Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Zapalająca się kontrolka od poziomu oleju


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   adiLSM


  • Postów: 382
  • Na forum od: 05 sie 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 sierpnia 2007 - 23:54

Witam wszystkich forumowiczów :ok: Niedawno stałem się (mam nadzieję szczęśliwym) posiadaczem W201 z silniczkiem 2.6 :jump: i mam taki problem: Podczas jazdy czasami zapala mi się pomarańczowa kontrolka "Oil Lever Warning" i z tego co wywnioskowałem odpowiada ona za niski stan oleju? Jeśli się mylę to proszę mnie poprawcie ale do sedna - poziom oleju sprawdzałem i jest ok tzn. mniejwięcej 3/4 między min a max i teraz moje pytanie czy może to być spowodowane tym, że mam bardziej obniżone zawieszenie z przodu i olej w silniku spada poniżej tego czujnika co zapala tą kontrolkę? Czy coś nie tak zaczyna się dziać z silnikiem złego? Wytłumaczcie mi proszę na czym to polega...

Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie ciśnienia oleju jak się domyślam otóż gdy auto pracuje na wolnych obrotach to pokazuje 1 a gdy dodam gazu to wzrasta na max czyli 3 to dobrze czy źle bo nie mam kompletnie pojęcia na ten temat :oops:



#2 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 19 sierpnia 2007 - 00:21

czasem bywa ze w wysokich obrotach olej nie nadąża zbierać sie w większej ilości w misce ponieważ jest ciągle przepompowywany po silniku i dlatego występuje taka sytuacja z kontrolką - jezeli po zmniejszeniu obrotów kontrolka gaśnie = wsio w parjatke :ok:

co do cisnienia to takie na rozgrzanym silniku powinno być ok :jump:

#3 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 sierpnia 2007 - 09:57

adiLSM, obnizone zawieszenie nie ma nic wspolnego z poziomem oleju. Mam nadzieje ze dokonales pomiaru oleju gdy auto stoi na plaskim terenie, bo jesli nie to masz juz pierwszy blad. Sprawdz dobrze poziom oleju (w FAQ jest to dobrze opisane) i jak bedzie ok i nadal bedize problem to mozna by sie pokusic o czyszczenie czujnika bo moze cos z nim nie tak (kapiel w benzynie powinna pomoc). Ale najpierw dobrze sprawdz poziom oleju

#4 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 sierpnia 2007 - 11:42

bially33, to nie duzy fiat albo polonez zeby przy wiekszych obrotach nie bylo oleju w misce :jump: albo stan oleju jest nie taki jaki powinien byc albo jak Borat, pisze czujnik sie masci.
Co do cisnienia jesli mowimy tu o rozgrzanym motorze to 1 to jest tak srednio na jeza ,przy wzroscie obrotow zawsze wskakuje na 3

#5 Offline   adiLSM


  • Postów: 382
  • Na forum od: 05 sie 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 sierpnia 2007 - 13:03

Sprawdziłem dzisiaj poziom oliwy tak jak jest to opisane w FAQ i okazało się, że poziom jest na minimum :oops: a więc jutro zmiana oliwy i mam nadzieję, że się wszystko uspokoi :grin:

ZaBsI napisał:

Co do cisnienia jesli mowimy tu o rozgrzanym motorze to 1 to jest tak srednio na jeza ,przy wzroscie obrotow zawsze wskakuje na 3

Dzisiaj sie dokładnie przyglądałem i pokazuje na cieplym troche ponad 1 i tu mam znowu pytanie ile powinno pokazywać? i czy może to mieć związek z małym poziomem oleju (min)

#6 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 19 sierpnia 2007 - 13:39

Ile trzeba powtarzać aby czytać FAQ?

Jaki tam masz olej w tym silniku? Wiesz? Pewnie nawet tego nie Wiesz.
Kiedy olej był wymieniany?

#7 Offline   adiLSM


  • Postów: 382
  • Na forum od: 05 sie 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 sierpnia 2007 - 14:03

Niewiem jaki olej i kiedy był zmieniany wiec dlatego jutro zapowiada się zmiana na swieży myślę o 10w40 chociaż nie wiem czy lepiej nie będzie zalać mineralnego skoro niewiem co było wcześniej :?:

#8 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 sierpnia 2007 - 14:21

adiLSM napisał:

zalać mineralnego skoro niewiem co było wcześniej

zalej dobry mineralny i wymieniaj olej natychmiast! nie wiadomo co sie dzialo wczesniej z silnikiem, moze byl katowany a moze juz od dawna wymaga olej wymiany lub filtr zapchany i stad takie niskie cisnienie (choc najgorsze nie jest). Zmien olej + filtr, pamietaj ze mercedes lubi miec 3/4 na bagnecie (duzo oleju) i wtedy napisz co sie zmienilo.

#9 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 19 sierpnia 2007 - 14:26

I poczytaj trochę na temat tego silnika i jego bieżącej obsługi.
Unikniesz w ten sposób robienie z siebie pośmiewiska.

#10 Offline   adiLSM


  • Postów: 382
  • Na forum od: 05 sie 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 sierpnia 2007 - 14:49

Borat napisał:

zalej dobry mineralny i wymieniaj olej natychmiast...

Dzięki za radę, myslę nad Mobilem (ale niewiem czy to dobry wybór będzie, niby w volvo było ok) jak tylko zmienie oliwe wraz z filtrem to dam znać czy się coś zmieniło

darul napisał:

I poczytaj trochę na temat tego silnika i jego bieżącej obsługi.
Unikniesz w ten sposób robienie z siebie pośmiewiska.

Skoro tak uważasz to gratuluje, ja jestem zdania, że jak czegoś niewiem to się pytam i "normalni" ludzie zazwyczaj na zadane pytanie odpowiadają jesli chcą udzielić pomocy. W201 mam kilka dni (wcześniej miałem volvo) więc wiedza moja na jego temat jest znikoma (chociaż mamy w rodzinie jeszcze W210 i był W124) a więc nie czepiaj się mnie jak zadaje pytanie tylko udziel normalnej odpowiedzi... tak trudno :?:

Cytujemy tylko wybrany fragment wypowiedzi








Podobne tematy Zwiń