←  Modyfikacje,Tuning

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[w201] 2.0 D turbo??

- zdjęcie BubiTej 08 mar 2017 - 15:33

Teoretycznie z tubro powinien troszeczkę mniej palić. Ale żeby 5 litrów to wątpię. Najnowsze silniki z common rail do tylu może zejdą przy mega ekonomicznej jeździe.
Odpowiedz

- zdjęcie mirasmerc 09 mar 2017 - 00:14

Tak i 120 KM bez silnego zyłowania. Ludzie, a wy skad spadacie ? przyrost mocy 45 KM z 75 KM jesli nie zmarły
Odpowiedz

- zdjęcie gre1981gor 04 maj 2017 - 16:41

A czy nie lepiej by było wpasować inny nowszy silnik że skrzynią. np: 3.0 td z okularnika
Odpowiedz

- zdjęcie m104 04 maj 2017 - 16:43

Może i lepiej, ale bierzesz uwagę, ile taki om606 waży i jak takie w201 będzie się prowadziło z takim klocem pod maską ?
Odpowiedz

- zdjęcie gre1981gor 04 maj 2017 - 18:07

No to chyba najlepiej i najszybciej wpakować 2.5 td. A tak swoją drogą to jak dużo pracy jest z przekładką i jak bardzo mozna ten silnik podkręcić 😎
Odpowiedz

- zdjęcie gre1981gor 06 maj 2017 - 15:48

Ej a co z wymianą wałka rozrządu i wtryskarki ?.
Odpowiedz

- zdjęcie OSTRY2500 06 maj 2017 - 22:31

Co się orientuję to w dieslu nie mienia się wałków i wtryskiwaczy tylko turbo i sekcje pompy ewentualnie tłoki i korbowody jakieś lżejsze i mocniejsze.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz

- zdjęcie mirasmerc 07 maj 2017 - 22:53

Troche jasnosci silniki TD od D zawsze rózni sie korbami tłokami pierscieniami jesli chodzi o budowe motoru TD zawsze ma smarowanie denka tłoka, ale nie które wersje D tez. Co do zasilania TD ma inna pompe wtryskową i wtryski tez bo D ma 115 barów otwarcie, a TD 135 bar.
Użytkownik mirasmerc edytował ten post 07 maja 2017 - 22:54
Odpowiedz

- zdjęcie szef_ff 09 paź 2017 - 11:18

Jak widze te niektore pierdoly tutaj popisane to wydaje mi sie, że niektorzy pisza tu tylko po to zeby nabic sobie licznik postow...
- dla silnika TD nie potrzeba pompy z LDA
- nie zawsze silnik TD ma inne tłoki, korby, pierscienie (silnik VW 1.9D i 1.9TD maja taki sam słupek i wtryski- różnica jedynie z dopływie oleju z turbiny do bloku)

Przykładem moze byc silnik 2.3D i 2.3TD. Kaczka i Vito. Silnik mimo rożnych mocy maja te same wtryskiwacze. Pompy wtryskowe roznia sie jedynie wydajniejszymi sekcjami. Obie pompy fabrycznie sa tak ustawione, ze przy max wcisnietym pedale gazu listwa na sekcjach nie otwiera sie na maxa. Okolo 20% zapasu jest.

Wedlug mnie jeżeli 2.0D ma wystarczająco twarde tloki to da sie zaadoptowac turbo. Jezeli kolektor wydechowy z turbina bedzie pasowal od Vito to bez problemu powinno dać sie to poskładać. Podstawa filtra i smarownie turbiny rowniez powinny pasowac. Dmuchnąć tyle ile dmucha w Vito i ustawić liste otwierajace sekcje na pompie do maksymalnej wartości- dopoki nie wcisnie pedalu w podloge zanim turbo wstanie to kopcenia nie bedzie.
Wedlug mnie przy obecnych cenach i dostępności części używanych wszystko zmieści sie w 1000 zl. Zakładamy również że w obecnym silniku wszystko dziala jak należy a brak mocy nie jest z wiązany z ogolnym zuzyciem ukladu zasilajacego
Odpowiedz

- zdjęcie OSTRY2500 09 paź 2017 - 20:50

Kto według ciebie pisze bzdury i nabija sobie posty.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz