G1XA413908
Czy w tym przypadku jest oddzielny zbiornik i pompa, do regulacji zawieszenia, czy jest jeden zbiornik i wspólny płyn do wspomagania i do NIVO, bo ciężko się doszukać tego pod maską, kiedy ma się z tym pierwszy raz do czynienia
Odpowiedz

- zdjęcie Walgoz 12 maj 2020 - 21:51

Witam

Niekoniecznie w140 musi być wyposażone w ADS,może być tak jak ja mam SLS-self leveling system ,czyli system samopoziomujący albo w ogóle bez NIVO na tradycyjnych amortyzatorach.Twojego VIN-u nie sprawdzałem,mam W140 500SEL z 1992 roku i ma SLS.Podejżewam,ze konfiguracja może byc taka sama.
Pompa jest 2 sekcyjna i plyny są całkiem inne.Popatrz na zbiornik od NIVO - po prawej stojąc na wprost przodu samochodu,inaczej mówiąc po stronie kierowcy.
Jest tam zbiornik NIVO,zaraz za przednim reflektorem i na naklejce jest napisane jaki ma byc plyn- a dokładnie ZH-M i nic innego!!
System nie jest skomplikowany,ważne,żeby nie było wycieków no i żeby zawór odpowiedzialny za podnoszenie i opuszczanie był sprawny.W SLS nie ma żadnej elektronik,czujników jak ADS.Oczywiście jeszcze właściwy poziom płynu ZH-M.
Co do objawów to pewnie silownik NIVO ( bo to nie jest amortyzator ) ma wyrobioną dolną tuleję albo górne mocowanie.Jam mam podobne objawy i na stacji diagnostycznej nawet tego nie było slychać,tylko w czasie jazdy.Nie wiem jak u Ciebie z budżetem ale ja postanowilem ,ze nie będę się bawił w regeneracje-mozesz siłownik wyslac do regeneracji -poszukaj na Forum ,był ten temat,zrobią silownik plus tuleje dolną ale górne mocowanie to tylko MB. Mając taką alternatywe,kupilem w grudniu na Alledrogo zestaw 2 siłowników SWAG z 36 miesięczną gwarancją za 2400pln i mam wszystko co potrzeba
(włącznie z górnym mocowaniem ).Dodatkowo kupilem też gruchy ,które to pełnią fukcje amortyzatora ,tez SWAG.Teraz jestem na wyjeździe,bo trzeba na życie zarabiać :)Za 2 tygodnie wracam i zabieram się za wymiane całego "tyłu "Gdybyś się przymierzał do zakupu gruch,to zapomnij o firmie FEBI,kupuj albo oryginał albo SWAG.FEBI robi przepaki i ch...j wie co tam zapakują,Ja się wyleczyłem z tej firmy.Najlepiej nic z FERBI nie kupować-ale to jest moje zdanie.

cheers
Odpowiedz

- zdjęcie Walgoz 13 maj 2020 - 05:52

Mała poprawka -siłowniki kupiłem firmy SACHS ,gruchy SWAG.Pźno było jak pisałem :)
Odpowiedz
Zablokowany