[W123] Swap silnika z W124
Młooodyyy 29 wrz 2008 - 17:25
Witam, poszukuje odpowiedzi na pytanie czy jest możliwe wstawienia silnika z W124 3.0TD do W123 wraz z automatyczną skrzynią. Jeżeli tak, to czy potrzeba wielu modyfikacji.
Janwno 29 wrz 2008 - 22:18
Młooodyyy, więcej szczegółów prosimy, do jakiego W123 chcesz wsadzać ten silnik?
dla upewnienia: chodzi Ci o 300TD czy 300D turbo?
Młooodyyy napisał:
W124 3.0TD
Radhezz 29 wrz 2008 - 22:34
Nie powiem na 100%, ale Mercedesy mają generalnie to do siebie, że w wielu modelach mocowania silnika są mniej więcej w tych samych miejscach, czyli raczej zamocować w komorze się da
Co do mechaniki, to ciężko mi powiedzieć, ale zrobić zapewne się da, zwłaszcza że przekładasz silnik razem ze skrzynią, czyli nawet w razie czego to nie widać wielu elementów do modyfikacji. A elektroniką nie ma się co przejmować bo jej nie ma :-PNo, mnie też to nurtuje ;-)
Co do mechaniki, to ciężko mi powiedzieć, ale zrobić zapewne się da, zwłaszcza że przekładasz silnik razem ze skrzynią, czyli nawet w razie czego to nie widać wielu elementów do modyfikacji. A elektroniką nie ma się co przejmować bo jej nie ma :-P
Janwno napisał:
chodzi Ci o 300TD czy 300D turbo?
Młooodyyy 30 wrz 2008 - 14:55
Do zwykłego W123 1984r sedan i mam na myśli trzy litrowego turbo diesla
[ Dodano: Wto Wrz 30, 2008 15:55 ]
I tak jeszcze w roli formalności dopiero wchodze w ten temat więc jak możecie uświadomić mnie jaka jest różnica między 300TD, a 300D Turbo?
[ Dodano: Wto Wrz 30, 2008 15:55 ]
I tak jeszcze w roli formalności dopiero wchodze w ten temat więc jak możecie uświadomić mnie jaka jest różnica między 300TD, a 300D Turbo?
Radhezz 30 wrz 2008 - 15:06
Młooodyyy napisał:
jaka jest różnica między 300TD, a 300D Turbo?
magik 05 paź 2008 - 16:24
Mysle ze nie bedzie problemu. Skoro da sie wstawic 2.0D ze 190tki do W123 to i da sie 3.0 turbo diesla ze 124 do 123 wstawic ale bedzie troche rzezby z dorobieniam lap silnik z walem itp
Młooodyyy 05 paź 2008 - 21:46
Wielkie dzięki, zaczynam prace w listopadzie jak coś mi wyjdzie to napisze. Jak ktoś będzie próbował tej samej sztuki co ja to prosze o uwagi...
t.king 30 paź 2008 - 19:41
we Wrocławiu już jest kończony projekt z 5,0 pod maską beczki
MAGNUM-DXi12 14 gru 2008 - 09:44
tak się zastanawiam i myslę sobie czy nie będzie konieczne cięcie przegrody silnika...
300D z W124 jest długi (6 garów) a 300D z W123 (5garów) i jest dosunięty pod samą przegrode, więc trzeba będzie robić większe modyfikacje.
300D z W124 jest długi (6 garów) a 300D z W123 (5garów) i jest dosunięty pod samą przegrode, więc trzeba będzie robić większe modyfikacje.