Skocz do zawartości




- - - - -

problemy z pradem, utrata obrotów po włączeniu odbiorników


37 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   nagły124


  • Postów: 74
  • Na forum od: 12 paź 2009
  • Miejscowość: biłgoraj

Napisano 18 grudnia 2009 - 14:56

witam, przeszukałem forum i takiego problemu jak ja nikt nie miał... tak więc!
mam silnik 2.0 ke-jet +lpg na benzynie chodzi ok a gdy przełączę na gaz to wkręca sie maksymalnie do 5 tys obrotów (przy wyłączonych odbiornikach prądu) trzymajac gaz do oporu kolejno włączam odbiorniki pradu--- po włączeniu świateł odroty spadaja do 4.2 tyś, ogrzewanie szyby tylnej do 3.7tys, nawiew ciepłego powietrza do 2.9 tys, światła długie spadek obrotów do 2.3 tys.... co to może byc ???
auto po wszystich wymianach!
przejechałem kilka kilometrów z właczonymi(prawie wzystkimi) odbiornikami pradu na benzynie to rozładowało mi akumulatorr... jeśli zaś chodzi np. tylko sam nawiew to nic sie nie dzieje.... pomóżcie :mad: :mad:



#2 Offline   kaper


  • Postów: 110
  • Na forum od: 27 lut 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:mercedes 124 2,8T 1993
  • Trzeci Mercedes:Mercedes 110 1963
  • Inne auto:Mercedes 201 2,0 1989

Napisano 18 grudnia 2009 - 21:23

Sprawdź akumulator i alternator.

#3 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 19 grudnia 2009 - 11:08

Otóż to :drive: -na początek zaś proponuję najprostsze rozwiązanie, czyli podpięcie miernika do akumulatora i sprawdzenie napięcia ładowania. Najpierw z wyłączonymi wszelkimi odbiornikami, a potem w ustawieniach do jazdy. Sprawa wygląda dość przejrzyście -brak ładowania, lub zbyt niskie, aby zapewnić pokrycie "wydatków" prądowych.

#4 Offline   nagły124


  • Postów: 74
  • Na forum od: 12 paź 2009
  • Miejscowość: biłgoraj

Napisano 19 grudnia 2009 - 11:58

Wszystko sie zgadza... tylko ja tydzień temu robiłem kapitalny remont alternatora u fachowca (nowy stojan, szczotki, regulator) sprawdzil go i wszystko ok...

#5 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 19 grudnia 2009 - 12:05

Ok? Jakoś nie....Podepnij miernik, bo to tanie i łatwe -nawet najlepszy fachowiec czasem się myli, a niekoniecznie trafiłeś do najlepszego(oby jednak). Napisz jakie masz napięcia we wspomnianych wyżej konfiguracjach na pracującym oczywiście silniku. Jak masz >14V to jest ok i myślimy dalej. Jak masz <13.8V to coś jest nie do końca dopilnowane, jak masz jeszcze niżej(np. <13V) to już jasna sprawa. No i akumulator...Oceń jego stan -możesz spróbować w sklepie moto poprosić o ocenę. Podepną urządzenie i coś się dowiesz o ile nie potrafisz tego sam sprawdzić.

#6 Offline   macud


  • Postów: 3
  • Na forum od: 01 sty 2010
  • Miejscowość: Pabianice

Napisano 03 stycznia 2010 - 11:17

Witam kolego !!!
Miałem taki sam problem -u siebie gubiłem plus na instalacji i chłopaki co mi montowali gaz pociągnęli plus z cewki.
Teraz jest już dobrze ale i tak na wiosnę moje autko idzie na przegląd instalacji. Pozdrawiam

#7 Offline   nagły124


  • Postów: 74
  • Na forum od: 12 paź 2009
  • Miejscowość: biłgoraj

Napisano 06 stycznia 2010 - 18:54

tak wiec zrobilem pomiary i na klemach przy zapalonym silniku jest 13,83 V. więc co nawalilo?? u mnie plus do LPG tez biegnie od cewki więc to chyba nie to... nie mam juz sily.

#8 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 06 stycznia 2010 - 19:20

Ładowanie nie jest najlepsze. Zakładam, że to bez świateł włączonych i np. dmuchawy na trójkę, oraz ogrzewania tylnej szyby. Przy większym obciążeniu mimo pracy regulatora napięcia napięcie ładowania może lekko spadać. Osobiście skoncentrowałbym się na regulatorze napięcia -zapewne nie był wymieniany(choć może za to Ci mechanik policzył). Jak facet umie trzymać lutownicę to mógł po prostu szczotki dolutować nowe i "jakoś to będzie".
Nie ma dramatu ale ładowanie winno przekraczać 14v. Jednak taka lekka słabość ładowania nie zaowocuje aż takimi historiami podczas jazdy jak u Ciebie...ale znowu po włączeniu większego obciążenia nawet podczas jazdy akumulator siadł :sciana: .
Pod obciążeniem(odbiorniki) sprawdzałeś? Światła, grzanko tego i owego, dmuchawa, radio i inne.
Czy kłopoty zaczęły się od prac przy alternatorze, czy wcześniej?

#9 Offline   nagły124


  • Postów: 74
  • Na forum od: 12 paź 2009
  • Miejscowość: biłgoraj

Napisano 06 stycznia 2010 - 20:23

były problemy z ładowaniem... rególator na 100% nowy, przy mnie wyrzucił orginalny valeo a włozył który kupilem w sklepie za 78 zł jakis taki bialy. jak nic nie jest włączone to ładuje akumulator ale jak włącze radio i ogdzewanie na automat to juz nawet podświetlenie tablicy słabnie nie mówiąc o swiatłach. a może na jakims połączeniu przewodów jest za małe przejście?? a może jakis przekaznik?? juz mnie trafia

#10 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 06 stycznia 2010 - 20:33

nagły124 napisał:

jak nic nie jest włączone to ładuje akumulator ale jak włącze radio i ogdzewanie na automat
Uściślijmy co to jest "nic":
-czy tylko po włączeniu radio i ogrzewania masz zaniki oświetlenia?
-czy podobne objawy powoduje włączenie np. dmuchawy na maksimum (4ka), a wyłączenie ogrzewania i radyjka?
Ogólnie to wyłączyłbym wszystko na pracującym silniku z miernikiem podpiętym do klem. Potem włączałbym kolejne odbiorniki pojedynczo o ile to możliwe. Zerkając co sztuka na miernik. Czyli np. włączasz dmuchawę(po kolei biegi), zerkasz co bieg na miernik, wyłączasz dmuchawę, włączasz ogrzewanie szyby, zerkasz na miernik, wyłączasz....itp. itd.
Może któreś z urządzeń....? Cokolwiek nie wyłączając anteny elektrycznej.
Okazyjnie zerknij czy żarówka w bagażniku ma o co oprzeć żerdkę wyłącznika -czasem wysysa prąd, bo świeci przy zamkniętym bagażniku ale na postoju i to kilkudniowym. Zerknąć można zawsze...
EDIT -a jak ze stanem akumulatora? Nie na oko, czy "chyba ok" ale sprawdzić go trzeba. Albo sprzętem specjalnym, albo rozładowując naładowany odbiornikiem pobierającym znaną nam ilość prądu.








Podobne tematy Zwiń