o ja teraz o o swoim spalaniu( siliniki w stanie ok,filtry ok)
w124 silinik 2.5d - miasto Kraków - zima ok 9,5 , lato - jeszcze nie wiem , trasa od 5,9-7,5
rekord jadąc na babuszkę
max 90 - 5,5 l/100 km
różnica pomiędzy spalaniem 2.0d a 2.5 praktycznie niezauważalna
ALE RÓŻNICA W WYPRZEDZANIU OGROMNA
0
[w201] Jaki silnik lepszy
Rozpoczęty przez MARIO11, sty 20 2010 15:45
101 odpowiedzi w tym temacie
#61
Napisano 22 marca 2010 - 18:51
#62
Napisano 22 marca 2010 - 21:52
Mi na trasie Legnica - Kraków ok 400km (non stop autostrada 5 bieg 110-130 km/h ) spalił mi ok 6,5 l
Dotychczasowy rekord Zamość - Kraków 300km ( cały czas 80-90, czasem do 110 km/h) spalił dokładnie 5,3 l
Dotychczasowy rekord Zamość - Kraków 300km ( cały czas 80-90, czasem do 110 km/h) spalił dokładnie 5,3 l
#63
Napisano 23 marca 2010 - 13:36
Też dorzucę koledze swoje dane(W201):
Wg. instrukcji spalanie w silniku M-102 2.0E 118KM, automat
miasto-10,9l/100km
trasa przy 90km/h-7,3l/100km
trasa przy 120km/h-9,1/100km
Są to jak wiadomo dane zaczerpnięte z fabrycznej instrukcji, i odnoszą się do pojazdów nowych także nie można ich uważać za obowiązujące, nasze auta mają już swoje lata ;-)
Wg. moich obliczeń 2.0E spala mi w mieście 12-13l, niestety ja nie jeżdżę spokojnie, druga sprawa to co pisał kolega Zygibajt na temat jazdy po Wrocławiu jest niestety prawdą, mało płynna jazda, korki, remonty itp.Na trasie też raczej nie osiągam książkowych wyników, ale zamykam się w 15/l na 100km. Możecie nie wierzyć ale jedyne trasy jakie pokonuję to głównie autostrady i to z prędkościami dalekimi od normalnych :mrgreen: Tyle, że W201 nie jeżdżę na co dzień, także to spalanie mnie nie przeraża.
Idąc tokiem rozumowania kol. Zygibajta podam spalania innych aut, którymi poruszałem się po Wrocławiu;
Toyota Corolla 1.3 97'r-Pb jeszcze nie sprawdziłem, LPG-butla 30l starcza na 220km, poprzedniemu właścicielowi 250.
Opel Astra 1.6 95'r-10-11l/100km
Spalania W124 300TE-24V nie będę podawał bo to w ogóle inna bajka, ten samochód w moich rękach potrafił na mieście i 20l/100km wciągnąć.Książkowe dane (z 5-ciobiegowym automatem)
miasto-15,2/100km
trasa 90km/h-9l/100km
trasa 120km/h-10,9l/100km
Jedno tylko mogę na temat tych danych powiedzieć
Także jeszcze raz podkreślam-nie ufajmy książce, tylko liczmy sami ;-)
Wg. instrukcji spalanie w silniku M-102 2.0E 118KM, automat
miasto-10,9l/100km
trasa przy 90km/h-7,3l/100km
trasa przy 120km/h-9,1/100km
Są to jak wiadomo dane zaczerpnięte z fabrycznej instrukcji, i odnoszą się do pojazdów nowych także nie można ich uważać za obowiązujące, nasze auta mają już swoje lata ;-)
Wg. moich obliczeń 2.0E spala mi w mieście 12-13l, niestety ja nie jeżdżę spokojnie, druga sprawa to co pisał kolega Zygibajt na temat jazdy po Wrocławiu jest niestety prawdą, mało płynna jazda, korki, remonty itp.Na trasie też raczej nie osiągam książkowych wyników, ale zamykam się w 15/l na 100km. Możecie nie wierzyć ale jedyne trasy jakie pokonuję to głównie autostrady i to z prędkościami dalekimi od normalnych :mrgreen: Tyle, że W201 nie jeżdżę na co dzień, także to spalanie mnie nie przeraża.
Idąc tokiem rozumowania kol. Zygibajta podam spalania innych aut, którymi poruszałem się po Wrocławiu;
Toyota Corolla 1.3 97'r-Pb jeszcze nie sprawdziłem, LPG-butla 30l starcza na 220km, poprzedniemu właścicielowi 250.
Opel Astra 1.6 95'r-10-11l/100km
Spalania W124 300TE-24V nie będę podawał bo to w ogóle inna bajka, ten samochód w moich rękach potrafił na mieście i 20l/100km wciągnąć.Książkowe dane (z 5-ciobiegowym automatem)
miasto-15,2/100km
trasa 90km/h-9l/100km
trasa 120km/h-10,9l/100km
Jedno tylko mogę na temat tych danych powiedzieć
Także jeszcze raz podkreślam-nie ufajmy książce, tylko liczmy sami ;-)
#64
Napisano 23 marca 2010 - 19:37
No to moje dane spalania zebrane z dystansu ok. 20 tys. km: kombi, OM605 (2,5d 20V), klimatyzacja używana jak tylko uznam to za stosowne (a lubię chłodek ;-) )
Wrocław - 9..11 l/100km
Trasa: bez autostrad - 7,2-8 l/100km, z autostradą (od Wrocławia za Kraków, potem jeszcze 200km poza autostradą) typowo 7,6-8,6 l/100km.
Wrocław - 9..11 l/100km
Trasa: bez autostrad - 7,2-8 l/100km, z autostradą (od Wrocławia za Kraków, potem jeszcze 200km poza autostradą) typowo 7,6-8,6 l/100km.
#65
Napisano 11 listopada 2010 - 18:23
Mały - aczkolwiek trochę już wiekowy - wykład na temat silników diesla.
Ps. To był świetny cykl programów. Takich się już nie robi.
Ps. To był świetny cykl programów. Takich się już nie robi.
#66
Napisano 12 listopada 2010 - 11:26
No to ja też się przyłączę.OM-601,automat (jak w opisie).
Kielce -Poznań ,prędkość 50-90(w przewadze 80),spalił 5 l/100km.
Po mieście 7-7.5 l/100km,przy spokojnej jeżdzie.10l/100km przy 'dynamicznej',kiedy ścigam się na starcie se świateł z beemkami .
Ogólnie W124,2.0D w automacie to lekki mułek,z tym że jest to bezpieczna mułowatość.Nie jest zawalidrogą,tylko mam mały problem z wymijaniem dziur.Przypuszczam że taki cinkocienko znacznie lepiej sobie radzi w slalomie.
Przypuszczam również że lepsze osiągi ma OM-601, w modelu W201.
Co do zaufania książce.
Jeżeli komuś przyjdzie ochota, może sprawdzić informacje o swoim samochodzie w trzech żródłach : dane niemieckie,amerykańskie,i skandynawskie (linków nie wkleję z powodu utraty danych po naprawie systemu)
Informacje dotyczące tego samego samochodu,na każdym z tych rynków jest zupełnie inny.Dla mojego autka Niemcy podają spalanie na poziomie 7 litrów w trasie 10-11 w mieście i przyspieszenie 18,5 sekund do setki.Amerykanie 4,5-5,5 w trasie i 7-8 w mieście przyspieszenie 21,8.Skandynawowie 8-9 w trasie 12-15 po mieście,przyspieszenie : jak Niemcy.
Z tym że z W124 z silnikiem 2.0D, w Stanach jest problem.
Kielce -Poznań ,prędkość 50-90(w przewadze 80),spalił 5 l/100km.
Po mieście 7-7.5 l/100km,przy spokojnej jeżdzie.10l/100km przy 'dynamicznej',kiedy ścigam się na starcie se świateł z beemkami .
Ogólnie W124,2.0D w automacie to lekki mułek,z tym że jest to bezpieczna mułowatość.Nie jest zawalidrogą,tylko mam mały problem z wymijaniem dziur.Przypuszczam że taki cinkocienko znacznie lepiej sobie radzi w slalomie.
Przypuszczam również że lepsze osiągi ma OM-601, w modelu W201.
Co do zaufania książce.
Jeżeli komuś przyjdzie ochota, może sprawdzić informacje o swoim samochodzie w trzech żródłach : dane niemieckie,amerykańskie,i skandynawskie (linków nie wkleję z powodu utraty danych po naprawie systemu)
Informacje dotyczące tego samego samochodu,na każdym z tych rynków jest zupełnie inny.Dla mojego autka Niemcy podają spalanie na poziomie 7 litrów w trasie 10-11 w mieście i przyspieszenie 18,5 sekund do setki.Amerykanie 4,5-5,5 w trasie i 7-8 w mieście przyspieszenie 21,8.Skandynawowie 8-9 w trasie 12-15 po mieście,przyspieszenie : jak Niemcy.
Z tym że z W124 z silnikiem 2.0D, w Stanach jest problem.
#67 Gość__
Napisano 12 listopada 2010 - 11:54
U mnie w 190-tce, OM602, czyli 2.5 Diesel, wyszło w cyklu mieszanym 5.7 litra ON, przy czym tankowanie w Warszawie, jazda po mieście 4 dni, droga do Wrocławia, tam 3 dni po mieście i z powrotem do Warszawy. Jazda raczej oszczędna (akcja znicz ), ale na gierkówce 180 poleciałem raz . Tylko, że tankuję raczej dobre paliwo i silnik mam w stanie bdb. Jutro rano też taką trasę robię, więc jeszcze raz przeliczę, ale ogólnie, to oszczędne mam auto
#68
Napisano 12 listopada 2010 - 15:28
Cytat
ale ogólnie, to oszczędne mam auto
#69
Napisano 12 listopada 2010 - 18:48
Koledzy pytanie o 2.5D z 5 biegowa skrzynia, przy ilu obr zmieniacie bieg? Ja normalnie krece jakos do 2 tys / 2100/2200 obrotow i wyzszy bieg, tak aby na wyższym miec MINIMUM 1500obrotów,
#70 Gość__
Napisano 12 listopada 2010 - 19:00
Nie mam obrotomierza, więc na oko, ale nie wydaje mi się, że więcej, niż 2000~2200 rpm. Generalnie patrzę na prędkość, 4. minimum przy 60 km/h, 5. na trasie 70~80 km/h (chyba, że wyprzedzam ). 2-kę staram się zapinać zaraz po ruszeniu. Ale to przy takim oszczędnym (czyt. emeryckim) stylu jazdy raczej.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
|