Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Rozladowujacy sie akumulator - funkcja REST


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mohamed


  • Postów: 18
  • Na forum od: 25 lip 2009
  • Miejscowość: Wałbrzych

Napisano 05 stycznia 2010 - 09:04

Rozładowuje mi się akumulator, włącza się coś przy klimie ( miga "REST" na przycisku od klimy) i włącza się kompresor ten pod tylnym prawym siedzeniem. Mechanik mówił, że może być nieszczelny przewód powietrza temu na wyłączonym silniku dobija ciśnienie.
Gdzie szukać nieszczelności i jak sprawdzić?
Ma ktoś może opis bezpieczników?
Z góry dzięki za pomoc.



#2 Offline   szczurak


  • Postów: 323
  • Na forum od: 02 wrz 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 05 stycznia 2010 - 10:57

najpierw moze napisz co to za model mercedesa

#3 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 stycznia 2010 - 12:41

REST to takie ogrzewanie postojowe. Zeby zadziałało trzeba wyłaczyć stacyjke i wtedy po wcisnięciu załącza się dmuchawa (czy włącza się obieg wew to nie wiem) i wieje sobie przez jakis czas ciepłym powietrzem. U mnie miga rest gdy chce włączyć ta funkcje a silnik jest zimny. Nic sie wtedy nie dzieje wentylator nie startujenic nie wieje ;-)
Natomiast co do cisnienia w przewodach to miałem uszkodzony siłownik. Pompka się załączała na około 4sek wyraźne było ja słychać. Po naprawie jest cisza jak makiem zasiał

#4 Offline   pepe1111


  • Postów: 158
  • Na forum od: 03 cze 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 600 1991

Napisano 05 stycznia 2010 - 13:25

REST nie zalaczy sie przy zbyt niskiej temp silnika (kiedy nic nie wnosi) oraz przy zbyt niskim napieciu akumulatora (aby go nie dobijać).

#5 Offline   mohamed


  • Postów: 18
  • Na forum od: 25 lip 2009
  • Miejscowość: Wałbrzych

Napisano 05 stycznia 2010 - 15:55

Model C140 500SEC rok 1993.
Sek60 który siłownik miałeś uszkodzony?
Jest gdzieś opis która końcówka kompresorka za co odpowiada? Posiedział bym w aucie i posprawdzał na którą końcówkę dmucha.

#6 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 stycznia 2010 - 16:13

Mi to akurat padł siłownik centralnego od lewych drzwi ( z tym zwiazana jest anegdota poniewaz w sklepie mercedesa po podaniu modelu auta zapytano mnie: ale do przednich czy tylnych drzwi ten siłownik :) )

#7 Offline   mohamed


  • Postów: 18
  • Na forum od: 25 lip 2009
  • Miejscowość: Wałbrzych

Napisano 06 stycznia 2010 - 11:38

Jeszcze jedna rzecz mi się przypomina, jak jest zimny i zmieniam ustawienia dmuchawy( z szyby na nogi) to coś pstryka i migają światełka. Może mieć to jakiś związek?

[ Dodano: Sro Sty 06, 2010 11:38 ]
Czy tak powinno być, że coś pstryka nie mogąc przełączyć? Wydaje mi się, że coś jest nie tak. Moim zdaniem powinno się zmienić ustawienie (np. z szyb na nogi) ale dmuchawa nie powinna się rozkręcać. Ale to moje zdanie. Może to potwierdzić bądź wyśmiać:hmm: jakiś właściciel 140 z klimą na przyciski? Jeżeli to pstrykanie jest nie właściwe to jaką usterkę podejrzewacie?

#8 Offline   pepe1111


  • Postów: 158
  • Na forum od: 03 cze 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 600 1991

Napisano 08 stycznia 2010 - 15:41

nie znam odpowiedzi na pytanie, ale panel sterujacy + pneumatyka przelaczeń ustawien plytek kierujacych powietrze do odpowiednich duktow to dosc zlozony zespół i jesli ktos z jakich powodow w nim grzebal to moga byc rozne niespodzianki. a to sie stalo nagle, czy zawsze bylo?

#9 Offline   mohamed


  • Postów: 18
  • Na forum od: 25 lip 2009
  • Miejscowość: Wałbrzych

Napisano 08 stycznia 2010 - 15:56

Kupiłem go w lipcu i zawsze był. A to pstrykanie na zimnym to ma tak być? próbuje przełączyć i nie może?

#10 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 08 stycznia 2010 - 22:39

Może tak być, że któraś z "zapadek" zamykająca dany układ przycina się i w konsekwencji słychać te pstrykanie itp.
Moim zdaniem bez rozebrania układu u fachowców się nie obejdzie. Problem jest w tym, że deska rozdzielcza w w140 jest taj samo skomplikowane jak w R129. Przerabiałem temat i współczuje każdemu kogo to czeka (w mojej galerii jest trochę na ten temat).








Podobne tematy Zwiń