←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

olej z odmy

- zdjęcie duda 06 gru 2009 - 12:50

witam zaopserwowalem ze coraz wiecej oleju mi wychodzi z odmy silnika w 124 3,0 d 12 v! co to za przyczyna 350 tys km ma przejechane pozdrawiam
Odpowiedz

- zdjęcie melfio1 06 gru 2009 - 13:25

to znaczy że przewód gumowy masz nieszczelny ,chyba ,że wywala do filtra to nie dobrze :pig:
Odpowiedz

- zdjęcie duda 06 gru 2009 - 13:30

przewod jest szczelny odma od dekal zaworow jak ja sciagne na zapolonym silniku to pluje troszke olejem co to za objawy !
Odpowiedz

- zdjęcie spy 06 gru 2009 - 14:27

duda, a gubisz olej? Jak zdejmiesz obudowę filtra powietrza, to masz tam mokro od oleju?

Jak nie masz mokro, to czym się przejmujesz? Dopóki nie chlapie Ci za filtr, to jest ok. Po to jest odma i po to jest jej zakrzywiony do góry wlot w obudowie filtra powietrza. Wychlapany z silnika olej ma się cofnąć do do niego tą właśnie gumową rurką. A opary oleju działają w obiegu zamkniętym i służą do smarowania elementów układu zasilania auta.

Przestań używać wykrzykników, pisz z przecinkami i nie zdejmuj gumowych rurek jeśli nie masz przecieków albo auto Ci nie umiera. Doszukujesz się problemu tam, gdzie go nie ma. A jak chcesz być naprawdę bardzo spokojny, to sprawdź element, o którym pisze Ci roxa. Miłego brudzenia się :pig:
Odpowiedz

- zdjęcie duda 06 gru 2009 - 15:21

oki dzieki mam zdiac obudowe zaworow i kolo korka wlewu oleju mam szukac nakretki m5 a jak ja znajde to co dalej nigdy tam jeszcze nie zagladalem ! kolega mowil mi ze to moga byc uszczelniacze trzankow zaworow .pozdrawiam
Odpowiedz

- zdjęcie Biały 06 gru 2009 - 17:00

duda, najpierw sprawdź kompresję w silniku. możesz na szybko okrecic korek wlewu oleju przy odpalonym silniku i przyłożyć rękę (olej będzie chlapał bo niedaleko znaduje sie łańcuch rozrządu) i organoleptycznie sprawdzić czy "nie dmucha". przy sporym przedmuchu będą takie historie, warto wymienic elementy odmy na nowe i szczelne ale to nie rozwiąże problemu "dlaczego tak jest"
Odpowiedz

- zdjęcie cyrkk 06 gru 2009 - 18:09

duda, radzę sprawdzić czy uszczelka o numerze 775 na rysynku poniżej jest nadal gumowa czy już stwardniała w plastik. U mnie zbierał się olej właśnie przy tym połączeniu pokrywy zaworów z przewodem odmy. Wymiana uszczelki i pokrywa zaworów sucha.

Dołączona grafika

Numer części: A 601 016 0163
Koszt do 10zł
Odpowiedz

- zdjęcie duda 06 gru 2009 - 19:41

ok dzieki ale zmienialem jakis czas temu ta uszczelke i dalej mi saczy oliwka
Odpowiedz

- zdjęcie markusso77 09 gru 2009 - 09:05

Witam. Czy ktoś z was ma patent na uszczelnienie połączenia kapturka oznaczonego na fotce kolegi cyrkk, numerem 807. Założyłem nowy kapturek i dalej się poci a olej rozchodzi się na kolektor. Nie jest to jakiś mega wyciek, poprostu jest zabrudzoone olejem. Podejrzewam że główny problem leży po stronie temperatury i braku przewietrzania w tamtym miejscu ale chciałbym wiedzieć czy też macie taki problem u siebie...
Odpowiedz

- zdjęcie duda 09 gru 2009 - 09:54

ja wymienilem ta uszczeleczke miedzy deklep a odma jak na razie jest sucho ! ale mam pytanie
troszke u mnie wieje z tej odmy jak ja zatkam palcem to silnik spada z obrotow a to czego! i jak odpuszcze to znowu wraca pozdro
Odpowiedz