Witam. Jestem nowym użytkownikiem na tym forum, witam Was bardzo serdecznie, chciałbym zapytać się Was jako doświadczonych użytkowników 190, na co zwrócić uwagę przy zakupie mesia 190 2.0 w benzynie(gaz) rok po 90(chodzi mi o tego z szeroka listwą na drzwiach).Proszę Was o pomoc ponieważ za kilka dni jadę po auto do Niemiec i chce wiedzieć co dokładnie sprawdzić.
MOD: Poprawiono tytul.
0
[W201] Zakup - na co zwrócić uwagę
Rozpoczęty przez Łukasz, sie 18 2007 13:21
16 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 18 sierpnia 2007 - 13:21
#2
Napisano 18 sierpnia 2007 - 13:43
Łukasz, po pierwsze to trzeba najpierw skorzystac z opcji Szukaj ;-)
Po drugie.. wracajac do pytania. Jak bedziesz mial cos na oku to wziac VIN i wpisac w dekoder (podany link w FAQ) sprawdz licznik czy cyferki sa rowno, i jak wyglada boczek fotela kierowcy.. hm... coz jeszcze :roll:
Po drugie.. wracajac do pytania. Jak bedziesz mial cos na oku to wziac VIN i wpisac w dekoder (podany link w FAQ) sprawdz licznik czy cyferki sa rowno, i jak wyglada boczek fotela kierowcy.. hm... coz jeszcze :roll:
#3 Gość__
Napisano 18 sierpnia 2007 - 13:44
Po pierwsze i najważniejsze numer VIN
Muszi byc taki sam w Brif'ie, na tabliczce znamionowej (na pasie przednim pod maska) oraz na scianie z blachy przed akumulatorem.
VIN spisujesz na kartke i w kafejce internetowej http://www.mbclub.ru...ex.html?lng=eng
Sprawdzasz czy wyswietlone dane zgadzaja sie ze stanem faktycznym samochodu.
Jesli tak to jeśli NIE trzeba sie zastanowic dlaczego.
Oczywiscie jeżeli nie wyświeltliło klimatyzacji, a w samochodzie jest to niema sie o co sprzeczac, ale jeśli zamiast wyswietlonego 2.5 diesel jest 2.0 benzyna to kupno odradzam, to samo tyczy się roku produkcji.
Pozdrawiam i gratuluje wyboru W201
Muszi byc taki sam w Brif'ie, na tabliczce znamionowej (na pasie przednim pod maska) oraz na scianie z blachy przed akumulatorem.
VIN spisujesz na kartke i w kafejce internetowej http://www.mbclub.ru...ex.html?lng=eng
Sprawdzasz czy wyswietlone dane zgadzaja sie ze stanem faktycznym samochodu.
Jesli tak to jeśli NIE trzeba sie zastanowic dlaczego.
Oczywiscie jeżeli nie wyświeltliło klimatyzacji, a w samochodzie jest to niema sie o co sprzeczac, ale jeśli zamiast wyswietlonego 2.5 diesel jest 2.0 benzyna to kupno odradzam, to samo tyczy się roku produkcji.
Pozdrawiam i gratuluje wyboru W201
#4
Napisano 18 sierpnia 2007 - 13:44
Prosze o scalenie postow z powodu braku mozliwosci postow ;-)
W Niemczech nie kupisz zagazowanego, chyba ze od Polaka tam mieszkajacego...
W Niemczech nie kupisz zagazowanego, chyba ze od Polaka tam mieszkajacego...
#5 Gość__
Napisano 18 sierpnia 2007 - 13:45
SILNIK - ma pracować cichutko, być suchy z każdej strony.
SKRZYNIA - biegi mają wchodzić bez oporu (zwłaszcza jedynka i wsteczny) i nie wydawać żadnych niepokojących odgłosów.
BUDA - dokładnie obejrzyj wszystkie szczeliny czy są wszędzie równe, stań z przodu auta i obejrzyj linie boczne i linie dachu.
SPÓD - kanał a jak nie ma możliwości walnij się na glebę i obejrzyj czy skrzynka i most są suche.
A przede wszystkim autem się przejedź (i nie tylko parę metrów). Będziesz wiedział jak pracują poszczególne elementy (most lubi wyć).
Zanim pojedziesz szukać konkretnego auta spisz sobie na kartce punkt po punkcie co masz sprawdzić - to bardzo pomaga. Zdarza się że człowiekowi oczka zasłoni kilka bajerów i na resztę nie patrzy ;-)
SKRZYNIA - biegi mają wchodzić bez oporu (zwłaszcza jedynka i wsteczny) i nie wydawać żadnych niepokojących odgłosów.
BUDA - dokładnie obejrzyj wszystkie szczeliny czy są wszędzie równe, stań z przodu auta i obejrzyj linie boczne i linie dachu.
SPÓD - kanał a jak nie ma możliwości walnij się na glebę i obejrzyj czy skrzynka i most są suche.
A przede wszystkim autem się przejedź (i nie tylko parę metrów). Będziesz wiedział jak pracują poszczególne elementy (most lubi wyć).
Zanim pojedziesz szukać konkretnego auta spisz sobie na kartce punkt po punkcie co masz sprawdzić - to bardzo pomaga. Zdarza się że człowiekowi oczka zasłoni kilka bajerów i na resztę nie patrzy ;-)
#6
Napisano 18 sierpnia 2007 - 13:56
Szukałem w "szukaj" ale nic nie znalazłem.
A co do VIN to niema czegoś takiego żeby wydrukować co poszczególne cyferki znaczą i na miejscu porównać, bo obawiam się ze jak pojadę do Niemiec nie będe miał dostępu do neta
A co do VIN to niema czegoś takiego żeby wydrukować co poszczególne cyferki znaczą i na miejscu porównać, bo obawiam się ze jak pojadę do Niemiec nie będe miał dostępu do neta
#7 Gość__
Napisano 18 sierpnia 2007 - 14:09
Ale będziesz miał komórę i możesz się z kimś ugadać że to sprawdzi :-P
Poza tym, w dziale bodajże Hyde Park jest kilka tematów o zakupie auta W124 a dużej różnicy
nie ma.
Poza tym, w dziale bodajże Hyde Park jest kilka tematów o zakupie auta W124 a dużej różnicy
nie ma.
#8
Napisano 18 sierpnia 2007 - 14:42
Zapozyczone z innego forum informacje
1. ŚWIATOWY SYMBOL PRODUCENTA:
Pierwsze trzy litery: WDB, czyli Mercedes-Benz
2. KOD PRODUKCYJNY TYPU:
Pierwsze trzy cyfry:
201 - 190-190D E/D 2.5/D 2.5 Turbo/E 2.6/E 1.8 od 1982 do 1993 r.
124 - 200-500 E/D/TD/C/CE/4matic od 1985 do 1996 r.
3. MODEL AUTA:
Kolejne trzy cyfry:
201: 018 - 1.8; 024 - 190 E; 029 - 190 E2.6; 122 - 190 D; 126 - 190 D 2.5; 128 - 190 D 2.5 turbo
124: 020 - 200; 021 - 200 E; 120 - 200 D; 080 - 200 T; 180 - 200 TD; 125 - 250 D; 1
4. UKŁAD KIEROWNICZY:
Kolejna jedna cyfra:
1 - lewostronny;
2 - prawostronny;
5 - lewostronny (prod. poza Niemcami);
6 - prawostronny (prod. poza Niemcami)
5. ZAKŁAD PRODUKCYJNY:
Kolejna jedna litera:
A, B, C, D, E - Sindelfingen/ Niemcy
F, G, H - Bremen/ Niemcy
I, K, L, M, N - Woerth/Niemcy
P, R, S - Duesseldorf/Niemcy
U - Manheim/Niemcy
V,W - Gaggenau/ Niemcy
X- Graz/Niemcy
J - Rastatt/Niemcy
6. NUMER PRODUKCYJNY KOLEJNEGO EGZEMPLARZA:
Kolejne ostanie 6 cyfr.
1. ŚWIATOWY SYMBOL PRODUCENTA:
Pierwsze trzy litery: WDB, czyli Mercedes-Benz
2. KOD PRODUKCYJNY TYPU:
Pierwsze trzy cyfry:
201 - 190-190D E/D 2.5/D 2.5 Turbo/E 2.6/E 1.8 od 1982 do 1993 r.
124 - 200-500 E/D/TD/C/CE/4matic od 1985 do 1996 r.
3. MODEL AUTA:
Kolejne trzy cyfry:
201: 018 - 1.8; 024 - 190 E; 029 - 190 E2.6; 122 - 190 D; 126 - 190 D 2.5; 128 - 190 D 2.5 turbo
124: 020 - 200; 021 - 200 E; 120 - 200 D; 080 - 200 T; 180 - 200 TD; 125 - 250 D; 1
4. UKŁAD KIEROWNICZY:
Kolejna jedna cyfra:
1 - lewostronny;
2 - prawostronny;
5 - lewostronny (prod. poza Niemcami);
6 - prawostronny (prod. poza Niemcami)
5. ZAKŁAD PRODUKCYJNY:
Kolejna jedna litera:
A, B, C, D, E - Sindelfingen/ Niemcy
F, G, H - Bremen/ Niemcy
I, K, L, M, N - Woerth/Niemcy
P, R, S - Duesseldorf/Niemcy
U - Manheim/Niemcy
V,W - Gaggenau/ Niemcy
X- Graz/Niemcy
J - Rastatt/Niemcy
6. NUMER PRODUKCYJNY KOLEJNEGO EGZEMPLARZA:
Kolejne ostanie 6 cyfr.
#9
Napisano 18 sierpnia 2007 - 17:56
ksenio dzięki za ten opis.
A możecie napisać jak Wam się sprawują Wasze 190 i na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach, co się najczęściej psuje itp
A możecie napisać jak Wam się sprawują Wasze 190 i na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach, co się najczęściej psuje itp
#10
Napisano 18 sierpnia 2007 - 18:37
Rdza:
-Tylne podszybie w rantach szyby od spodu, tam gnije trochę zwykle ale lepiej by dziur nie było
-Belka tylna, mocowanie sprężyn, tam warto sprawdzić ilość rdzy, czasem są purchle i obrdzewiałem połączenie miseczki sprężyn - to trzeba potem zabezpieczyć.
-Przód i tył progów - uszkodzenia od przeszkód, obecność gum podnośnika i lejków, czasem nie ma a czsem nie ma nawet w co je wsadzić.
- dziury na podnośniki bywa, że blacha totalnie wyrdzewieje w koło ale to da się naprawić i to częsta usterka.
-Spod drzwi, bywa że rdzy nie ma wcale
-Ranty przednich nadkoli zawsze jest trochę rdzy a jak nie ma to cud :-)
EDIT 1
Do tego mi się przypomniało - mocowanie przednie wózka tylnego tam są takie wsporniczki one muszą być całe - widziałem już wyrwane i przerdzewiałe.
-Obecność wszelkich gumowych zaślepek w podwoziu
-Przedni rant maski koło grila
- komora akumulatora, bywa że koło grodzi na dole robi się dziurka
EDIT 2
A i jeszcze mi się przypomniało
Nie szukaj auta po 90 roku im nowsze tym balacha słabsza - takie są moje uwagi po obejrzeniu kilkudziesięciu W201. A szeroka listwa? bez znacznia. Tylko się często luzuje i terkoce na drzwiach.
NIE PATRZ na ROCZNIK! kup w dobrym stanie. Po opisie widzę, że jesteś typowym kupującym auta - Ty kupujesz Mercedesa Pamięta! Rok bez znacznia
PS cos z edycją się wykrzaczyło na forum bo nie mogę sobie edytować dlatego są 3- można scalić.
scalono posty
-Tylne podszybie w rantach szyby od spodu, tam gnije trochę zwykle ale lepiej by dziur nie było
-Belka tylna, mocowanie sprężyn, tam warto sprawdzić ilość rdzy, czasem są purchle i obrdzewiałem połączenie miseczki sprężyn - to trzeba potem zabezpieczyć.
-Przód i tył progów - uszkodzenia od przeszkód, obecność gum podnośnika i lejków, czasem nie ma a czsem nie ma nawet w co je wsadzić.
- dziury na podnośniki bywa, że blacha totalnie wyrdzewieje w koło ale to da się naprawić i to częsta usterka.
-Spod drzwi, bywa że rdzy nie ma wcale
-Ranty przednich nadkoli zawsze jest trochę rdzy a jak nie ma to cud :-)
EDIT 1
Do tego mi się przypomniało - mocowanie przednie wózka tylnego tam są takie wsporniczki one muszą być całe - widziałem już wyrwane i przerdzewiałe.
-Obecność wszelkich gumowych zaślepek w podwoziu
-Przedni rant maski koło grila
- komora akumulatora, bywa że koło grodzi na dole robi się dziurka
EDIT 2
A i jeszcze mi się przypomniało
Nie szukaj auta po 90 roku im nowsze tym balacha słabsza - takie są moje uwagi po obejrzeniu kilkudziesięciu W201. A szeroka listwa? bez znacznia. Tylko się często luzuje i terkoce na drzwiach.
NIE PATRZ na ROCZNIK! kup w dobrym stanie. Po opisie widzę, że jesteś typowym kupującym auta - Ty kupujesz Mercedesa Pamięta! Rok bez znacznia
PS cos z edycją się wykrzaczyło na forum bo nie mogę sobie edytować dlatego są 3- można scalić.
scalono posty
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pierwszy mercedes - na co zwracać uwagę przy kupnie? |
HydePark | bialy56 |
|
||
Zakup old i youngtimerów, współpraca |
HydePark | badu |
|
|
|
Zakup felg W201 1991 2.0 Sportline |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kowalski0791 |
|
||
Zakup coupe 123 280ce Proszę poradźcie |
Pozostałe modele | Miron1234 |
|
||
Zakup W140 czy może inny ? |
HydePark | jakubbudz |
|