Jump to content




- - - - -

[w211] Service Brake isit on workshop


10 replies to this topic

#1 Offline   leszekns


  • posts 155
  • Joined 05 Nov 2008
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Posted 21 May 2009 - 15:12

Witam, dzis ojciu zaswiecił sie taki komunikat Service Brake isit on workshop słyszałem ze cos to od tej pompy SBC, ona jest od ilosci nacisniecia hamulca tak? da sie to wykasowac w zwykłym serwisie gdzie mają komputer i kasuja rózne błedy? pozdro



#2 Offline   romek


  • posts 539
  • Joined 31 Aug 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Posted 22 May 2009 - 17:23

Klocki hamulcowe się skończyły.

#3 Offline   leszekns


  • posts 155
  • Joined 05 Nov 2008
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Posted 29 May 2009 - 10:55

własnie chodzi o to ze klocki są wymienione wszystko jest ok! i dalej swieci! tam jest ten system SBC do 2006 roku on był wkładany i chodzi o taka pompe ktora nalicza ilosc nacisniec hamulca. i wlasnie chyba chodzi o to zeby ktos albo wyzerował licznik albo nie wiem;/

#4 Offline   romek


  • posts 539
  • Joined 31 Aug 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Posted 29 May 2009 - 11:04

leszekns napisał:

własnie chodzi o to ze klocki są wymienione wszystko jest ok!
No nie jest ok. , nie byłoby komunikatu. Czujniki w klockach wymienione na nowe i sprawdzone?

#5 Offline   Janwno


  • posts 373
  • Joined 17 Feb 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 29 May 2009 - 13:44

leszekns, kolega Rob kiedyś wypowiadał się na temat systemu SBC i błędów, które generuje, użyj wyszukiwarki. Nawet w pełni sprawny system po pewnej ilości cykli wyświetla taki błąd. Pozostaje Ci wymiana modułu SBC (bo z tego co wyczytałem wcale nie chodzi tu o samą pompę) za parę tysięcy złotych albo przeprogramowanie go u mechanika-magika z oprogramowaniem serwisowym Mercedesa, tak aby wyzerować ilość zapamiętanych hamowań. Próbowałeś wpisywać hasło SBC np. na allegro? jest kilka firm które to oferują, nawet z dojazdem do klienta.

leszekns napisał:

da sie to wykasowac w zwykłym serwisie gdzie mają komputer i kasuja rózne błedy?
Można tam skasować sam błąd, ale bez ingerencji w SBC który go wywołuje, błąd znów zacznie się wyświetlać przy pierwszym wciśnięciu hamulca ;-)

#6 Offline   leszekns


  • posts 155
  • Joined 05 Nov 2008
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Posted 30 June 2009 - 16:23

Koledzy dziś znowu mam problem, mianowicie nie wiem czy to od tej pompy o ktorej pisałem wczesniej, ale nie ma wogole hamulca! a na liczniku wyswietlają sie na czerwono komunikaty
"Longer Stopping distance! start engine" i "Reduced braking effect visit workshop", Brake Defective, STOP VEHICLE" oraz ESP cos tam cos nie zdązyłem odpisac ;/ co jest? czy to od tej pompy czy to cos nowego?

#7 Offline   davmix


  • posts 2,456
  • Joined 24 Jun 2008
  • Miejscowość: Kalisz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E320 CDI

Posted 30 June 2009 - 20:13

Jak nie ma hamulców to radził bym nie jeździć ;] i zasugerować się wskazaniami z kompa:
Visit workshop...

#8 Offline   leszekns


  • posts 155
  • Joined 05 Nov 2008
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Posted 30 June 2009 - 20:54

a powiedziecie mi co zrobilibyscie na miejscu gdy: wymiana pompy SRC odpowiedzialnej za wszystko kosztuje 7,000 zł, wymienic? czy chodzic po mechanikach i pytac? myslicie ze są spece od takiego czegos? pompa nie hamuje słabiej poniewaz wchodzi w tryb awaryjny z powodu przekroczenia limitu nacisniec hamulca, moze wykasowanie tych nacisniec naprawi problem?

#9 Offline   davmix


  • posts 2,456
  • Joined 24 Jun 2008
  • Miejscowość: Kalisz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E320 CDI

Posted 30 June 2009 - 21:19

leszekns napisał:

a powiedziecie mi co zrobilibyscie na miejscu gdy: wymiana pompy SRC odpowiedzialnej za wszystko kosztuje 7,000 zł,
Kupili w210 albo w220 bez takiej pompy...

http://www.allegro.pl/item625222129_mer ... lcowa.html

Może taki moduł oszukujący komputer jak ma być po taniości...

Może niedługo będę się widział z jakimś mechanikiem z ASO i zapytam o co chodzi w tych pompach.

#10 Offline   Janwno


  • posts 373
  • Joined 17 Feb 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 30 June 2009 - 21:22

leszekns, pisałem Ci parę postów wyżej, są fachowcy którzy sprawdzą Ci stan pompy i jeżeli będzie ok to wyzerują pamięć naciśnięć. Odnośnie Twojego nowego problemu, cytat z ogłoszenia z allegro firmy zajmującej się właśnie SBC(nie chce robić im kryptoreklamy, ale chcę podeprzeć ten cytat źrodłem ;-)) :

Cytat

Ponieważ otrzymujemy ostatnio zapytania dotyczące możliwości naprawy usterek w pompach w których nastąpiło wyświetlenie USTERKI W KOLORZE CZERWONYM informujemy iż nie zawsze jest to symptom nieodwracalnej śmierci pompy. Jeśli pomimo wyświetlenia takiego komunikatu hamulce pracują normalnie zazwyczaj oznacza to, iż oprócz przekroczonego progu serwisowego występuje też inny (zwykle drobny) defekt w układzie np. uszkodzony czujnik (włącznik) pedału hamulca. Kombinacja dwóch niewielkich usterek ew. jednej usterki i przekroczonego progu serwisowego powoduje zapalenie się błędu w kolorze czerwonym i jest całkowicie odwracalna, bez wpływu na dalszą eksploatację pompy. Należy jednak zdecydowanie i jak najszybciej zadbać o szybką naprawę takich usterek ponieważ oprócz oczywistego wpływu na bezpieczeństwo jazdy kontynuowanie eksploatacji w tym stanie grozi nieodwracalnymi już defektami układu.

Jeśli USTERKA W KOLORZE CZERWONYM skojarzona jest z zanikiem wspomagania hamulca (do zatrzymania auta nawet z niewielkiej prędkości należy użyć bardzo dużej siły) zazwyczaj niestety oznacza to nienaprawialny defekt pompy, albo BOU (Brake Operating Unit czyli zespół uruchamiania hamulca, pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego).

Co do pytania czy wymienić pompę, to skąd wiesz, że ona jest za wszystko odpowiedzialna? Wymienisz pompę, a okaże się, że nic to nie dało bo winny jest sterownik. Przez internet nikt Ci tu nic nie wywróży, musisz udać się do fachowców zajmujących się SBC, w "zwykłym" warsztacie Ci tego nie zrobią.








Podobne tematy Zwiń