Witam! Proszę o dokładną informację gdzie i jak odpowietrzyć sprzęgło w 190 1,8e z asb. Proszę też o info w którym miejscu dolewa się olej do skrzyni biegów i jaki to ma być olej.
Czy skrzynia biegów posiada wskaźnik bagnetowy poziomu oleju?
Szukałem odpowiedzi na forum ale na nic się nie natknąłem. Będę wdzięczny za zdjęcia i objaśnienia.
Proszę o te info bo zauważyłem wyciek oleju ze skrzyni (cała jest upaprana od spodu) i auto zmienia biegi przy bardzo wysokich obrotach (kick down jest ok i skrzynia też jest dobrze wyregulowana) poza tym jak auto stoi i wrzucam D z P to bardzo spadają obroty a w przypadku R z P jeszcze bardziej i efektem tego jest np to że podczas hamowania przednie koła się blokują a tylne cały czas jadą.
0
w201 m102 ASB odpowietrzanie sprzęgła
Rozpoczęty przez aleksanderee, sty 31 2010 15:31
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 31 stycznia 2010 - 15:31
#2
Napisano 31 stycznia 2010 - 15:47
aleksanderee napisał:
Proszę o dokładną informację gdzie i jak odpowietrzyć sprzęgło w 190 1,8e z asb
w Automatycznej Skrzyni Biegów nie ma sprzęgła
#3
Napisano 31 stycznia 2010 - 15:53
Bialy napisał:
w Automatycznej Skrzyni Biegów nie ma sprzęgła
to, że nie ma pedału to nie znaczy, że nie ma sprzęgła. sprzęgło jest w pedale hamulca!
auto bez sprzęgła
w Automatycznej Skrzyni Biegów nie ma sprzęgła
to, że nie ma pedału to nie znaczy, że nie ma sprzęgła. sprzęgło jest w pedale hamulca!
auto bez sprzęgła
#4
Napisano 31 stycznia 2010 - 16:17
W pedale hamulca nie ma sprzęgła :mrgreen: a to, że auto nie gaśnie na biegu, z wciśniętym hamulcem, to zasługa sprzęgła hydrokinetycznego, które z hamulcem nie ma zbyt wiele wspólnego ;-) Wskaźnik bagnetowy jest przy ścianie kabiny, po lewej stronie stojąc przed autem, ma czerwony kapturek, na pewno zauważysz. Poziom sprawdzasz na rozgrzanej skrzyni, pracującym silniku, w pozycji P, po dwóch minutach postoju. Nic mi nie wiadomo o odpowietrzaniu sprzęgła więc niech ktoś inny się wypowie, natomiast spadek obrotów przy zmianie biegu (na postoju) może być spowodowany złym ustawieniem zapłonu, przynajmniej u mnie to było powodem, ale mam diesla.
Aha, olej można dolać przez rurkę, w której siedzi bagnet.
Aha, olej można dolać przez rurkę, w której siedzi bagnet.
#5
Napisano 31 stycznia 2010 - 18:05
radoslaw.dera napisał:
to, że auto nie gaśnie na biegu, z wciśniętym hamulcem, to zasługa sprzęgła hydrokinetycznego, które z hamulcem nie ma zbyt wiele wspólnego
nie jest to sprzęgło a przekładnia hydrokinetyczna. aleksanderee, zanim zaczniesz kogoś wyśmiewać to sie doedukuj. Resztę kwestii wyjaśnił kolegaradoslaw.dera
#6
Napisano 31 stycznia 2010 - 18:18
A, dzięki trochę się zamyśliłem o tym sprzęgle w pedale hamulca i się walnąłem ;-) Teraz jeszcze coś zauważyłem, temat oleju do skrzyni znajdź w jakimś wątku o olejach, ostatnio gdzieś na forum czytałem o ATF, więc jest na 100%. Fabrycznie był ATF Dextron II, ja jeżdżę na Dextronie III, taki mi zalali w serwisie skrzyń i jest ok, ogólnie nikt tego jakoś specjalnie nie poleca ale i nie odradza.
#7
Napisano 31 stycznia 2010 - 22:44
Rozumiem swój błąd i przepraszam Białego ale patrząc prawdzie w oczy czy zwykłe czy hydrokinetyczne, sprzęgło jest w ASB i uruchamiamy (oprócz skrzyni która robi to sama) je wciskając pedał hamulca a jak sama nazwa wskazuje w sprzęgle tym jest ciecz a gdy pojawi się tam powietrze otrzymamy niepowołane działanie tego sprzęgła stąd moje pytanie o odpowietrzenie. Tak ja wnioskuję. Dziękuję tym co doradzili i mam pytanie o dolewanie oleju bo kolega radoslaw.dera napisał, że można olej dolać przez tunel bagnetu ale wyczytałem gdzieś, że poziom oleju nie może być ani za wysoki ani za niski a dolewając tą droga nie kontrolujemy ilości. Podobno wlew jest gdzieś z boku skrzyni jednak nie mam możliwości położenia się pod autem i sprawdzenia tego bo samochód stoi pod chmurą a są póki co silne mrozy. A propo spadku obrotów wydaje mi się, że jest to związane z nieodpowietrzeniem owego sprzęgła (o ile jest to możliwe) albo układu hamulcowego i w momencie wrzucenia biegu sprzęgło mówi do auta jedź a hamulce stój (brak synchronizacji)
Miał ktoś podobny przypadek?
Miał ktoś podobny przypadek?
#8
Napisano 31 stycznia 2010 - 22:51
wlew jest w komorze silnika. poprostu dolewasz powolutku i co chwila sprawdzasz
no a jeśli Ci koła tylne przy chamowaniu sie kręcą to chyba coś nie tak ukł.ham.
a u mnie jak silnik mówi jedź a hamulce stój to żadnego spadku obrotów nie obserwuje... i tak chyba być powinno. ale o żadnej synchronizacji nie słyszałem :roll:
no a jeśli Ci koła tylne przy chamowaniu sie kręcą to chyba coś nie tak ukł.ham.
a u mnie jak silnik mówi jedź a hamulce stój to żadnego spadku obrotów nie obserwuje... i tak chyba być powinno. ale o żadnej synchronizacji nie słyszałem :roll:
#9 Gość__
Napisano 31 stycznia 2010 - 23:12
aleksanderee, drogi kolego. Weź się za robotę i poczytaj forum. Unikniesz pisania farmazonów.
Zwracam Ci też uwagę na zasady zakładania nowych wątków.
Zamykam.
Zwracam Ci też uwagę na zasady zakładania nowych wątków.
Zamykam.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
[W201] Problem z odpowietrzeniem sprzęgła |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Adam1205 |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|