[w201/w124] KE-Jetronic - regulacja
Sawyer 06 lut 2019 - 21:42
ECU to ten największy sterownik, BOSCH'a. U Ciebie powinien być 0 280 800 344. Jeśli będzie ok to ja bym zajrzał do wtryskiwaczy i do sondy.
Marian15 06 lut 2019 - 22:00
Dzięki, sprawdzę niebawem. Co do wtryskiwaczy - sprawdzić tylko wzrokowo rozpylanie czy kombinować od razu z testem wtryskiwanej objętości?
Sawyer 06 lut 2019 - 23:42
Wzrokowo, aż tak dokładny pomiar jest niepotrzebny. Jeśli któryś nawala to zauważysz.
Marian15 07 lut 2019 - 12:12
Sterownik 0 280 800 220. Ale wtedy tez sprawdzalem wypełnienie na nie do konca cieplym silniku, teraz na 85°C wypelnienie dokladnie 50% co wskazuje na sondę lambda.
Odnośnie sterownika - czy ten jest zły?
Odnośnie sterownika - czy ten jest zły?
Sawyer 07 lut 2019 - 19:59
A czy na włączonym zapłonie zawór powietrza klika? 50% to sonda, ja bym ją obejrzał i jeśli wygląda na dawno nie zmienianą to bym wstawił nową.
Marian15 09 lut 2019 - 09:38
Kiedyś jak sprawdzalem to klikał,nie przypuszczam, żeby cos się zmieniło od tego czasu. Tylko czy uszkodzona sonda lambda powodowałaby trudne odpalanie?
mixx 09 lut 2019 - 13:31
Sawyer 11 lut 2019 - 10:10
Sterownik chyba jest w porządku, trafiona sonda powoduje takie kłopoty. Najlepsza będzie dedykowana BOSCHa
Marian15 01 mar 2019 - 18:42
Już miałem zamawiać sondę boscha, ale postanowiłem ją zmierzyć najpierw. Generalnie pod dywanikiem są dwa złącza - jedno dwupinowe i jedno jednopinowe. Na jednopinowym (z zielonym kablem) wskazanie napięcia na sondzie pokazuje około 0,8V, ale nie waha się, stoi. Jak dodałem gazu mocno to zaczęło rosnąć do około 0,95V. Na dwupinowej, jeden - 14V, drugi 0,05V.
Moje pytanie brzmi, czy wskazanie na jednopinowym złączu nie powinno oscylować?
Moje pytanie brzmi, czy wskazanie na jednopinowym złączu nie powinno oscylować?
EvilSmile 06 sie 2019 - 12:44
Pytanko na które odpowiedzi znaleźć nie mogę w201 93' 2.3E. Podczas wymiany kalosza w ke-jet moją uwagę zwróciła klapa spiętrzająca. Jest delikatnie wyżej niż linia w korpusie kejeta. Więc jak dobrze rozumiem przy odpalaniu przez moment ona się zamyka. Cała łapa nie opiera się na śrubie regulacyjnej a na korpusie.
Zdjęcia:
Zdjęcia są zrobione na klapie ustawionej w pozycji spoczynku. Gdy nacisnę ja choćby kawałek, dużo lepiej domyka gardziel.
Zdjęcia:
Zdjęcia są zrobione na klapie ustawionej w pozycji spoczynku. Gdy nacisnę ja choćby kawałek, dużo lepiej domyka gardziel.