←  HydePark

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

Co to jest ASD

- zdjęcie BART 19 gru 2008 - 12:58

Prosze sie nie smiac ale zostalem zkolowany przez kilka osob i juz sam nie wiem.

Prosze o opis dzialania i funkcje mechanizmu ASD w tylnym moscie i co on daje .
Odpowiedz

- zdjęcie ksenio 19 gru 2008 - 13:34

Info zaczerpniete z innego forum:

ASD w przeciwieństwie do jego nowszej wersji (ASR) nie oddziaływuje na stopień otwarcia przepustnicy. Jego jedynym elementem wykonawczym jest zawór zamontowany w pobliżu tylnego mostu, który, poprzez działanie oleju pod ciśnieniem powoduje sprzęgnięcie półosiek ze sobą, czyli zablokowanie mechanizmu różnicowego. Sygnałem do załączenia jest różnica odczytów prędkości kół wykazywana przez czujniki ABS.

ASD niekoniecznie pomaga w jeździe kierowcom niewprawionym. Jest to raczej system do wspomagania ruszania, albo takiej jazdy, ze świadomie doprowadzamy do włączenia ASD.
Odpowiedz

- zdjęcie BART 19 gru 2008 - 16:54

ksenio, poprzez działanie oleju pod ciśnieniem powoduje sprzęgnięcie półosiek ze sobą, czyli zablokowanie mechanizmu różnicowego.
Czyli moge rozumiec ze dziala to wtedy jak szpera? I obydwa kola ciągną rowno?
Czy po prostu dziala tylko podczas ruszania i zapobiega "kopaniu" w miejscu
Odpowiedz

- zdjęcie Janwno 19 gru 2008 - 20:18

BART napisał:

Czyli moge rozumiec ze dziala to wtedy jak szpera? I obydwa kola ciągną rowno?
tak, kiedy ASD się załączy działa jak szpera(100% blokady), kiedy jest wyłączone most działa z blokadą na poziomie 35%

BART napisał:

Czy po prostu dziala tylko podczas ruszania
ASD działa w zakresie prędkości od 2 do 38 km/h, i załącza się przy różnicy prędkości kół przednich od tylnych większej niż 2 km/h. Było już o tym trochę na forum ;-)
Odpowiedz

- zdjęcie Zeed 19 gru 2008 - 23:37

Janwno napisał:

kiedy jest wyłączone most działa z blokadą na poziomie 35%
czy to działanie jest również związane z prędkością do 38km/h? czy po prostu powyżej tej prędkości nadal jest szpera 35%? bo coś jakby za duża się mi wydaje do normalnej jazdy
Odpowiedz

- zdjęcie Janwno 20 gru 2008 - 00:41

Zeed, w autach z ASD mosty wyposażone są w LSD czyli te 35% jest zawsze. To faktycznie spora wartość jak na fabryczny dyferencjał bo taki standard wśród innych marek to jakieś 25%, ale słyszałem np. o modelach BMW z LSD, których spięcie wynosiło 40%
Odpowiedz

- zdjęcie Zeed 20 gru 2008 - 08:47

thx :czerwona: , czyli nie pozostaje nic jak szukać odpowiedniego mostu, a w bmw fakt, że i 40% bywa, ale o wiele częściej można spotkać właśnie 25% ;-)
Odpowiedz

- zdjęcie BART 22 gru 2008 - 01:10

Może jeszcze trochę o budowie mostu z ASD. Z tego co wiem procz mostu musi byc jeszcze jakas hydraulika, ktora steruje asd. samo zalozenie mostu nic chyba nie da, bez sterowania z komputera! A moze bedzie to wtedy tylko szpera 35% bez dodatkowych funkcji? nie wiem czy dobrze mysle? :!:
Odpowiedz

- zdjęcie Janwno 22 gru 2008 - 02:07

BART napisał:

moze bedzie to wtedy tylko szpera 35% bez dodatkowych funkcji?
tak będzie, choć kupno używanego mostu trzymającego fabryczne wartości jest praktycznie niewykonalne ;-)
Odpowiedz

- zdjęcie BART 23 gru 2008 - 12:25

Janwno napisał:

kupno używanego mostu trzymającego fabryczne wartości jest praktycznie niewykonalne
Bede mial więc mniej % blokady.

Cala sprawa rozchodzi sie o to ze przy moim silniku i fabrycznym dyferencjace , podczas szybszego wychodzenia z ciasnego luku kiedy mam gaz w deche czesto odciążone kolo zaczyna mi kopac , a na mokrej drodze to juz wogole mozna zapomniec .
Tak więc zalozenie mostu z ASD to chyba jedyne wyjscie zeby wyeliminowac kopanie jednego kola na zakretach czy nawrotach. Chyba ze Macie inny pomysl?
Odpowiedz