Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Chłodnica - różnice miedzy automatem a manualem?


40 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   MarcinPs-k


  • Postów: 20
  • Na forum od: 02 wrz 2011
  • Miejscowość: Przeworsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lutego 2012 - 13:46

napewno olej... przecierałem węze sa one w oslonie metalowej i cieknie raczej od strony silnika...



#32 Offline   MarcinPs-k


  • Postów: 20
  • Na forum od: 02 wrz 2011
  • Miejscowość: Przeworsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lutego 2012 - 13:56

Rozchodzi mi sie tylko o to ze przy ewentualnej wymianie przy odkreceniu bedzie mi wyciekał olej i chcialbym wiedziec czy tam znajduja sie jakies oringi ktore sie wymienia? czy trzeba wymieniac cale przewody? Sa metalowe dlatego pytam... Cieknie ewidentnie od chlodnicy Asb

#33 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lutego 2012 - 14:02

Nie ma tam żadnych oringów, elementy metalowe są "ze stożka" więc uszczelka niepotrzebna. po odkręceniu wyleci niewiele oleju, wystarczy podciagnąć wężyk do góry. Dopiero później po oględzinach sprawdzisz czy problem leży w gwintach w chłodnicy czy po stronie przewodów.

#34 Offline   MarcinPs-k


  • Postów: 20
  • Na forum od: 02 wrz 2011
  • Miejscowość: Przeworsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lutego 2012 - 14:08

Dzieki kolego za pomoc takiej odpowiedzi wlasnie oczekiwałem :)) Pozdrawiam :okdouble:

#35 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lutego 2012 - 15:48

No problem. Powodzenia

#36 Offline   Bob


  • Postów: 674
  • Na forum od: 08 sie 2007
  • Miejscowość: Pisz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 marca 2012 - 12:42

A ja mam pytanie. Czy zamiast oryginalnej ( cieknącej ) chłodnicy z aluminiowym rdzeniem mogę spokojnie wstawić zamiennik Nissens z miedzianym wkładem ?? Z tego co wiem, miedź jest lepszym przewodnikiem niż aluminium. W pierwszej chwili pomyślałem, że może to powodować niedogrzanie silnika, ale jest przecież jeszcze termostat, który jeśli jest sprawny powinien utrzymać odpowiednią temperaturę. Dobrze kombinuję ??

#37 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 marca 2012 - 17:44

Bob,bardzo dobrze. Układ sobie poradzi.

#38 Offline   Mike69


  • Postów: 139
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 31 sierpnia 2019 - 18:17

Witam,

Wystąpił problem:

Pacjent S124 300TD 1990r. skrzynia manual, klima.

Kupiony ponad rok temu. Klejona chłodnica w pionie na plastiku przy wejściu węża od góry. Cała zima ok, wiosna ok, lato ostatnie upały klima na max, trasa, miasto, korki - temp doszła do 80 i stała w miejscu. Któregoś ranka widzę niewiele nakapane, sprawdzam, upocona chłodnica w miejscu klejenia, strużka po osłonie.Mimo to pojezdziłem jeszcze z 2 miechy, dolewalem plynu jak była potrzeba ale temp zawsze na 80 stopni i stala,nic wiecej w góre. Po czasie denerwowało mnie to dolewanie. Znajomy - nie ma co kleić, zmień chłodnice na nową. Pojechałem, zamówił Thermotec, zalozyli, plyn świeży. I zaczelo sie. Na trasie temp do pierwszej kreski nad 80 ( czyli 100 i idzie, podchodzilo pod 110. Zaklinal sie ze odpowietrzane było, termostat się otwiera, wisko nowe, ale nic to nie dalo. Zwróciłem uwagę że nowa chlodnica ma dwa króćce po lewej stronie czyli jak do automata a ja mam przeciez manual,na starej tego nie było. No ale jak zamawial to pisało że pasuje i do manuala i automatu. Ale na starej sie nie grzal a na tej sie grzeje. I teraz pytanie koledzy:

Czy przez to że idą kanały olejowe do chłodzenia oleju ASB, co na logike zmniejsza ilość kanałów wodnych, powodując mniejszą powierzchnię wymiany ciepła z płynu i przez to może się grzać ??

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Użytkownik Sawyer edytował ten post 10 września 2019 - 21:31


#39 Offline   andrzejrz


  • Postów: 518
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 31 sierpnia 2019 - 20:21

Ja też mam chłodnicę od automatu w manualu i nie grzeje się.

#40 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 września 2019 - 05:59

Ja tak samo i wszystko ok

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń