Hello!
Może czas w końcu zademonstrować światu czym tak naprawdę śmigam, bo Mercedes bohaterem jest tylko przydomowego garażu. Z pewnością wielu będzie się śmiało choćby pod nosem, że co to w ogóle jest za plastik, ale ja ten samochodzik pokochałem i jestem z niego naprawdę bardzo zadowolony.
Suche dane:
Motor: 1124 cm3, benzynowy, R4, mocowany poprzecznie
Moc: 44 kW (60 KM) / przy 6200 rpm
Moment obrotowy: 88 Nm / przy 3800 rpm
Skrzynia: manualna, 5 biegowa
Przebieg: 81 tyś. km (zdjęcia są starej daty)
Długość: 3718 mm
Szerokość: 1595 mm
Wysokość: 1380 mm
Rozstaw osi: 2385 mm
Masa własna / DMC: około 850 kg / 1330 kg
O aucie:
Samochód kupiony bodajże w 2002 roku "przy okazji" dla matki. Licznik wskazywał wtedy troszkę ponad 20 tyś. km, a lewy przód był lekko stuknięty. Po naprawie samochód służył tylko jako samochód na zakupy (nie liczę wyjątkowych sytuacji), ale po skasowaniu nie z mojej winy Kia Sephi został mianowany moim autem na studia. Znaczy się, ja go mianowałem. Od tego czasu przeszedłem z nim drogę od nienawiści do miłości. Z początku nie mogłem się dostosować do mocno 0-1'kowego sprzęgła i traktowałem jazdę Saxo jako zło konieczne, ale z czasem uległo to zmianie. Doceniłem całkiem niezła wygodę (przynajmniej dla kogoś tak małego jak ja), niezłe resorowanie oraz niesamowitą bezawaryjność. Po kilku próbach jazdy Mercedesem w studenckiej dżungli (jedna zakończona nawet stłuczką) muszę przyznać ogromny plus temu mikrusowi: stoi względnie wysoko, krawężników się nie boi i wciśnie się absolutnie wszędzie. Uczelnia to jego żywioł.
Oczywiście wszystko ma swoje wady. Skrzynia zestrojona jest typowo do miejskiego życia, więc o ile pierwsze trzy biegi to niezły kop, dalej autu wyraźnie brakuje werwy. Ogólnie dynamika na cztery z minusem. Odbija się to też w trasie: przy 100 km/h motor ma już ponad 3 tyś. rpm, a przez słabe wygłuszenie nieźle daje po uszach. Na szczęście da się to zagłuszyć radiem. Wyposażenie jest ubogie, w zasadzie jedna wystrzelona poduszka, wspomaganie i tyle. Reszta korba korba i jeszcze raz korba. Latem bardzo brakuje klimy, ale za to nagrzewnica jest fenomenalna zimą - silnik nabiera szybko temperatury i mamy dowolną ilość ciepełka nie wolniej (a jeśli już to odrobinę) niż w autach z gwiazdą na masce.
Spalanie? Latem dość dużo jeździłem w trasie i dało radę przejechać 800 km na jednym, 45 litrowym baku benzyny, co daje 5,6 litra. Aktualnie prowadzę bardziej interesujący pomiar zimowy z którego wynikło jak na razie 7,6 litra w trasie Zielona Góra - Głogów - Leszno. Zostało mi do zmierzenia: cykl mieszany oraz sama jazda po ZG.
Co w przyszłości?
Na pewno chciałbym kolejne auto tego typu. Mercedes to świetny samochód, ale wymarzone 500E jest za drogie w zakupie i utrzymaniu, 320 to z kolei drogie utrzymanie, a swap na OM606 turbo to koszt przekraczający wartość mojego 124. Inna sprawa, że na uczelniane przycierki i tłok klasyka mi po prostu szkoda. Jeśli nie wykombinuję czegoś innego, miejsce Saxo zajmie C2 1.6 16v (już z jakimś wypasem) i być może w tym celu będę musiał - oby tymczasowo - odejść od marki z gwiazdą.
Pozdro,
Szop
0
Szop Citroen Saxo 1.1 KAT 2001
Rozpoczęty przez Szop, lut 01 2010 19:38
19 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 01 lutego 2010 - 19:38
#2
Napisano 01 lutego 2010 - 20:25
i ty chcesz zamienić twoje w124 na takie cos :bumbum: :bumbum:
#3
Napisano 01 lutego 2010 - 20:29
consol85 napisał:
i ty chcesz zamienić twoje w124 na takie cos
On juz to zrobił
Fajne zwinne, male autko. Jak to mowią: "Mały ale wariat"
#4
Napisano 01 lutego 2010 - 21:58
A mi się to autko podoba, może i francuz ale aż takie straszne nie jest, znacznie gorzej jest z większymi francuzami, a takie na poziomie aut miejskich wypadają całkiem nieźle.
Ciekawą wersją jest VTS, tym już można pojeździć. Jak miałbym wybierać między miejskim autem VW Group a Saxo to wybrałbym Saxo, głównie dlatego, że nie wiedzieć czemu za znaczek VW żądają kilka tysięcy więcej.
Ciekawą wersją jest VTS, tym już można pojeździć. Jak miałbym wybierać między miejskim autem VW Group a Saxo to wybrałbym Saxo, głównie dlatego, że nie wiedzieć czemu za znaczek VW żądają kilka tysięcy więcej.
#5
Napisano 01 lutego 2010 - 22:22
michelangelo napisał:
na poziomie aut miejskich wypadają całkiem nieźle
michelangelo napisał:
Ciekawą wersją jest VTS
michelangelo napisał:
nie wiedzieć czemu za znaczek VW żądają kilka tysięcy więcej
consol85 napisał:
i ty chcesz zamienić twoje w124 na takie cos
#6
Napisano 01 lutego 2010 - 22:56
Sympatyczna cytrynka
O wersji "długopisowej" nie slyszalem
O wersji "długopisowej" nie slyszalem
#7
Napisano 01 lutego 2010 - 23:13
ksenio, cus z Twemi oczami i uszami nie tak... seatowe podswietlenie, dlugopisowa cytryna.... oj wiek robi swoje chyba
A na powaznie - taka taradajka jest ok po miescie i to jak nie ma dziur zbyt wiele. Na trasie to tym sie raczej nie poszaleje...
P.S. Ostatnio "pikaczento" bylem wieziony kilka razy... powiedzialem sobie, ze przed kolejna przygoda obowiazkowo Aviomarin sobie zapodam
A na powaznie - taka taradajka jest ok po miescie i to jak nie ma dziur zbyt wiele. Na trasie to tym sie raczej nie poszaleje...
P.S. Ostatnio "pikaczento" bylem wieziony kilka razy... powiedzialem sobie, ze przed kolejna przygoda obowiazkowo Aviomarin sobie zapodam
#8
Napisano 01 lutego 2010 - 23:23
ksenio napisał:
O wersji "długopisowej" nie slyszalem
BIC to po prostu wersja tapicerki: jest kolorowa, podobnie każdy z pasów jest w innym kolorze. Tak na wesoło ;-)
Charlie9, do domu mam trasę 121 km. Niezależnie od tego czy szalejesz czy nie i tak jedzie się 2 godziny. Sprawdzone czy to Kia, Saxo, Mercedesem. Nie ma przebacz na polski ruch kolumnowy. Lepiej jest trzymać sobie tempo około setki i mieć w nosie. Wręcz przyzwyczaiłem się już do takiej jazdy. Dziury auto znosi bardzo przyzwoicie, szczególnie teraz kiedy wysadzin porobiło się w diabły. Nie ma na co narzekać, ten wozik prowadzi się bardzo pewnie
#9
Napisano 01 lutego 2010 - 23:33
Szop napisał:
121 KM
#10
Napisano 01 lutego 2010 - 23:36
Charlie9, sorry, ale powinieneś wiedzieć, że studentów w trakcie sesji się nie kopie
Ale spoko, poprawione
Ale spoko, poprawione
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Katalog części do W124 w wersji papierowej lub elektronicznej (PDF) |
HydePark | deredas |
|
||
Podpięty [w201/w124] Oficjalne prospekty i katalogi reklamowe |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | szafa |
|
|
|
W124 2.0 m111. Szarpie przy delikatnej jeździe po dodaniu gaz. . |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek84 |
|
|
|
[C124] Podajnik pasa - wymiana trojkatnej koncowki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Johny |
|
||
[W140] Katalizatory do wymiany, czym zastąpić? proszę o pomoc. |
Mercedes S, CL i SEC | seweryn24 |
|
|