Skocz do zawartości




- - - - -

Wtrysk elektroniczny EFi zamiast KE-Jetronic


212 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   wilhelmk


  • Postów: 41
  • Na forum od: 29 lip 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.8 E-Klasse

Napisano 23 października 2009 - 20:20

Witam! Mam zamiar usunąć ze swojego 2.3 wtrysk mechaniczny i zastąpić go elektronicznym. w związku z tym mam pytanie. Co o tym sądzicie? czy ktoś już myślał o czymś takim? Na razie jestem na etapie poszukiwań odpowiedniego komputera i osprzętu. Listwę wtryskową będę musiał najprawdopodobniej dorobić. zastanawiam się także nad zmianą kolektora dolotowego tylko nie wiem czy od czegoś dopasuję. Czekam na jakieś sugestie.



#2 Offline   marcin_monki


  • Postów: 88
  • Na forum od: 20 lis 2008
  • Miejscowość: Mońki

Napisano 23 października 2009 - 21:10

oooo
jestem pełen podziwu za pomysł i popieram kolegę

ale aby konstrukcję cepa zamieniać na młockarnię .... duże przedsięwzięcie

popieram .. zrób fotorelację

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 października 2009 - 21:13

wilhelmk napisał:

Czekam na jakieś sugestie.

Zapewne nic z tego nie będzie.

#4 Offline   wilhelmk


  • Postów: 41
  • Na forum od: 29 lip 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.8 E-Klasse

Napisano 23 października 2009 - 21:45

Widzę, że dosyć pesymistycznie podchodzicie do tematu. Ja jednak się skuszę. Pomimo posiadania BLOSA nie jestem zadowolony z pracy LPG, a głównie benzyny. Czy ktoś wie czy do silnika 2.3 można dopasować inny kolektor dolotowy?

#5 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 października 2009 - 22:08

Kurcze, jakaś epidemia :zeby: Wczoraj inny kolega chciał żeby mu powiedzieć jak "na szybko" załozyć turbosprężarkę do dwulitrowej benzyny, dziś ty wilhelmk.

Ja tez twierdzę że nic z tego nie będzie a jeśli nawet przejdziesz wszystkie schody i wszystko poskładasz to będziesz marzył z powrotem o starym KE-Jecie bo bedzie to tak chodziło że...
Szkoda sił i pieniędzy. Zrób lepiej swap na 2.2 16V to będziesz miał podobną pojemność i wtrysk elektroniczny :old:

#6 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 24 października 2009 - 08:40

wilhelmk napisał:

Widzę, że dosyć pesymistycznie podchodzicie do tematu.
Ja bym to podejściem realistycznym nazwał -takie projekty zawsze fajnie w teorii wyglądają(no prawie zawsze), a szereg choćby pozornie błahych problemików pobocznych może pokryć siwizną nawet dość tęgą głowę...

Cytat

Ja jednak się skuszę.
Skoro jednak to powodzenia -dać, to się da ale czy warto? A w życiu -bo efekt będzie niekoniecznie rewelacyjny, a w na 100% nieadekwatny do wysiłku i kosztów.

Cytat

Pomimo posiadania BLOSA nie jestem zadowolony z pracy LPG, a głównie benzyny
Może lepiej doprowadzić silnik do pełnej sprawności? Sprawny silnik z KE ma prawdziwy jad -wiadomo, że 136 konie mechaniczne ziemi nie obróci ale wierz mi, że umiejętnie wykorzystane niejednemu stolec wycisną. BLOS -jak dobrze zamontowany, parownik ma odpowiednią wydajność i całość dobrze zestrojona powinien wykorzystać cały potencjał silnika. Może jak pisałem silnik już wymęczony, rozregulowany, a może po prostu za wiele oczekujesz od takiej mocy?
Wiele pomysłów ze zmianą zasilania jest wykonalnych -w zasadzie można MB przerobić n jedno punktowy wtrysk od np. Audi C4 2.0 115KM itp.itd. Ale skóra za wyprawkę -tak to IMO wygląda. Sens ma swap....

#7 Offline   waldit1


  • Postów: 55
  • Na forum od: 20 wrz 2009
  • Miejscowość: Kęty

Napisano 24 października 2009 - 18:30

Szczerze życzę szczęścia, taki projekt jest ciekawy ale mało prawdo podobny , dużo roboty ,jeszcze więcej kasy a efekt marny. Jeżeli chcesz szaleć na gazie to najlepsze są do tego gaźniki, jeżeli chciałbyś adaptować gaźnik to raczej nie polecam pierburga za dużo elektroniki w nim siedzi. Pamiętam temat swapu pierburga 2ee na webera z forum vw .
I goście byli bardzo zadowoleni z efektów przy samej benzynie jak i lpg. a koszt takiej modernizacji nie przekraczał 200 pln :)
Troszkę zachodu jest tylko przy wykonaniu flanszy pod gaźnik ale ta każdy frezer zrobi w cenie do 50 zł a resztę części można zdobyć za przysłowiową flaszkę na każdym złomowisku.
A regeneracja gaźnika weber to koszt poniżej 100 zł :)

#8 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 24 października 2009 - 18:52

waldit1 napisał:

Jeżeli chcesz szaleć na gazie to najlepsze są do tego gaźniki,
A nie wtryski jednopunktowe? To przecież najmniej kolizyjne dla LPG zasilanie silnika. Minimum modyfikacji, niskie koszta, stabilna praca, ogólna prostota. Gaźniki natomiast często bardzo źle reagują(zasilanie benzynowe) na zwężenie dolotu....Koszta w stosunku do jednopunktu nieznacznie niższe.
Od swapu Pierburga -----> Webera łatwiejsze IMO....naprawienie Pierburga :-P . To w gruncie rzeczy prosty gaźnik. BTW też u kolegów z VW wyczytałem treści gaźnikowe :) .
Ale co my tu z gaźnikami wyskakujemy :shock: . ;-)

#9 Offline   wilhelmk


  • Postów: 41
  • Na forum od: 29 lip 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.8 E-Klasse

Napisano 24 października 2009 - 21:43

Niestety nie mogę się zgodzić, że gaźnik jest najlepszy do LPG. Trzeba pamiętać, że gdy auto z gaźnikiem chodzi na LPG to paliwo do gaźnika nie dociera, co jest fatalne w skutkach dla pływaka. znowu wtrysk jednopunktowy wprowadza zakłócenia do mieszanki przez centralne umieszczenie wtryskiwacza. Uważam, że koncepcja założenia wtrysku jest jak najbardziej dobrym pomysłem. ke jest mało wydajny i nie ekonomiczny. Właściwie wszystko już mam opracowane. wszystkie potrzebne części już mam. jutro będę dorabiał listwę wtryskową.

#10 Offline   waldit1


  • Postów: 55
  • Na forum od: 20 wrz 2009
  • Miejscowość: Kęty

Napisano 24 października 2009 - 21:55

Kolego wtrysk jedno punktowy to gaźnik tyle że troche udoskonalony, pierburg jest troche awaryjny i ma swoje kaprysy poza tym potrzebuje sterowania :bumbum:
Weber ma prawie same plusy:
-bezawaryjny
-każdy nawet gieniu go dostroi
-można go kupić za grosze
-nie ma ani grama elektroniki
- a ten ryk jak otwiera się druga gardziel :cool:
-i wspaniale współpracuje z gazem
-jest całkowicie odporny na brak paliwa podczas jazdy na lpg

A swap pierburga na webera jest banalny,a naprawa pierburga 2e nie jest łatwa a 2ee to już wyższa szkoła jazdy, mało kto to umie zrobić dobrze :)








Podobne tematy Zwiń