Skocz do zawartości




Daewoo Lublin II 2,9t


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 22 grudnia 2009 - 18:29

Witam, po dłuższej przerwie wracam z prezentacją "nowego" autka ;D

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika

A tak to ma wyglądać:

Dołączona grafika

Oto Daewoo Lublin II przyjęty z "pewnym" moim wkładem na wyposażenie jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Chmielowicach, której jestem członkiem - teraz aktywnie biorę udział w naprawach wozu, a po załatwieniu wszystkich formalności będę jego "etatowym" kierowcą - stąd prezentacja :mrgreen: Auto zostało przekazane z jak widać z policji, a konkretnie zostało wycofane z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Nysie - pełno w nim jeszcze ustników od alkomatu :star:

Auto czeka w tej chwili na dostarczenie brakujących do przyjęcia go na stan i do rejestracji dokumentów, a poza tym to ma padnięty akumulator (zwarcie między płytkami we wszystkich celach) i trochę rdzy do naprawienia :/ A no i poza tym mają jeszcze dojść zdemontowane w policji lampy (dwie LBO-10T na tył i belkę LZ-2OGW na przód) i syreny (nie wiem jakie były, pewnie coś z ELFIR'a).

Jest to wersja o DMC 2.9t z silnikiem (podobno) 2.9D, i najprawdopodobniej z pięcioma miejscami (znowu brak dowodu rejestracyjnego aby to potwierdzić). Z tyłu pełna zabudowa techniczna (półki, stojaki, itd. - jak dla straży super sprawa). No i nawet toaleta jest z kibielkiem i umywalką :ok:

Silnik chodzi super - w końcu nie jest to delikatna jednostka, a ma dopiero niecałe 90 tys. km przebiegu (chyba że kręcili licznik :E). W każdym razie trochę martwi pasek rozrządu - niestety to nie Mercedes i łańcuszka brak :/

Z dodatkowego wyposażenia to warto wspomnieć o agregacie Webasto, i instalacji po przetwornicy 230V.


Teraz pora na problemy... może ktoś coś pomoże / podpowie :/

Ze względów oszczędnościowych na razie wóz pozostanie w kolorze niebieskim, jednak i tak trzeba mu zmienić oznakowanie na "STRAŻ" , usunąć "erki" i poprawić pasy wokół auta (nie wiem czy widać, ale miejsca na napisy "policja" mają pas ścięty pod kątem od strony litery "A" - w wypadku napisu "STRAŻ" głupio by to wyglądało :roll:). Więc może ktoś się orientuje skąd można by było w miarę tanio wziąć taką folię do wyklejania pasów i napisów? Dodam że jest to folia odblaskowa, o wysokości pasa 15,5cm.

Jak widać auto ma również zamalowane napisy "POLICJA", ale... dość niechlujnie, i do tego szarą farbą olejną... Czym to próbować zmywać - delikatnie nitro, rozpuszczalnikiem uniwersalnym, czy benzyną ekstrakcyjną?

Kolejna kwestia po "odmalowaniu" olejnej, to problem usunięcia naklejek "POLICJA" i "erek", po których również zostaje klej... Poza tym, że brzydko to wygląda, to jeszcze za to już całkiem nie wiem jak się zabrać żeby nie uszkodzić lakieru :roll:

Poza tym planuje wymianę przedniego fotela pasażera na wersję podwójną - zwiększenie liczby miejsc do 6 - ktoś może robił coś podobnego i wie jak to wygląda od strony kosztowo-formalnych? ;P



#2 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 22 grudnia 2009 - 23:40

Radhezz napisał:

Jest to wersja o DMC 2.9t z silnikiem (podobno) 2.9D
W Lublinach byl silnik 2.4 :/

Ogolnie fajna maszyna. Barwy pewnie sieja poploch wsrod niektorych :star:

#3 Offline   bandit1300


  • Postów: 460
  • Na forum od: 13 wrz 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 grudnia 2009 - 23:45

Proponuje nitro użyć. Powinno dać radę. Aaaa i mam pytanie: Lata bokiem? :/

#4 Offline   rosssssa


  • Postów: 357
  • Na forum od: 29 sie 2009
  • Miejscowość: Piaseczno

Napisano 23 grudnia 2009 - 00:59

Cytat

2,9t

To jest chyba oznaczenie naciku na oś przednią, a nie poj. silnika :star:

#5 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 23 grudnia 2009 - 16:56

ksenio napisał:

W Lublinach byl silnik 2.4 :D
W większości tak, ale tych modeli silnika Andorii 4C90 było sporo - poza tym montowano też silniki Iveco... tylko pojęcia nie mam jaki jest w tym, i się nie dowiem dopóki nie przyjdą papiery...

ksenio napisał:

Barwy pewnie sieja poploch wsrod niektorych :D
Taa i z tego są największe "jajka" - będzie jeszcze lepiej jak zamontuje się koguty i stanie w bocznej drodze :D

bandit1300 napisał:

Lata bokiem?
Na drogach gruntowych ryje jeszcze na trójce, boków jeszcze nie próbowałem z braku akumulatora :D

rosssssa napisał:

To jest chyba oznaczenie naciku na oś przednią, a nie poj. silnika :jump:
No tak, to nie pojemność, ale też i nie nacisk osi - to DMC, czyli dopuszczalna masa całkowita. Lublina robili w wersji 2,9t i 3,5t.

#6 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 25 lipca 2010 - 13:57

No i małe odświeżenie tematu :D

Autko po remoncie i znakowaniu wygląda dokładnie tak
http://www.czerwones...?image_id=12388

Silnik Andoria 4CT90, czyli 2.4 Turbodiesel 90KM, sprzęgnięty jest z pięciobiegową skrzynią marki KIA znaną z modelu KIA K2700 :E

Z wyposażenia służbowego na pokładzie jest belka Elektra LZ-2OGW na przód i manipulator (generator/syreny :E) ELFIR Zura 1120. Na tyle jest na razie przerobiony stroboskopowy LBX (a przeróbka polegała na zmianie wkładu na rotacyjny, czyli tak jak w LBO), no i drugi wspomniany LBO jest teraz u mnie w domu czeka na przerobienie (uszkodzony wkład z H3/24V wymieniony na niższy H1/12V). Dodatkowo żeby było miło w środku jest radiotelefon Motorola GM-300 z antenką Radmora... I się można wozić :)

Poza tym auto posiada pewne wyposażenie niestandardowe w postaci wzmacniacza 4x100W, napędzającego 2x160mm Magnata i pasywną skrzynkę basową Sony :)

Niestety ostatnimi czasy prace wyraźnie straciły impet, bo w sumie sam to auto robiłem, i tak jak się spiąłem z zarządem jednostki tak wozu nikt nie tknął żeby co naprawić. I tak jest niedokończona instalacja elektryczna, łożyska do wymiany prawdopodobnie z przodu, tak samo korpus rozrusznika, i elektrozawór na pompie wtryskowej. Brakuje też części siedzeń, ale niestety to wszystko kasa, której nie ma. Ostatnio wziąłem się za drugiego "koguta" LBO na tył bo wymagał przeróbki, ale żarówka spalona (H1) i też echo w tym temacie... :E

Aktualnie nie jeździ ponieważ ktoś ważny "trochę" rozbił (po :pub: ) tylny zderzak :/ :wpysk:








Podobne tematy Zwiń