Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] ASB - brak 5-tego biegu


25 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Kżyho


  • Postów: 168
  • Na forum od: 28 sty 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes E320T (W210) '98
  • Trzeci Mercedes:Opel Omega B Caravan 2.2 '02
  • Inne auto:Ford Consul 2.8 '73

Napisano 17 kwietnia 2013 - 17:34

1) Dzisiaj wyciągałem manipulator od lusterek, więc przyjrzałem się też okolicom wajhy od biegów. Jest tam taka plastikowa konstrukcja cała, w krórej porusza się wajha. Rozumiem, że tam mam szukać tego mikrowłącznika? Czy on jest połączony z tym ruchomym, maskującym tor wajhy plastikiem? Jak się w ogóle do tego wszystkiego dobrać, bo żadnych śrub itp. nic tam za bardzo nie widzę, jak to rozebrać...

2) Czy ktoś mógłby mi na bazie jakiegoś zdjęcia komory silnikowej czy czegoś pokazać, gdzie znajduje się wężyk podciśnienia z kolektora dolotowego do zapłonu? W którejś serwisówce dotyczącej tej skrzyni jest napisane, że brak 5-tego biegu to właśnie problem z tym wężykiem. Ale na razie nie mogę się połapać gdzie co jest w tej zabudowanej mocno komorze silnika u mnie.

3) Wojtek81, po przeczytaniu większości wątku o awariach automatów jestem naprawdę pod wrażeniem wiedzy. Dopatrzyłem się też bardzo cieszącego mnie faktu, że jesteś z mojego miasta praktycznie. Czy jest opcja, żebyśmy się po prostu spotkali jakoś i może sam byś zerknął co w moim aucie piszczy? Ja nigdy nie miałem okazji jechać Mercedesem, w którym skrzynia była idealna i działała w pełni prawidłowo, więc nie mam porównania :/



#22 Offline   Pipok


  • Postów: 4
  • Na forum od: 19 kwi 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 kwietnia 2013 - 11:19

Dla tych, którzy pewni są, że brakuje im piątki a nie czwórki (co jest znacznie częstszym i trudniejszym tematem), upewnijcie się, że przewód odpowiedzialny za przesyłanie sygnału prędkości z zegarów jest podpięty za raz za nimi do takiej fikuśnej kostki. Poza przełącznikiem S/E jest to jedyny sygnał sterujący przełączaniem na piątkę.

#23 Offline   Pipok


  • Postów: 4
  • Na forum od: 19 kwi 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 kwietnia 2013 - 06:07

Wyświetl postUżytkownik Kżyho dnia 17 kwietnia 2013 - 17:34 napisał

2) Czy ktoś mógłby mi na bazie jakiegoś zdjęcia komory silnikowej czy czegoś pokazać, gdzie znajduje się wężyk podciśnienia z kolektora dolotowego do zapłonu? W którejś serwisówce dotyczącej tej skrzyni jest napisane, że brak 5-tego biegu to właśnie problem z tym wężykiem. Ale na razie nie mogę się połapać gdzie co jest w tej zabudowanej mocno komorze silnika u mnie.

U mnie jest to ten żółty wężyk:

Dołączona grafika

#24 Offline   szladziu


  • Postów: 6
  • Na forum od: 18 paź 2015
  • Miejscowość: Strzelce Opolskie
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:sedan 124 e300

Napisano 18 października 2015 - 16:31

witam wszystkich mam takie problem , brak 5-go biegu ,ale gdy po dwóch latach stania odpaliłem auto była 1,2,3 i 5 brak 4 ,okazało się że sparciała gumka z podciśnienia w skrzyni co wchodzi czewony wężyk wymieniłem gumke i teraz jest tak jak kiedyś 1,2,3,4 brak 5 biegu zmieniłem olej filtr i uszczelkę , olej był ciemny brak opiłków

#25 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 października 2015 - 19:20

Sterownik 5 biegu ma możliwość diagnostyki - kody błyskowe albo jeszcze lepiej, za pomocą Star diagnosis. Można wtedy podejrzeć dokładnie, co go boli. Zacznij od tego pierwszego, może nakieruje na usterkę.

A żeby załączyć 5 bieg muszą być spełnione następujące warunki: sprawny przełącznik w lewarku D<>4, widziana prędkość pojazdu przez sterownik skrzyni, obroty silnika, położenie pedału gazu oraz podciśnienie w dolocie. Na końcu jest sprawny elektrozawór 5 biegu.

#26 Offline   TylkoMB


  • Postów: 137
  • Na forum od: 27 lip 2010
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996r

Napisano 23 września 2017 - 16:48

Zostawiam rozwiązanie problemu dla potomnych:

https://www.youtube....eature=youtu.be

Sam walczyłem z tym problemem kilka lat, od mechanika do mechanika, aż się w końcu za to sam zabrałem.








Podobne tematy Zwiń