←  Mercedes G i ML

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[w163] Mercedes ML

- zdjęcie Bluki 13 wrz 2009 - 13:55

Witam serdecznie stoje przed wyborem Mercedesa ML lub CLK. Szukałem na wielu forach, również na tym informacji na temat ML i wszędzie pustka. Miałem Mercedesa w124 i wiem jakie to wspaniałe auto głównie ze względu na jego bezawaryjność i komfort jazdy następnie kupiłem BMW serii 3 :bumbum: i chętnie wróce spowrotem do Mercedesa :czerwona: Prosił bym o jakies konstruktywne uwagi dzięki którym łatwiej będzie mi wybrać silnik do ML. Często słysze o jego wielkiej awaryjności i czy naprawde części są ,aż tak drogie?? Bardzo chętnie posłucham ludzi którzy mają jakieś doświadczenie praktyczne z tym autem :czerwona:
Odpowiedz

- zdjęcie grzesiek-mr 13 wrz 2009 - 17:33

benzyna - 320 V6
diesel - 270 CDI
Odpowiedz

- zdjęcie Bluki 13 wrz 2009 - 17:41

a mógł byś przbliżyć jakieś koszty utrzymania?? 270 CDI daje rade w takim ciezkim aucie??
Odpowiedz

- zdjęcie grzesiek-mr 13 wrz 2009 - 17:53

w limuzynie klasy e daje radę zdecydowanie więc i tutaj też ml nie jest dużo cięższy.
Co do kosztów o porównaj sobie spalanie obu silników (jeśli bierzesz też pod uwagę LPG) a reszta to już standardowe koszty beznyna vs. diesel. CO do silników CDI warto oglądać auto z kimś kto się na nich zna albo pojechać do serwisu MB na sprawdzenie - 400PLN. Pozostaje kwestia jaki motor wolisz?
użyj :drive: i poczytaj sobie o CDI - 270 to bardzo dobry silnik pod warunkiem że był mądrze serwisowany.
Odpowiedz

- zdjęcie ksenio 13 wrz 2009 - 19:42

2.7 CDI bedzie sobie slabo radzic. To najslabszy model w palecie ML. Polecam 320 CDI :zeby:
Spalanie niewiele wyzsze, a dynamika wieksza, lepsza kultura pracy... Jest tez mniej awaryjny od 2.7
Odpowiedz

- zdjęcie Bluki 13 wrz 2009 - 20:19

dobra a jak to jest z tą awaryjnością az tak źle?? Oglądałem części te co zwykle sie wymienia amortyzatory, kompletny wydech itd i części nie są jakoś bardzo wygórowane. Wiesz mi to auto nie jest potrzebne do jakiejs sportowej jazdy chodzi mi o połaczenie ekonomiki z jako taką dynamiką. Co do serwisu to tak też zrobie gdyż jak każdy wie teraz jest więcej szrotu niż normalnych samochodów :zeby: A co do tego jaki silnik wole nigdy nie posiadałem diesla więc i spalanie jego jest mi "obce" myśle ze benzyna 3,2 w 13-14 litrach w mieście sie zamknie a na trasie ponizej 10 tez pewnie da sie zejsc.
Odpowiedz

- zdjęcie kuboxxx 16 wrz 2009 - 23:21

Ja polecam za to 500 :zeby: Gigantyczny zapas mocy, a co za tym idzie komfort. Spalanie zbliżone do silnika 320 więc tragedii nie ma. :]
Odpowiedz

- zdjęcie grzech 17 wrz 2009 - 18:40

2.7 CDI wystarczająco, lawete ciąga równo w dalekie trasy. Taki sam silnik w E i Sprintrach więc nie jest słaby
Odpowiedz

- zdjęcie grzesiek-mr 17 wrz 2009 - 19:03

grzech103 napisał:

nie jest słaby
- dokładnie. A co do 320 benz. to na pewno dużo tańszy w utrzymaniu od 500 i zdecydowanie lepsza dostępność używanych podzespołów z demontażu. 200 kilka KM na sześciu cylindrach to również zapas mocy i...

Bluki napisał:

chodzi mi o połaczenie ekonomiki z jako taką dynamiką
Odpowiedz

- zdjęcie kuboxxx 18 wrz 2009 - 18:53

grzesiek-mr, 3.2 jest bardziej paliwożerny niż ta 500 pewnie. Jak czytam o spalaniu w mieście rzędu 15-17 litrów przy normalnej nie emeryckiej jeździe to dla mnie to żadna ekonomika.
Odpowiedz