[w201] Regulator ciśnienia paliwa - wężyk...
dj_c-tec 03 lis 2009 - 11:18
Wiem, że od regulatora powinien być podłączony wężyk do odmy, niestety u mnie wygląda to tak jak na zdjęciu :sad:
Pytanie:
1. Czy da się naprawić jakoś mocowanie wężyka? Może ten regulator jest rozbieralny?
2. Za co odpowiada ten element (wężyk) i jaki ma wpływ na regulowanie ciśnienia paliwa?
Czy efektem może być nie jednostajne przyśpieszanie/"duszenie się, dławienie silnika" (tak jakby raz ciśnienie paliwa wzrastało, a raz malało)
Pytanie:
1. Czy da się naprawić jakoś mocowanie wężyka? Może ten regulator jest rozbieralny?
2. Za co odpowiada ten element (wężyk) i jaki ma wpływ na regulowanie ciśnienia paliwa?
Czy efektem może być nie jednostajne przyśpieszanie/"duszenie się, dławienie silnika" (tak jakby raz ciśnienie paliwa wzrastało, a raz malało)
mdymczyk 03 lis 2009 - 20:12
Moim zdaniem może.
Podciśnienie w kolektorze dolotowym jest zależne od stopnia otwarcia przepustnicy (czyli niejako tego, ile gazu dajesz). I to właśnie podciśnienie wędruje rurką do regulatora i wpływa na wartość ciśnienia w układzie wtryskowym.
U mnie jak rurkę się wyjmie to silnik zaczyna się dławić, nierówno pracuje na wolnych obrotach i ogólnie nie jest dobrze.
Podciśnienie w kolektorze dolotowym jest zależne od stopnia otwarcia przepustnicy (czyli niejako tego, ile gazu dajesz). I to właśnie podciśnienie wędruje rurką do regulatora i wpływa na wartość ciśnienia w układzie wtryskowym.
U mnie jak rurkę się wyjmie to silnik zaczyna się dławić, nierówno pracuje na wolnych obrotach i ogólnie nie jest dobrze.
szymtro 03 lis 2009 - 22:16
melfio1 03 lis 2009 - 23:30
witam ,a czy ten regulator ciśnienia to zmienia (reguluje ) ciśnienie paliwa na zimnym silniku .
dj_c-tec 04 lis 2009 - 11:40
Dzięki szymtro,
o to mi chodziło :-)
Jak naprawię to dam znać czy pomogło
o to mi chodziło :-)
Jak naprawię to dam znać czy pomogło
szymtro 04 lis 2009 - 20:17
Regulator działa zawsze - utrzymuje stałą różnice ciśnienia pomiędzy paliwem a podciśnieniem w kolektorze - inaczej wtryskiwacze pracowały by inaczej i nie dało by się kontrolować wtrysku (nawet ciągłego).
Nie wszystkie systemy wtrysku mają taką funkcję - chyba motronic 3 nie miał.
Nie wszystkie systemy wtrysku mają taką funkcję - chyba motronic 3 nie miał.
Gerri 18 lip 2012 - 22:46
Uwaga pierwsza (do wcześniejszych wypowiedzi): ten regulator NIE JEST POŁĄCZONY Z KOLEKTOREM DOLOTOWYM! - Tak więc nie ma wpływu na jego działanie podciśnienie zmieniające się przy otwieraniu/zamykaniu przepustnicy.
Masz tysiąc (ponad) postów i nie wiesz co to EPC on-line???
Dla leniwych (lub nieumiejących):
http://www.unitcat.r...963/504/07/075/
Użytkownik melfio1 dnia 18 lipca 2012 - 21:51 napisał
Panowie ma ktoś może nr.części 62 z rysunku kolegi szymtro,
Dla leniwych (lub nieumiejących):
http://www.unitcat.r...963/504/07/075/
melfio1 19 lip 2012 - 08:20
Gerri, dzięki szukałem w epc ale nie mogłem znaleść ,tzn rysunek znalazłem ale nie było zaznaczona ta cześć.
mietekw124ce 09 lut 2019 - 17:10
A jak będzie ta rurka zaslepiona i nie podpieta do reduktora to nic się nie stanie .Można tak jeździć