Skocz do zawartości




Fiat 125p C 1987r.


35 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   rosssssa


  • Postów: 357
  • Na forum od: 29 sie 2009
  • Miejscowość: Piaseczno

Napisano 12 grudnia 2009 - 09:14

Witam wszystkich, chciałem się pochwalić.

W czwartek wieczorem stałem się szczęśliwym posiadaczem tego pięknego auta.
Auto zostało zakupione od pierwszego właściciela, który w chwili obecnej ma 75 lat, bardzo miły starszy pan.

Auto ma przejechane niecałe 54 tyś. km. od nowości na siedzeniach były założone pokrowce i teraz czarna skajka wygląda jak nowa, nie jest nigdzie popękana (stan podobny do SL które oglądaliśmy z Essirem ;-) ) podsufitka biała nawet nie wymagała czyszczenia. Na tylnej kanapie chyba nikt nie jeździł.
Blacharsko wygląda wyśmienicie jak na 22 lata. Miał co prawda malowane dwa elementy i kolor nie został dobrze dobrany, ale to też dodaje mu uroku.
Silnik pali z pierwszego, tylko jeszcze muszę ogarnąć ssanie :mrgreen: i oddać gaźnik do regulacji.
Na razie auto stoi w Sopocie w garażu u brata, na wiosnę ściągnę go dopiero do Wawy.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika



#2 Offline   BOD


  • Postów: 1 217
  • Na forum od: 01 gru 2009
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C140 CL 500 '96

Napisano 12 grudnia 2009 - 09:32

Ładny klasyk, zawsze marzylo i marzy mi się takie coś pod domem:). Masz zamiar rejestrować go jako zabytek?

#3 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 grudnia 2009 - 11:24

Ładny fajter :ok: Pogratulować zakupu :ok:

#4 Offline   bandit1300


  • Postów: 460
  • Na forum od: 13 wrz 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 grudnia 2009 - 12:57

Super :ok: Mój pierwszy Kant tez był z 87' r. i także wersja C, tylko był w o wiele gorszym stanie blacharskim. Jaki silnik? 1500?, jeżeli tak to masz gaźnik 2-gardzielowy, na licencji webera. Jaki masz problem ze ssaniem? Pisz na PW, jak chcesz. Mam tez jeszcze masę części do tego modelu. Gratuluję, fajny kredens :grin:

#5 Offline   molni89


  • Postów: 365
  • Na forum od: 28 paź 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie

Napisano 12 grudnia 2009 - 14:18

swietne auto jakbym miał możliwość garażowania takiego klasyka, to też takiego bym kupił :ok: tym bardziej, że ceny są śmieszne... jak narazie

#6 Offline   rosssssa


  • Postów: 357
  • Na forum od: 29 sie 2009
  • Miejscowość: Piaseczno

Napisano 12 grudnia 2009 - 17:21

BOD napisał:

Masz zamiar rejestrować go jako zabytek?
Chciał bym, ale muszę jeszcze troszkę o tym poczytać, no i wiek. To jeszcze młode auto ma tylko 22lata, ale słyszałem że można zrobić wyjątek od reguły czasami.


piotrek.m5 napisał:

Ładny fajter Pogratulować zakupu
Dziękować, dziękować


bandit1300 napisał:

Jaki silnik? 1500?, jeżeli tak to masz gaźnik 2-gardzielowy, na licencji webera. Jaki masz problem ze ssaniem? Pisz na PW, jak chcesz. Mam tez jeszcze masę części do tego modelu. Gratuluję, fajny kredens

Silnik dokładnie 1500, wersja C, a co do gaźnika to nie wiem jaki jest, ale chyba masz rację że dwugardzielowy.
Co do ssania to ja jako kierowca nie ogarniam, bo nigdy nie miałem z tym doczynienia ;-)

#7 Offline   bandit1300


  • Postów: 460
  • Na forum od: 13 wrz 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 grudnia 2009 - 17:31

rosssssa Służę uprzejmie: Urządzenie do rozruchu zimnego silnika to właśnie popularne "ssanie". W kabinie masz cięgło, którym za pomocą linki przymocowanej do dźwigni przepustnicy w gaźniku uruchamiasz to urządzenie. Po prostu ciągnąc za cięgło przepustnica bardziej się otwiera, przepływa więcej paliwa, silnik pracuje na wyższych obrotach. Po osiągnięciu odpowiedniej temp. silnika, wciskasz to cięgło z powrotem. Ja używałem tego tak: Najpierw wyciągałem na maxa to cięgło i potem stopniowo wciskałem z powrotem. Można się też tym bawić przy wyprzedzaniu :ok: , tzn. jedziesz i w momencie dokonywania manewru wyciągasz cięgło do końca, motor dostaje więcej paliwa i lepiej "idzie". Chętnie odpowiem na resztę pytań, i w miarę możliwości mogę Ci pomagać. Miałem cztery egzemplarze tego zacnego modelu :ok:

#8 Offline   Martin2149


  • Postów: 98
  • Na forum od: 20 gru 2008
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 12 grudnia 2009 - 22:31

rosssssa, widzę że masz sentyment do tylno napędowców :ok:
Gratuluje zakupu

#9 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 grudnia 2009 - 22:49

Nie pogardziłbym taką Altaną ale z początku produkcji, te pierwsze były najładniejsze, dużo chromów i wnętrze dużo ładniejsze

#10 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 grudnia 2009 - 01:52

1987 to juz bez "tasiemki" w liczniku :kot:?








Podobne tematy Zwiń