Jump to content




- - - - -

[w124] Silniczek krokowy - lokalizacja.


20 replies to this topic

#1 Offline   Loyd


  • posts 126
  • Joined 02 Jun 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W163 4,3 '01
  • Trzeci Mercedes:W208 3,2 '98

Posted 04 September 2008 - 19:01

Tak szukałem na forum ale niestety niemoge znalesc tego co mi potrzeba. Potrzeba mi zeby ktoś zrobił zdjęcie i pokazął mi gdzie konkretnie jest te ustrojstwo jakim jest silniczek krokowy. Wiem ze na pewno to mam padniete i wiem tez ze w modelu mojego samochodu występowały 2 rózne silniczki. Muszę wiec znaleśc ten silniczek aby zczytać jego numer :P

Dziękuje z góry za pomoc :P



#2 Offline   Radhezz


  • posts 1,526
  • Joined 26 Dec 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Posted 04 September 2008 - 20:35

Silnik krokowy jest elementem instalacji gazowej, więc chyba chodzi ci o coś innego, tylko nie wiesz jak to nazwać :roll:

#3 Offline   tomuson


  • posts 47
  • Joined 10 Jul 2008
  • Miejscowość: Gaszowice
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w123 200D 1979
  • Trzeci Mercedes:w126 260E 1989
  • Inne auto:w140 600 SEL 1994

Posted 04 September 2008 - 21:15

To nie jest silnik krokowy tylko zawor powietrza dodatkowego i znajduje sie pod filtrem powietrza miedzy 3 i 4 rura kolektora dolotowego

#4 Offline   wieloryb


  • posts 38
  • Joined 07 Nov 2007
  • Miejscowość: wrocław

Posted 04 September 2008 - 22:00

zapewne chodzi o zawór powietrza dodatkowego w instalacji wolnych obrotów - znajduje się pomiędzy podszybiem a rozdzielaczem wtrysku w gumowej osłonie pomiędzy kanałami dolotowymi -zdejmij filtr z obudową to powinieneś go zobaczyć ,prowadzi do niego gumowa rurka o średnicy około 1cm podłączona do odpowietrzenia silnika na pokrywie zaworów -niestety nie mam zdjęc

#5 Offline   Radhezz


  • posts 1,526
  • Joined 26 Dec 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Posted 05 September 2008 - 00:27

OK - mój błąd, bo czy nie lepiej zamiast zgadywać zwyczajnie zapytać jaki to problem powoduje konieczność znalezienia tego "silnika krokowego" :P :P
Bo zwykle jak ktoś się pyta o ten wynalazek to chodzi mu o zbyt niskie/wysokie lub falujące obroty - a tematy tego typu się już gdzieniegdzie przewinęły tutaj ;-)

#6 Offline   Loyd


  • posts 126
  • Joined 02 Jun 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W163 4,3 '01
  • Trzeci Mercedes:W208 3,2 '98

Posted 11 September 2008 - 13:41

To było tak. Założyłem instalacje gazową 3gen. Gazownicy powiedzieli mi " Ma pan uszkodzony silniczek krokowy. Nie ustawimy przez to dla pana dobrze wolnych obrotów. Proszę go wymienić i przyjechać na ponowna regulacje" Znalazłem ten silniczek krokowy na alledrogo i chodzi teraz o to aby te numery sie zgadzały.

Dokładne objawy na benzynie to, ze po odpaleniu nie ma fazy ssania czyli silnik od razu trzyma obroty w granicach 650 czasem potrafią spaść i gaśnie. Lecz po nagrzaniu obroty rosną do około 1000. na gazie jest podobnie niskie obroty na zimnym i falują na rozgrzanym ponad 1000.

Powiedziano mi ze to wina właśnie silniczka krokowego podobno maja jakieś urządzenia do diagnostyki tego ustrojstwa podłączali ten silniczek i w ogóle nie reaguje.

[ Dodano: Czw Wrz 11, 2008 13:41 ]
Niestety po wymianie regulatora wolnych obrotów mam ten sam problem...
Jakieś pomysły moze jakiś mechanik z Białego ?

#7 Offline   kondi124


  • posts 85
  • Joined 04 Apr 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 280E 1993r.
  • Trzeci Mercedes:ex 200E 1991r.
  • Inne auto:ex 230TE + LPG 1989r.

Posted 26 October 2008 - 19:42

Panowie, czy zawór powietrza dodatkowego ma coś do powiedzenia zarówno na gazie jak i na benzynie?
Problem jest taki, iż po zapaleniu obroty są ok.500, przy rozgrzanym silniku ok.1200. Ponadto auto na benzynie przyspiesza równomiernie dławiąc się. Na lpg wszystko ok.
Czy te objawy wskazują na uszkodzony zawór powietrza dodatkowego (zwany niekiedy silnikiem krokowym)? I jak można sprawdzić jego działanie?

#8 Offline   wieloryb


  • posts 38
  • Joined 07 Nov 2007
  • Miejscowość: wrocław

Posted 26 October 2008 - 20:46

może będę nudny .ale najpierw zróbcie wszystko żeby silnik chodził jak zegarek na benzynie , a potem kombinujcie z gazem - sprawdzić wszystkie rurki od powietrza ,szczelność złączek tych rurek ,zawór powietrza dodatkowego- wolne obroty(wyczyścić ) skład mieszanki -ustawić roboty nie dużo a efekty czasami piorunujące :P itp

#9 Offline   figuraszko


  • posts 51
  • Joined 03 Aug 2008
  • Miejscowość: Albatros

Posted 26 October 2008 - 21:29

Zabawne. Właśnie u mnie pojawił się identyczny problem. Mechanik zdiagnozował silnik krokowy. Też się oglądałem za tym z allegro :)

Bardzo denerwujący problem. Na gazie i na benzynie jest identycznie. Zależy jak go naleci. Raz jest wszystko ok a raz spadaja obroty do 500 i gaśnie oczywiście na krzyżówkach, czasami na progu zwalniającym.

W kwesti wyjaśnienia powtarzam że dzieje się tak na benzynie i gazie, i nie chodzi tu o rurę dolotową powietrza.

Kupować silniczek czy może to inny problem?

#10 Offline   kondi124


  • posts 85
  • Joined 04 Apr 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 280E 1993r.
  • Trzeci Mercedes:ex 200E 1991r.
  • Inne auto:ex 230TE + LPG 1989r.

Posted 26 October 2008 - 22:02

To właśnie chcę zrobić, ustawić silnik na benzynie. Regulacja składu mieszanki juz była na analizatorze, gumy wymienione, także lewego powietrza nie ma, kopułka, palec, i takie tam też, pompa paliwa, filtr ok, teraz zastanawiam się nad silnikiem krokowym.
Tyle, że u mnie problemy z przerywaniem podczas przyspieszania są tylko na pb, a obroty nie wariują raz tak, raz tak, tylko konsekwentnie: jeśli zimny-bardzo niskie (ok.500), ciepły ok.1200. I problemy z zapalaniem. Wie ktoś, co może być winowajcą?

P.s. Jeśli piszesz figuraszko, że u Ciebie wariuje na skrzyżowaniach, to prawie pewne, że silnik krokowy, albo kabelki dochodzące do niego.








Podobne tematy Zwiń