Witam,
Na wstępie napisze iz stalem sie posiadaczem SEC 560 ,89r. import z US (katalizator).Jak dla mnie duzo nowosci i niewiadomych zarazem ,gdyz do tej pory (8 lat) uzytkowalem 201 2.0D wiec SEC to bryka z innej bajki.
Przechodząc do tematu.
Skrzynia dziwnie zmienia biegi aczkolwiek wszystko dziala lecz :
1. Po ruszeniu zmiana na wyzszy bieg nastepuje dopiero przy ok 3000 obr/min (nie zaleznie czy zimny czy cieply - ponoc powinno miec znaczenie przy tym modelu z katalizatorem).
2. kolejne biegi są mułowate i wogole auto nie ma polotu i finezji jak na tą moc a kolejna zmiana z 2 na 3 nastepuje przy ok 2000 obr/min bez reakcji na polozenie gazu.
3. zmiana na 2 bieg jest odczowalna - pozniej juz nie. Redukcje tez nie sa odczowalne.
4. Poprzedni wlasciciel wymienil niedawno olej (jeszcze nie znam pochodzenia, mam nadzieje ze MB).
5. Zmiana na nizszy bieg podczas jazdy jest powolna.
6. I sądze ze przez jazde po miescie na jedynce w zime - pali 30 na 100 - jak sadzicie
Dziekuje za wszelkie wskazowki i sugestie - temat sprawdzalem - niestety nic nie wyszukalem ciekawego (oprocz regulacji na linkach przy w124).
Pozdrawiam
0
[w126] SEC 560 - Regulacja skrzyni automatycznej
Rozpoczęty przez jerzy.l, gru 30 2009 23:11
11 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 30 grudnia 2009 - 23:11
#2
Napisano 31 grudnia 2009 - 01:15
Kolego jerzy.l proponuję zajrzeć na stronę: www.mercedes-club-polska.pl Tam jest zarejestrowanych paru użytkowników tego modelu MB i chętnie pomogą.
#3
Napisano 31 grudnia 2009 - 01:20
ASB przy wersji z katalizatorem skrzynia mieć zawór elektryczny sterowany temperaturą opóźniający zmianę biegów na zimnym motorze w celu szybszego nagrzania katalizatorów. Może jest zacięty... http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hmm.gif
W naszym forumowym FAQ jest instrukcja serwisowa do skrzyń automatycznych. Zajrzyj do niej, są tam schematy elektrzyczne i pneumatyczne, może do czegoś dojdziesz ;-)
W naszym forumowym FAQ jest instrukcja serwisowa do skrzyń automatycznych. Zajrzyj do niej, są tam schematy elektrzyczne i pneumatyczne, może do czegoś dojdziesz ;-)
#4
Napisano 31 grudnia 2009 - 01:45
dzieki za wskazowki, wertuje rozne fora na lewo i prawo , w dzien i w nocy - przygotowujac sie do regulacji.
pilnie sledze dalsze posty i pomysly dot. przyczyn i regulacji szczerze dziekujac za dotychczasowe sugestie ktore obadam http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_wink.gif
pilnie sledze dalsze posty i pomysly dot. przyczyn i regulacji szczerze dziekujac za dotychczasowe sugestie ktore obadam http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_wink.gif
#5
Napisano 31 grudnia 2009 - 12:57
bandit1300 napisał:
Kolego jerzy.l proponuję zajrzeć na stronę: www.mercedes-club-polska.pl Tam jest zarejestrowanych paru użytkowników tego modelu MB i chętnie pomogą.
jerzy.l napisał:
niestety nic nie wyszukalem ciekawego (oprocz regulacji na linkach przy w124).
http://www.mb201-124.eu/r129-regulacja- ... t13127.htm
Tutaj konkretnie odnośnie modelu MB z silnikiem M117 czyli między innymi pojemność 5.6l, czyli taki jak u ciebie:
jerzy.l napisał:
kolejna zmiana z 2 na 3 nastepuje przy ok 2000 obr/min bez reakcji na polozenie gazu.
Powiedz jeszcze jak długo "wchodzi" wsteczny bieg?
Nie mniej jednak zacznij od odpowiedniej regulacji linki skrzyni biegów.
#6
Napisano 02 stycznia 2010 - 14:08
piotrek.m5 napisał:
ASB przy wersji z katalizatorem skrzynia mieć zawór elektryczny sterowany temperaturą opóźniający zmianę biegów na zimnym motorze w celu szybszego nagrzania katalizatorów. Może jest zacięty...
Czy masz może jakiś schemat na którym mógłbyś mi wskazać to cudo ?
EssiRS napisał:
Powiedz jeszcze jak długo "wchodzi" wsteczny bieg?
Biegi zmienia szybko - w tym samym tempie D i R, Skrzynia juz zrobiona - nawiasem mówiąc wszystko zależało od uszczelnienia dolotu powietrza i podciśnienia, teraz pozostaje tylko wybadać dlaczego na ciepłym silniku wciąż przeciąga na starcie do 3000.
Mam też kolejną prośbę na poniższych obrazkach potrzebuje się dowiedzieć przed rozkręcaniem na części :
Dokąd biegnie i z czym się łączy rurka 1
Dokąd biegnie i z czym się łączy wskazana rurka
Dziękuje.
#7
Napisano 03 stycznia 2010 - 11:26
jerzy.l napisał:
teraz pozostaje tylko wybadać dlaczego na ciepłym silniku wciąż przeciąga na starcie do 3000.
Nie jestem w stanie powiedzieć, do czego idzie ta rurka, ale zapewne ktoś kto ma pełne EPC będzie w stanie pomóc.
#8
Napisano 03 stycznia 2010 - 16:42
rurka z drugiego obrazka jest połączona z odmą z pierwszego (rurka 1) plastikowym przewodem :grin:
#9
Napisano 03 stycznia 2010 - 20:20
takie rpzeciąganie na zimnym silniku to tez wina jeszcze zimnego oleju w skrzyni. w miare nagrzewania oleju zjawisko ustepuje. Możesz zrobic taki test: sprawdź przy jakich minimalnych obrotach skrzynia zmienia bieg na wyższy bardzo delikatnie przyspieszając. Jak już będziesz wiedział to na zupełnie zimnym motorze, np po nocy przyspieszaj tak samo delikatnie i przekrocz zapamietane obroty o 200-300 i tak trzymaj. Jeśli skrzynia zmieni bieg po 2 a nawet trzech sekundach to stawiałbym na ten zimny olej czyli normalne zjawisko
W obu moich taka sytuacja występowała i występuje. Po nagrzaniu, gdzieś tak po 5 min jazdy, jest juz ok
W obu moich taka sytuacja występowała i występuje. Po nagrzaniu, gdzieś tak po 5 min jazdy, jest juz ok
#10
Napisano 03 stycznia 2010 - 21:05
Przy zimnym silniku przeciąganie jest normalne, natomiast kolega pisze, że takie zachowanie ma miejsce bez względu na to, czy silnik rozgrzany czy zimny. To już nie jest normalne.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|
||
[w201/w124] KE-Jetronic - regulacja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | scOti |
|