Użytkownik RolandV dnia 05 grudnia 2013 - 19:14 napisał
ke-jet, wtrysk gazu.
#101
Napisano 05 grudnia 2013 - 21:31
#102
Napisano 04 lutego 2014 - 03:37
Ile zębów ma wieniec koła zamachowego w m102? Czy M111 ma jakieś wycięte?
#103
Napisano 17 lutego 2014 - 05:40
Listwa prawdopodobnie to taurus ze względu na oporność cewek. Ma być zamontowana przed przepustnica tzn że nie będzie kompensacji tylko cały czas stałe ciśnienie. Listwa ma być podgrzewana dodatkowo elektrycznie, parownik też.
Nie zamierzam montować żadnych czujników temperatury ani ciśnienia gazu i korygować dawki od tego.
Co się będzie działo fizycznie z dawką paliwa w miarę nagrzewania parownika? Będzie bogato potem ubogo czy odwrotnie?
#104
Napisano 17 lutego 2014 - 09:44
Będzie dokładnie jak mówisz, jak parownik będzie jeszcze zimny, to będzie na bogato, jak będzie się nagrzewać, to coraz bardziej ubogo. W mojej instalacji też nie ma korekty dawki gazu po temperaturze, jest tylko po ciśnieniu w dolocie, obrotach i lambdzie, w nowszych instalkach korekta po temperaturze to już standard. Wtedy musisz tak ustawić czas wtrysku, żeby wypośrodkować z naciskiem na normalną jazdę. Ale u Ciebie jak dobrze zrobisz podgrzewanie parownika i listwy, to możesz od razu po podgrzaniu zapalać na lpg i przejść na normalną temperaturę gazu, tylko pozostanie jeszcze problem większych oporów wewnętrznych zimnego silnika. Temperatura gazu na listwie wtryskowej to zwykle około połowy tej, co na cieczy chłodzącej, ok. 40-50 stopni w czasie normalnej jazdy. Jak u siebie bawiłem się z ustawieniami, to jak dobrze wyregulowałem na zimnym silniku, to w czasie jazdy jak wrzuciłem na wolne obroty, to silnik zaczynał falować, czyli było za ubogo. W czasie nagrzewania silnika, temperatura powietrza w zasadzie nie będzie się zmieniać, tylko nieznacznie przez ogrzanie przy przejściu przez ciepły dolot, chyba że masz wersję z podgrzewanym dolotem, to jeszcze trochę inaczej. Ale gaz będzie robił się cieplejszy i będziesz musiał go podać więcej, aby w cylindrze uzyskać proporcję stachometryczną powietrza i paliwa, bo gaz będzie rzadszy i mniej wydajny. Tak jak w oponie samochodowej, napompujesz dobrze latem, a zimą z tego robi się flak. W uturbionych silnikach przez intrcoolery i schładzacze paliwa właśnie podnosi się moce silników.
Ja bym może jeszcze pomyślał nad korektą dawki gazu chociaż po ciśnieniu w dolocie, bo może być zbyt ubogo przy przyspieszaniu, jeździe pod górkę i hamowaniu silnikiem.
#105
Napisano 18 lutego 2014 - 00:27
Ja rozumiem iż tutaj działa fizyka: stałe ciśnienie inna temperatura to fizycznie inna ilość cząsteczek gazu a co za tym idzie masa tej samej objetości? Czyli że zimny gaz jest lżejszy od cieplejszego.
Gdzieś mogę znaleźć tablice ile mniej więcej to jest dokładnie?
#106
Napisano 18 lutego 2014 - 14:17
http://pl.wikipedia....ona%C5%82ego%29
Na szybko policzyłem, że przy wzroście temp. gazu o 10st. będzie się go dostawało do cylindrów ok 3,4% mniej.
Zimny gaz ma większą gęstość niż ciepły.
#107
Napisano 19 lutego 2014 - 05:05
Odnośnie braku korekty - a po co ona skoro wtryskiwacze będą przed przepustnica czyli jeżeli filtr nie będzie zapchany to tam będzie tyle samo co w otoczeniu(nie uwzględniam rezonansu)?
#108
Napisano 19 lutego 2014 - 09:35
Tak jeszcze myślę z tym ciśnieniem.
Bo u mnie czujnik ciśnienia w dolocie (map sensor) jest zamontowany za przepustnicą, i jak patrzałem na postoju, to na wolnych obrotach przy 740 obr/min pokazywał mi podciśnienie 0,60 bar, ale jak przygazowałem do 2100 obr/min to pokazał mi 0,71. Czyli ciśnienie za przepustnicą przy większych obrotach trochę się zwiększa. Tak było na postoju, ale znowu jak pojadę w trasę, to pewnie jeszcze się zwiększy, bo rurę od dolotu mam pozostawioną oryginalnie, czyli w grilu, i pęd wpływającego do niej powietrza w czasie jazdy, pewnie jeszcze podniesie tam ciśnienie. Ale można też rurę dolotową wygiąć do tyłu, to nie będzie doładowania dynamicznego, ale ciśnienie w dolocie w czasie jazdy nie będzie się tak podnosić.
#109
Napisano 19 lutego 2014 - 10:26
Bo znowu jak ciśnienie w dolocie rośnie, to trzeba podać więcej gazu, aby w komorze spalania uzyskać dobrą proporcje paliwa do powietrza, bo będzie za ubogo.
#110
Napisano 20 lutego 2014 - 00:40
Jeżeli podałeś absolutne ciśnienie to trochę dziwne.
U mnie wolne obroty około 850-1000 i jak się nagrzeje to absolutne spada do 0.25 czasami do 0.18 ale to trzeba niski bieg i wysokie obroty.
Nie widziałem większego niż 0.9 przy pełnym otwarciu na obrotach ponad 3krpm(nawet ze zdjętym filtrem).
To wszystko w kolektorze za prze pustnica (od strony dolotu do zaworów).
jak przepiołem czujnik za przepustnice (czyli rura dolotowa od strony filtra) to pokazuje cały czas atmosferyczne - no moze trochę się bujnie jak się naciska gaz.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Wyciek paliwa z pompy wtryskowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[w124] Syczenie wtrysków - demontaż komory wstępnej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | woju24 |
|
|
|
[OM601] Problem z wtryskiwaczami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Dulson |
|
|
|
W124 2.0 m111 Czyszczenie wtryskiwaczy lpg. |
LPG i Paliwa Alternatywne | Przemek84 |
|