←  LPG i Paliwa Alternatywne

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

ke-jet, wtrysk gazu.

- zdjęcie Krzysiek1wr 25 cze 2011 - 12:22

tam skąd go dostałem miał tylko 1 pytałem w Białymstoku to tam mają i chcą za niego z wiązką kabli 1200zł
Najlepiej jest szukać na allegro (często trzeba patrzeć) nieraz ktoś sprzedaje używaną instalację OMVL mi właśnie raz przepadła sprzed nosa za nieduże pieniądze (ktoś kupił przede mną) ponieważ chciałem się skontaktować ze sprzedającym czy chce sam sterownik sprzedać no i zanim się dodzwoniłem to już ktoś kupił
Odpowiedz

- zdjęcie bezelek 25 cze 2011 - 14:19

Łoooł, to zdecydowanie za dużo, to bardziej oplaca się pobawic w MegaSquirta...
Odpowiedz

- zdjęcie Krzysiek1wr 25 cze 2011 - 16:52

jak znajdziesz sterownik tanio to naprawdę się opłaca.
Odpowiedz

Gość__ 05 lip 2011 - 22:08

To powodzenia życzę z tą instalacją OMVL i dużo zdrowia pani Mercedes.
Odpowiedz

- zdjęcie mariuszpoc 12 sie 2011 - 16:46

Krzysiek1wr, Dzięki za naprowadzenie na temat :ok:

Jacek.szewczyk napisał:

tak więc gaz jest podawany w różnym czasie bezpośrednio pod zawory ssące.

Wszystko się ładnie klaruje tylko jak by ktoś mógł powiedzieć skąd ta instalacja "wie" o "początku" wtrysku? :pub: Z aparatu zapłonowego? Czujnika położenia wału? Bo jeśli tak to wygląda na to, że 4-ry wtryski pracują jako 1-den wtrysk grupowy a mieszanka jest zaciągana do danego cylindra dopiero po otwarciu się odpowiedniego zaworu :wpysk: Niektóre auta mają tak rozwiązany wtrysk benzyny. No chyba że w oprogramowaniu można ustawić kolejnośc zapłonu na cylindrach i odpowiednie opóźnienia "początku" wtrysku? :ok:
Bo już do czasów wtrysków wystarczą w zupełności te rzeczy które klarownie wymienił kolega wyżej :ok:

Jak ktoś wie o co mi chodzi to proszę o dpowiedź/naprowadzenie bo coś mi świta, ale mam jeszcze kilka wątpliwości jak to działa ;)
Odpowiedz

- zdjęcie Jacek.szewczyk 14 sie 2011 - 12:06

W oprogramowaniu do sterownika lpg masz możliwość ustawienia trzech opcji: wtrysku fullgrupowego, półsekwencji i sekwencji. Tak jak w większości typowych instalek sekwencyjnych.
Natomiast z czujnika w aparacie zapłonowym sterownik pobiera sygnał, który wskazuje mu "początek" wtrysku i obroty silnika.
Odpowiedz

- zdjęcie mariuszpoc 14 sie 2011 - 12:23

Jacek.szewczyk, :D właśnie tego mi brakowało. Dzięki :)

Ważne na pewno żeby potencjometr klapy spiętrzającej działał prawidłowo.
Odpowiedz

- zdjęcie Jacek.szewczyk 14 sie 2011 - 12:41

Masz racje, potencjometr i pozostałe czujniki są ważne, tu od razu wszystko wyjdzie. Ale jak coś nie tak, to łatwo znaleźć, bo na laptopie widać wszystkie czujniki.
Odpowiedz

- zdjęcie mariuszpoc 17 sie 2011 - 12:00

Jacek.szewczyk, fajna sprawa z tą sekwencją bo dotychczas myślałem że w następnym aucie będę musiał mieć silnik m111 albo m104 (3.2), a tu się okazuje że można sobie obciąć koszty i kupić np m103 (w124 z tym silnikiem są tańsze). Tylko, że wydaje mi się, że taka sekwencja jest mniej precyzyjna i auto trochę więcej będzie paliło :hmm: No i kwestia znalezienia sterownika do niej, bo reszta klocków to już jak do każdej innej sekwencji.
A jak wygląda odcięcie paliwa po przejsciu na gaz? Trzeba montować dodatkowy moduł czy już w sterowniku jest taka opcja? Bo wiadomo, w normalnej sekwencji sterownik odcina wtryski paliwowe i tyle.
Odpowiedz

- zdjęcie Jacek.szewczyk 17 sie 2011 - 19:38

Wiesz maruuszpoc, to fajna sprawa, że można zamontować sekwencje do mechanicznego wtrysku paliwa, bo przy silniku m111 to nikogo nie dziwi. I zupełnie niesłusznie większość gazoników tak narzeka na KE-jeta. A przecież KE to jeden z najbardziej niezawodnych wtrysków, ma swoje zalety, nie bez powodu mercedes i bosch klepali go przez tyle lat.
Sterownik omvl, chyba jest jeszcze produkowany.
Mogą być obawy przy precyzji i spalaniu, ale nie odczułem różnicy w stosunku do innych sekwencji, a jeździłem różnymi i na forum też było dużo. Sterowniki benzyny, z których typowe sekwencje pobierają czasy otwarcia wtrysków, ustalają te czasy na podstawie takich samych czujników, z jakich korzysta sterownik omvl. To jest rozwiązanie typowe.
Odcięcie paliwa można zrobić na dwa sposoby, albo przez przekaźnik odcinasz pompę paliwa albo montujesz moduł stop KE. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, ale nie będę już tego pisał, bo było o tym już dużo na forum.
Odpowiedz