Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Silnik M111 - falują obroty i oddcina je przy 4000


41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   developer27


  • Postów: 36
  • Na forum od: 29 gru 2009
  • Miejscowość: Gryfice

Napisano 06 stycznia 2010 - 16:21

Witam, jestem od niedawna szczesliwym posiadaczem cupejki 124 2.2 benzynka manual, auto jeszcze nie smiga po drogach bo robia sie papiery w skarbowym, dzis bylem tylko na przegladzie, i wszystko oki, zawiecha i hamulce super stan, auto niezjezdzone

jest problem z rana jak go odpale (teraz mamy srednio -7 do -10 stopni) to silnik faluje na obrotach, zdarzylo mu sie nawet zgasnąc pare razy ale z ponownym odpaleniem niebylo zadnych problemow, gdy auto jest juz ciepłe falowanie jest znacznie mniejsze, dodam jeszcze ze jak przygazuje silnik na luzie to odcina gaz przy 4tys obrotow, poprostu zaczyna przerywać dławic silnik tak cyklicznie co chwilke..

auto jezdzi i przyśpiesza normalnie, odpala bez problemu,choć nie mialem jeszcze okazji potestowac go przy wyzszych obrotach na drodze,
czy objawy mogą miec zwiazek z zainstalowanym przez niemca takim pierdółku odnośnie zmniejszenia chyba emisji spalin, takie zielone papiery mam do tego?

moze ktoś miał podobny objaw przy tym silniku 2.2 benzynka 150ps? z gory serdecznie dzieki za pomoc



#2 Offline   Saharek


  • Postów: 369
  • Na forum od: 24 paź 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:2006 Corolla HB5 1.6Sol

Napisano 06 stycznia 2010 - 17:27

Odcinka przy 4 tyś na luzie - normalne i tak ma być.
Co do falowania - najprawdopodobniej wiązka będzie do wymiany. Też norma w tym silniku. Nowa w ASO 2500PLN

#3 Offline   VALENTINE


  • Postów: 371
  • Na forum od: 30 wrz 2007
  • Miejscowość: z miasta
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 stycznia 2010 - 17:39

Przepustnica do czyszczenia z nagarów .Kup spraya do czyszczenia przepustnic ,zdejmij rurę dolotu z przpustnicy i popsikaj .Jak się nagar rozpuści to szmatką wytrzyj .Powinno pomóc ,u mnie pomogło.

#4 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 stycznia 2010 - 12:21

Saharek, nie strasz kolegi nowa wiązką ;-) mozna przy odrobinie zdolności manualnych i duzej cierpliwości zrobić samemu, w tym temacie polecam galerię kolegi luki79 :sciana:

#5 Offline   BART


  • Postów: 173
  • Na forum od: 22 sie 2007
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Napisano 07 stycznia 2010 - 13:53

Radze na poczatek wymienic kable WN i swiece jak to w nowo nabytym aucie
A co do falowania to moze byc tez winny przepływomierz

#6 Offline   WypasFacecik


  • Postów: 95
  • Na forum od: 13 gru 2009
  • Miejscowość: Gryfino [zgr]
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter max
  • Inne auto:Don Deawoos Lanos

Napisano 08 stycznia 2010 - 18:13

Przyznam się że mam ten sam problem co kolega, te samo auto, ten sam silnik ten sam problem :?

#7 Offline   lukas220CE


  • Postów: 35
  • Na forum od: 08 lip 2009
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 08 stycznia 2010 - 18:28

witam ja mam to samo odkad kupilem...zreszta poruszalem juz ten temat typu "falujace obroty" czy "silnik dlawi sie" wymienione kable, swiece, nawet komputer regenerowalem troszke, na diagnostyce wykazalo ze przeplywka do wymiany tylko, wiec zmienilem na uzywke ale nie zamiennik!!!troszke lepiej chodzi ale dalej faluje od czasu do czasu...np odpalam na zimnym chodzi przez 2-3min rowno i pozniej lekko faluje, jak mu troszke podgazuje ustabilizowuje sie...moze to byc tez przepustnica (takze poruszylem ten temat wczoraj ale nie mam jeszcze odpowiedzi...chodzi mianowicie o kalibracje przepustnicy...mam na zamiane tyllko pytanie gdzie skalibrowac???
czy tak jak VALENTINE wspomnial najpierw przeczyszczyc i zobaczyc co to da???
powiem szczerze ze denerwujaca rzecz strasznie....pozdrawiam

#8 Offline   Saharek


  • Postów: 369
  • Na forum od: 24 paź 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:2006 Corolla HB5 1.6Sol

Napisano 09 stycznia 2010 - 10:15

mandaryn86, jasna sprawa, można wiązkę zreanimować (samemu czy magikom zlecić), w każdym razie da się i działa :star:

#9 Offline   mdymczyk


  • Postów: 289
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2010 - 02:27

No i w przypadku silników M111 wiązki rzadziej są uszkodzone (zależy od kraju i użytkowania auta) - moje auto pochodzi z Włoch (wiązka była w totalnej rozsypce), ale kupiłem w ładnym stanie wiązkę z auta z Niemiec za 150pln i jest ok.

#10 Offline   kuboxxx


  • Postów: 660
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 10 stycznia 2010 - 02:36

A ja wymieniłem już prawie wszystko ;) Kable, świece, wiązka zregenerowana, przepływomierz, srebrny przekaźnik i teraz wymieniam przepustnicę powietrza bo ponoć dolny zakres obrotów jest źle odczytywany przez komputer.








Podobne tematy Zwiń