Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] problem z asb


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kamamer2000


  • Postów: 114
  • Na forum od: 24 kwi 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 s320 95 rok
  • Trzeci Mercedes:w210 e220 cdi 2002 rok

Napisano 05 lutego 2010 - 12:23

Wczoraj jak wracałem z pracy to zjeżdżając z wiaduktu samochód zaczął ciężko iść i coś zaczeło strzelać w skrzyni po parunastu metrach zatrzymałem się i zmieniłem na P a później już jeździł normalnie tylko nie ma wstecznego (cofa tylko na płaskiej powieżchni i nie reaguje na dodanie gazu). Mam skrzynie na gwarancji ale jestem ciekaw co się mogło stać i czy to przypadkiem nie było z mojej winy?Dodam jeszcze że to skrzynie 5-cio biegowa.



#2 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 05 lutego 2010 - 17:54

kamamer2000, to jest pierwszy objaw remontu skrzyni. Jeżeli skrzynie masz na gwarancji, to od razu im to zgłoś.
Postaraj się też tym samochodem teraz nie jeździć bo możesz rozwalić całkowicie tą skrzynię.

A co takiego robiłeś, że obawiasz się, że skrzynia padła z twojej winy?

#3 Offline   kamamer2000


  • Postów: 114
  • Na forum od: 24 kwi 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 s320 95 rok
  • Trzeci Mercedes:w210 e220 cdi 2002 rok

Napisano 07 lutego 2010 - 12:16

Jak dzwoniłem do SAMKO (tam gdzie robiłem skrzynie) to kazali mi sprawdzić czy hamulec ręczny się nie zakleszczył więc wole się upewnić czy nic nie zrobiłem bo jeszcze mi nie uznają gwarancji

#4 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lutego 2010 - 13:15

Firma owa ma podobno bardzo dobra renome ale... pamiętam jak naprawialem swoją ASB i szukałem dobrego warsztatu. Podjechalem do nich to za naprawe chcieli 7.000 :) Podobno nic w niej nie działalo i była do kompletnego remontu. Podlamany podjechalem jeszcze w jedno miejsce i co sie okazalo że do wymiany były tylko tarczki no ale jak sie ją zrzucilo to sie porobiło to i owo uszczelniacze itp. na oryginalnych gratach z ASO cena 2.600. To tyle.

#5 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 08 lutego 2010 - 13:55

kamamer2000 napisał:

SAMKO (tam gdzie robiłem skrzynie)
Miałem kiedyś znajomego który tam pracował. Powiedział mi, że jakbym kiedykolwiek coś chciał to żebym przez niego załatwiał, bo jak wejdę "z ulicy" to ze mnie zedrą. ;-) Coś w tym jest jak widać.

kamamer2000 napisał:

kazali mi sprawdzić czy hamulec ręczny się nie zakleszczył
To sprawdź to. Nie wiem jak ty, ale ja nigdy nie używam ręcznego (chyba, że przy parkowaniu na sporym pochyleniu), bo rolę ręcznego pełni "P" w skrzyni.

Moim zdaniem jedyną przyczyną nieuwzględnienia gwarancji przez tą firmę mogłaby być sytuacja, gdyby udowodnili, że podczas szybkiej jazdy do przodu wrzuciłeś bieg wsteczny... :roll:

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 08 lutego 2010 - 13:59

EssiRS napisał:

bo rolę ręcznego pełni "P" w skrzyni.

Zupełnie jesteś w błędzie. Ręczny należy zaciągnąć (nadepnąć) przed przelożeniem wajhy w pozycję P.

#7 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 08 lutego 2010 - 14:32

Cytat

Zupełnie jesteś w błędzie. Ręczny należy zaciągnąć (nadepnąć) przed przelożeniem wajhy w pozycję P.
W jakim celu? Trzeba zaciągnąć ręczny, potem nacisnąć hamulec i dopiero na P? Ja zrzucam na P tylko przy naciśniętym hamulcu. Nie ma potrzeby cudować z taką kosmiczną procedurą.
Co innego, gdy samochód stawiamy na pochylonej nawierzchni na której samochód ma szansę się stoczyć. Wtedy zaciągamy ręczny po to by nie obciążać niepotrzebnie skrzyni.

Kolejnym argumentem za niestosowaniem ręcznego, jest jego częste przymarzanie i brak możliwości odpuszczenia.

#8 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 08 lutego 2010 - 14:40

EssiRS napisał:

W jakim celu? Trzeba zaciągnąć ręczny, potem nacisnąć hamulec i dopiero na P?

Gdyż taki mówi instrukcja

EssiRS napisał:

Kolejnym argumentem za niestosowaniem ręcznego, jest jego częste przymarzanie i brak możliwości odpuszczenia.
;-)
Druga sprawto po to, aby uniknąć niepotrzebnych napręzeń w skrzyni, oraz by nie "wyszarpywać" na siłę lewarka z pozycji P po uruchomieniu pojazdu.

EssiRS napisał:

Kolejnym argumentem za niestosowaniem ręcznego, jest jego częste przymarzanie i brak możliwości odpuszczenia

Według mnie źle konserwowany oraz rzadko używany ręczny przymarza, jeżeli używa się go cęsto oraz pancerze linki są całe na pwewno nie przymarznie.








Podobne tematy Zwiń