Skocz do zawartości




- - - - -

[w126] SEC 560 - Regulacja skrzyni automatycznej


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   jerzy.l


  • Postów: 11
  • Na forum od: 29 gru 2009
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Napisano 30 grudnia 2009 - 23:11

Witam,
Na wstępie napisze iz stalem sie posiadaczem SEC 560 ,89r. import z US (katalizator).Jak dla mnie duzo nowosci i niewiadomych zarazem ,gdyz do tej pory (8 lat) uzytkowalem 201 2.0D wiec SEC to bryka z innej bajki.

Przechodząc do tematu.
Skrzynia dziwnie zmienia biegi aczkolwiek wszystko dziala lecz :

1. Po ruszeniu zmiana na wyzszy bieg nastepuje dopiero przy ok 3000 obr/min (nie zaleznie czy zimny czy cieply - ponoc powinno miec znaczenie przy tym modelu z katalizatorem).

2. kolejne biegi są mułowate i wogole auto nie ma polotu i finezji jak na tą moc a kolejna zmiana z 2 na 3 nastepuje przy ok 2000 obr/min bez reakcji na polozenie gazu.

3. zmiana na 2 bieg jest odczowalna - pozniej juz nie. Redukcje tez nie sa odczowalne.

4. Poprzedni wlasciciel wymienil niedawno olej (jeszcze nie znam pochodzenia, mam nadzieje ze MB).

5. Zmiana na nizszy bieg podczas jazdy jest powolna.

6. I sądze ze przez jazde po miescie na jedynce w zime - pali 30 na 100 - jak sadzicie :)

Dziekuje za wszelkie wskazowki i sugestie - temat sprawdzalem - niestety nic nie wyszukalem ciekawego (oprocz regulacji na linkach przy w124).
Pozdrawiam



#2 Offline   bandit1300


  • Postów: 460
  • Na forum od: 13 wrz 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 grudnia 2009 - 01:15

Kolego jerzy.l proponuję zajrzeć na stronę: www.mercedes-club-polska.pl Tam jest zarejestrowanych paru użytkowników tego modelu MB i chętnie pomogą.

#3 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 grudnia 2009 - 01:20

ASB przy wersji z katalizatorem skrzynia mieć zawór elektryczny sterowany temperaturą opóźniający zmianę biegów na zimnym motorze w celu szybszego nagrzania katalizatorów. Może jest zacięty... http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hmm.gif
W naszym forumowym FAQ jest instrukcja serwisowa do skrzyń automatycznych. Zajrzyj do niej, są tam schematy elektrzyczne i pneumatyczne, może do czegoś dojdziesz ;-)

#4 Offline   jerzy.l


  • Postów: 11
  • Na forum od: 29 gru 2009
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Napisano 31 grudnia 2009 - 01:45

dzieki za wskazowki, wertuje rozne fora na lewo i prawo , w dzien i w nocy - przygotowujac sie do regulacji.
pilnie sledze dalsze posty i pomysly dot. przyczyn i regulacji szczerze dziekujac za dotychczasowe sugestie ktore obadam http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_wink.gif

#5 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 31 grudnia 2009 - 12:57

bandit1300 napisał:

Kolego jerzy.l proponuję zajrzeć na stronę: www.mercedes-club-polska.pl Tam jest zarejestrowanych paru użytkowników tego modelu MB i chętnie pomogą.
Niezwykle pomocna odpowiedź... :roll: Forum to nie słup ogłoszeniowy :roll: Co innego jakbyś dał link do innego forum z konkretną odpowiedzią na zadane pytanie :roll:

jerzy.l napisał:

niestety nic nie wyszukalem ciekawego (oprocz regulacji na linkach przy w124).
Tutaj masz link do regulacji linki ASB w innych silnikach MB:
http://www.mb201-124.eu/r129-regulacja- ... t13127.htm

Tutaj konkretnie odnośnie modelu MB z silnikiem M117 czyli między innymi pojemność 5.6l, czyli taki jak u ciebie:
Dołączona grafika

jerzy.l napisał:

kolejna zmiana z 2 na 3 nastepuje przy ok 2000 obr/min bez reakcji na polozenie gazu.
W większości skrzyń automatycznych Mercedesa skrzynia rusza z drugiego biegu. Podejrzewam, że w w126 z silnikiem 5.6l jest tak samo, bo ma to zapobiegać "mieleniu" kołami przy starcie.

Powiedz jeszcze jak długo "wchodzi" wsteczny bieg?

Nie mniej jednak zacznij od odpowiedniej regulacji linki skrzyni biegów.

#6 Offline   jerzy.l


  • Postów: 11
  • Na forum od: 29 gru 2009
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Napisano 02 stycznia 2010 - 14:08

piotrek.m5 napisał:

ASB przy wersji z katalizatorem skrzynia mieć zawór elektryczny sterowany temperaturą opóźniający zmianę biegów na zimnym motorze w celu szybszego nagrzania katalizatorów. Może jest zacięty... :star:

Czy masz może jakiś schemat na którym mógłbyś mi wskazać to cudo ?

EssiRS napisał:

Powiedz jeszcze jak długo "wchodzi" wsteczny bieg?

Biegi zmienia szybko - w tym samym tempie D i R, Skrzynia juz zrobiona - nawiasem mówiąc wszystko zależało od uszczelnienia dolotu powietrza i podciśnienia, teraz pozostaje tylko wybadać dlaczego na ciepłym silniku wciąż przeciąga na starcie do 3000.


Mam też kolejną prośbę na poniższych obrazkach potrzebuje się dowiedzieć przed rozkręcaniem na części :

Dokąd biegnie i z czym się łączy rurka 1
Dołączona grafika


Dokąd biegnie i z czym się łączy wskazana rurka :ok:
Dołączona grafika

Dziękuje.

#7 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 03 stycznia 2010 - 11:26

jerzy.l napisał:

teraz pozostaje tylko wybadać dlaczego na ciepłym silniku wciąż przeciąga na starcie do 3000.
Podciąganie obrotów oraz moment zmiany biegów zależy albo od regulacji linki skrzyni biegów, albo od podciśnieniowych regulatorów. Trzeba posprawdzać podciśnienia czy są szczelne i czy dają odpowiednie ciśnienie do skrzyni.

Nie jestem w stanie powiedzieć, do czego idzie ta rurka, ale zapewne ktoś kto ma pełne EPC będzie w stanie pomóc.

#8 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2010 - 16:42

rurka z drugiego obrazka jest połączona z odmą z pierwszego (rurka 1) plastikowym przewodem :grin:

#9 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2010 - 20:20

takie rpzeciąganie na zimnym silniku to tez wina jeszcze zimnego oleju w skrzyni. w miare nagrzewania oleju zjawisko ustepuje. Możesz zrobic taki test: sprawdź przy jakich minimalnych obrotach skrzynia zmienia bieg na wyższy bardzo delikatnie przyspieszając. Jak już będziesz wiedział to na zupełnie zimnym motorze, np po nocy przyspieszaj tak samo delikatnie i przekrocz zapamietane obroty o 200-300 i tak trzymaj. Jeśli skrzynia zmieni bieg po 2 a nawet trzech sekundach to stawiałbym na ten zimny olej czyli normalne zjawisko
W obu moich :) taka sytuacja występowała i występuje. Po nagrzaniu, gdzieś tak po 5 min jazdy, jest juz ok :)

#10 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 03 stycznia 2010 - 21:05

Przy zimnym silniku przeciąganie jest normalne, natomiast kolega pisze, że takie zachowanie ma miejsce bez względu na to, czy silnik rozgrzany czy zimny. To już nie jest normalne.








Podobne tematy Zwiń