ke-jet, wtrysk gazu.
Gość_kloss72_ 25 lip 2012 - 08:50
szymtro 28 lip 2012 - 18:53
Panowie,
M111 jakie ma rozmieszczenie wtryskiwaczy - ktoś ma to poproszę o pomiary.
Przydałby mi się też wymiar samego otworu na wtryskiwacz w listwie(gniazdo).
M111 jakie ma rozmieszczenie wtryskiwaczy - ktoś ma to poproszę o pomiary.
Przydałby mi się też wymiar samego otworu na wtryskiwacz w listwie(gniazdo).
Jacek.szewczyk 09 sie 2012 - 13:43
Wiem, że jest problem, ale jakby kogoś interesowały nowe instalki Bigas GIS, Omvl dream XXI c i Romano Ris, w cenie 1299-1499 zł, to widzę że ktoś ogłasza się na allegro:
http://allegro.pl/no...2524832840.html
http://allegro.pl/no...2524832840.html
PiotrGo 13 lis 2012 - 14:58
Pochwalę się swoją instalacją sekwencyjną w M103 opartą o sterownik Bigas GIS (klon OMVL DREAM XXI-C).
Wtryski OMVL REG FAST, reduktor LR IG1.
Podłączone sygnały: obroty, lambda, MAP. Jak będę miał chwilę wolnego to jeszcze podłączę przełącznik cut-off (dorabiany).
Jestem bardzo zadowolony z działania, reakcja na pedał gazu natychmiastowa - (w IGSsie który miałem wcześniej była taka 0,5s zwłoka).
Użytkownik kloss72 edytował ten post 13 listopada 2012 - 17:45
Wtryski OMVL REG FAST, reduktor LR IG1.
Podłączone sygnały: obroty, lambda, MAP. Jak będę miał chwilę wolnego to jeszcze podłączę przełącznik cut-off (dorabiany).
Jestem bardzo zadowolony z działania, reakcja na pedał gazu natychmiastowa - (w IGSsie który miałem wcześniej była taka 0,5s zwłoka).
Użytkownik kloss72 edytował ten post 13 listopada 2012 - 17:45
Jacek.szewczyk 14 lis 2012 - 09:28
Super, bardzo mi się podoba , powodzenia...
Dobrze że założyłeś wtryski "fasty", mają mniejszą oporność (3 omy) i są szybsze, można wyciągnąć lepsze czasy i masz dużą możliwość regulacji.
Nie wiem jak jest ze sterownikiem Bigas GIS, w Omvl C do cut-off w sofcie jest osobne okno do ustawień.
PiotrGo, ciekawi mnie jak rozwiązałeś jeszcze sterowanie reduktora podciśnieniem z kolektora ssącego, rozumiem że reduktor LR IG1 można tak regulować?
.
Dobrze że założyłeś wtryski "fasty", mają mniejszą oporność (3 omy) i są szybsze, można wyciągnąć lepsze czasy i masz dużą możliwość regulacji.
Nie wiem jak jest ze sterownikiem Bigas GIS, w Omvl C do cut-off w sofcie jest osobne okno do ustawień.
PiotrGo, ciekawi mnie jak rozwiązałeś jeszcze sterowanie reduktora podciśnieniem z kolektora ssącego, rozumiem że reduktor LR IG1 można tak regulować?
.
Gość_kloss72_ 14 lis 2012 - 11:30
Schludna robota Pomyśl jednak nad umieszczeniem kabli WN jak należy. Ale ok, to nie galeria. Prosiłbym, abyś podał jak najwięcej szczegółów -podążasz mało przetartą ścieżką, może ktoś innych będzie chciał działać podobnie, miałby sporą pomoc
ed.die 14 lis 2012 - 19:46
fajnie możesz mi powiedzieć która dokładnie instalka współpracuje z ke czy wszystkie z nich
http://www.bigas.it/...talog_2008_.pdf
http://www.bigas.it/...talog_2008_.pdf
PiotrGo 14 lis 2012 - 21:32
Użytkownik Jacek.szewczyk dnia 14 listopada 2012 - 09:28 napisał
Nie wiem jak jest ze sterownikiem Bigas GIS, w Omvl C do cut-off w sofcie jest osobne okno do ustawień.
W sofcie Bigas też jest CUT OFF, jednak aby on zadziałał musi być przełącznik który poda napięcie lub rozłączy w momencie zamkniętej przepustnicy.
Ponieważ w MB takiego brakuje więc dodałem na przepustnicy stycznik od przycisku myszki, poprowadziłem +5V z środkowego bolca potencjometru przepustnicy (załącza obwód przy zamkniętej przepustnicy).
Jednak nie bardzo działa. (we wcześniejszym IGSie działało bez problemu) Podejrzewam że układ musi mieć jeszcze sygnał TPSa w okolicy 0V, którego jak wiadomo nie ma. Jak podłącze się pod potencjometr przepustnicy, to na wolnych jest w okolicy 0,7V w trakcie jazdy to nawet więcej, w okolicach 1V
Użytkownik Jacek.szewczyk dnia 14 listopada 2012 - 09:28 napisał
PiotrGo, ciekawi mnie jak rozwiązałeś jeszcze sterowanie reduktora podciśnieniem z kolektora ssącego, rozumiem że reduktor LR IG1 można tak regulować?
Nie bardzo wiem co masz na myśli? Podciśnienie jak w każdym reduktorze do sekwencji bierze się z kolektora ssącego. Ja sobie wywierciłem dodatkową dziurkę na wkrętkę i prowadzę je tym czarnym plastikowym przewodem który widać u dołu mniej więcej na środku zdjęcia które wkleiłem powyżej.
Zastosowałem IG1 bo większość osób, które się znają na LPG twierdzi że to najstabilniejszy ciśnieniowo reduktor dostępny na rynku, a bigas (podobnie jak IGS) nie ma korekt czasu wtrysku po ciśnieniu więc powinno być one maksymalnie stabilne.
Użytkownik kloss72 dnia 14 listopada 2012 - 11:30 napisał
Prosiłbym, abyś podał jak najwięcej szczegółów -podążasz mało przetartą ścieżką, może ktoś innych będzie chciał działać podobnie, miałby sporą pomoc
Instalacja wg mnie bardzo prosta do podłączenia. Jedyny kruczek to przewód który jest opisany "Masa 1 wtryskiwacza benzyny". Trochę mi to problemów przysporzyło, ponieważ w M103 nie ma wtryskiwaczy, a jak jest odłączony to całość nie chce działać.
Rozwiązanie: zwyczajnie trzeba podłączyć go do MASY, i tyle.
Manual do tej instalacji w sieci jest w sieci, chyba na chomiku "ISGI001_MANUALE_ISTRUZ_SGIS_REV1_1_ING.pdf"
Poniżej zdjęcie centralki.
Na allegro obecnie jest taka jedna, ale bez wiązki....
Spalanie 12l LPG w trasie krajowa 7, dużo wyprzedzania i stania w korkach w trakcie wyjazdu z WaWy, 100% WaWa spalanie spadło do 17l z wcześniejszych 20 na IGS i jeszcze wcześniejszym BLOS
Jak coś jest jeszcze nie jasne to trzeba pytać
benchi 07 sty 2013 - 21:04
Nie chcę pytać o rzeczy oczywiste ale czyż nie zajmujecie się tematem zastępczym?
Wydaje mi się, że największym problemem w jetronic'ach jest to, że tłoczek rozdzielacza pracuje na sucho jeżeli nie krąży w nim benzyna.
Sposób zasilania silnika gazem jest jakby sprawą drugorzędną.
Chyba, że ktoś już coś w tej kwestii wymyślił albo nie jest to już problemem.
Nie krytykuję i nie chcę narażać się na krytykę.
Bardziej pytam niż się czepiam.
Wydaje mi się, że największym problemem w jetronic'ach jest to, że tłoczek rozdzielacza pracuje na sucho jeżeli nie krąży w nim benzyna.
Sposób zasilania silnika gazem jest jakby sprawą drugorzędną.
Chyba, że ktoś już coś w tej kwestii wymyślił albo nie jest to już problemem.
Nie krytykuję i nie chcę narażać się na krytykę.
Bardziej pytam niż się czepiam.
Biały 07 sty 2013 - 21:57
Jest cos co sie nazywa "stop-ke" i montuje sie to zamiast odcięcia pompy. Uklad ten wymusza mniejsze ciśnienie paliwa na pompie tak, że nie jest ono wstanie "otworzyć" wtryskiwacza ale wciąż jest pompowane.