Skocz do zawartości




- - - - -

[r129] SL 340 AMG - M104 24V 3.4l


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 21 grudnia 2009 - 17:08

Jest to SL z silnikiem M104 24V. Sześciocylindrowy rzędowy motor o pojemności zwiększonej przez AMG z 3.0 do 3.4 litra, legitymujący się mocą 272KM (przy 6 500 obr/min) i 335Nm (przy 4 500obr/min). Prędkość maksymalna to około 265km/h.
Osiągi ma więc nieco słabsze niż np. SL500.

Charakterystyczne dla AMG przy silnikach M104 3.4 był drugi dolot do filtra powietrza poprowadzony tak jak w w124 500E / E500, zza reflektora (prawego) jak na zdjęciu poniżej.
Dołączona grafika

Taki samochód jest obecnie do kupienia na niemieckim rynku za 16 900 Euro:
http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... abNumber=1

Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika

Właściciel tego samochodu twierdzi, że jest to ostatni taki samochód w dobrym stanie, a R129 z tym silnikiem było wyjątkowo mało. To może być prawdą, ponieważ praktycznie nie można znaleźć żadnych informacji na temat tego silnika w modelu R129. Najwięcej informacji na temat tego silnika można się dowiedzieć śledząc artykuły na temat w124 E 3.4 AMG, których było znacznie więcej, szczególnie w modelu Coupe. Prawdopodobnie spowodowane to było tym, że samochód z tym silnikiem był droższy od seryjnego 500SL / SL500 a jego osiągi były nieco gorsze, natomiast w odniesieniu do w124 CE, to w tym nadwoziu nie montowano silnika M119 5.0 V8, dlatego silnik AMG 3.4l był dobrą alternatywą.

Jak widać, SL z ogłoszenia nie ma ospojlerowania typowego dla SL500 6.0 AMG, a z dodatków AMG oprócz silnika ma jedynie koła, zawieszenie i licznik wyskalowany do 300km/h. Właściciel w ogłoszeniu pisze, że nadwozie też jest w wersji AMG, ale jak widać, zarówno zderzaki, progi, jak i tylna klapa bagażnika jest standardowa.
Wydech to też inwencja właściciela, tak samo jak lampy tylne po lifcie i antena tuningowa mająca przypominać tą z modelu R230. O „persach” nie wspomnę...

Tak czy owak jest to ogromny rarytas dla koneserów, bo to niezwykle rzadki okaz.



#2 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 grudnia 2009 - 20:30

Zastanawia mnie ten drugi dolot czy to rzeczywiście oryginał. Przeciez wedle zasad fizyki zaciągnięcie powietrza przez tak długi cienki dolot jest raczej szczątkowe (i na dodatek powietrze to bedzie troszke podgrzane) szczególnie że obok funkcjonuje normalny krótki i szeroki. Być może chcieli zwiekszyć pojemność ukladu. ale po co ?

#3 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 21 grudnia 2009 - 21:35

Taki dolot to oryginał. Nie w każdym silniku 3.4l i 3.6l był stosowany. Ciężko powiedzieć od czego zależało stosowanie lub niezastosowanie tego dodatkowego dolotu. Poniżej zdjęcia tego silnika z dolotem z modelu w124, w którym te silniki występowały znacznie częściej:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dodatkowo charakterystyczne dla tego silnika AMG są dwie naklejki na pokrywie zaworów z informacją o pojemności silnika i z logo AMG. Kolejne naklejki powinny być na pasie przednim, nad lewym reflektorem. W tym SL'u na sprzedaż brakuje naklejek na pokrywie zaworów i nie widać czy są na pasie przednim.
Dodatkowy dolot powinien być z czarnego plastiku, ale ten element pod wpływem ciepła szybko staje się bardzo mało elastyczny i pęka, dlatego najprawdopodobniej na zdjęciach są różne rodzaje dolotów (z rurą do okapu włącznie ;-) )
Pokrywa kabli WN z reguły miała napis Mercedes-Benz, natomiast na pokrywie filtra powietrza było logo AMG, dokładnie tak jak poniżej (akurat wersja bez dodatkowego dolotu) i to w tym R129 jest ok:

Dołączona grafika Dołączona grafika


Taki sam dodatkowy dolot firma AMG stosowała w silniku M103:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Na koniec jeszcze zdjęcie jednej ze stron broszury AMG z tamtego okresu pokazująca jakie elementy były zmienione względem oryginału w modelach w124 3.4 AMG i 3.6 AMG:
Dołączona grafika

Udało mi się znaleźć konkretne informacje na temat tego silnika w modelu R129.
Cena za wyjęcie silnika, rozwiercenie go do pojemności 3.4l i ponowny montaż to był koszt 19 115DM (wtedy był przelicznik 1DM=2PLN). Kod takiego 300SL-24V 3.4l to - 01 1292 201.
Numer wewnętrzny AMG takiej modyfikacji jako produktu to C7 01 0030/80.
Poniżej fragment z prospektu AMG wraz z wykresem przebiegu mocy i momentu obrotowego oraz z wycinkiem z cennika odnośnie tej modyfikacji.

Dołączona grafika

Tutaj natomiast fragment cennika z roku 1990 gdzie ceny są podane bodajże w $ i jest wyszczególniona cena za demontaż i montaż jednostki napędowej:
Dołączona grafika

:star:








Podobne tematy Zwiń